2000 server met exchange en ADSL

Pagina: 1
Acties:

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Oke het volgende is het plan:

Het doel is het voorzien van klein bedrijf met 5 workstations van een complete netwerkoplossing.
Ik zat te denken aan een Microsoft Windows 2000 server met Microsoft Exchange 2000.
Het netwerk hangt momenteel via een router aan een fast ADSL aansluiting van xs4all.
Medewerkers moeten intern en extern kunnen mailen.
Kan een exchange server als volledige mailserver functioneren aan een ADSL aansluiting (via een router) waar eventueel een domeinnaam aan gekoppeld wordt zonder al teveel toeters en bellen uit de kast te trekken?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan een exchange server als volledige mailserver functioneren aan een ADSL aansluiting (via een router) waar eventueel een domeinnaam aan gekoppeld wordt zonder al teveel toeters en bellen uit de kast te trekken?
Als ik het kan, kan jij het ook ;)

Uitleg instellingen XS4ALL, heb ik ook gebruikt :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• FdG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2025

FdG

Ja, heel simpel. Ik draai het op het moment ook thuis; je moet zorgen dat je poort 25 (SMTP) openstaat op je router/firewall.
XS4ALL ondersteund bSMTP, wat het voordeel heeft dat xs4all de mail voor je 'opvangt' op het moment dat je mail server niet bereikbaar is. Mail wordt dus niet gebounced; en je krijgt de mail automatisch binnen als je server weer on-line is.
Zorg er wel voor dat je niet vatbaar bent als relay server (spam wordt via jou server verstuurd), maar daar kan XS4ALL je ook verder mee helpen.

Mocht je verder vragen of problemen hebben laat maar weten; ik heb er ook even mee lopen stoeien; maar heb het aan de praat gekregen en het werkt als een zonnetje!

Verwijderd

Als tip voor je firewall/router (NAT) : SmoothWall of IPcop.
(bSMTP icm XS4ALL is super)

• kaandorp
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 22:36
Router is een Draytek Vigor 2200E, dus wel oke denk ik.

Verwijderd

Mocht je verder vragen of problemen hebben laat maar weten; ik heb er ook even mee lopen stoeien; maar heb het aan de praat gekregen en het werkt als een zonnetje!
Daar zou ik graag gebruik van maken; soortgelijk probleem hierzo.

De Exchange (5.5) is niet bereikbaar op poort 25. Iemand enig idee?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Welke provider heb je?
Blocken die poort 25 niet?
Is je poort 25 wel gepoortmapped naar je server, indien noodzakelijk?

[ Voor 70% gewijzigd door blackd op 07-02-2003 10:02 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

is exchange2000 voor een bedrijf met 5 workstations niet een beetje heleboel overkill... 1 machine met domain controller en dns en active directory erop. 1 member server met exchange2000 erop... dat voor 5 werkstationnetjes?

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Mjah je zou ook een simpele mailserver kunnen gebruiken... exchange voor 5 werkstations is inderdaad een beetje een overkill..
Zat meer te denken aan Mdaemon ofzo

Naja wat lul ik, ik heb bij mijn vorige werkgever een exchange server opgezet voor 3 gebruikers :P geld teveel daar denk ik, ze wilden perse een exchange2K server icm ADSL van xs4all.. stelletje gekken daar

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01:33

McMiGHtY

- burp -

lekker toch..jij weer centjes...hun tevreden
Pagina: 1