ik heb een pentium 166mmx laptop met 80mb ram en 10 gig schijf en wil deze als chat/internet/office laptop gebruiken ik heb inmiddels debian woody erop draaien en ben bezig met xfree86 te installeren... daarna heb ik nog iets nodig zoals gnome of kde en eigenlijk kan ik t wel waarderen als t er nog leuk uitziet en niet al te moeilijk in te stellen is...ik dacht aan gnome2 maar is dit super traag op deze laptop of gaat dit wel? Is KDE misschien sneller?
Verwijderd
Allebei af te raden op die machine. Zoek het liever in de *box versies, zoals Fluxbox, Blackbox etc.
WindowMaker is ook erg snel op zo'n machine. Ik gebruik het zelf ook
.
Screenshotje van mijn desktop met WindowMaker is ook in desktop topic te vinden.
http://members.lycos.nl/zwikzooi/screenshot2.png
Screenshotje van mijn desktop met WindowMaker is ook in desktop topic te vinden.
ok windowmaker heb ik ook aan gedacht maar hoe installeer ik dit? het is vast niet zo simpel als kde oid?zwik schreef op 22 oktober 2002 @ 15:11:
WindowMaker is ook erg snel op zo'n machine. Ik gebruik het zelf ook.
edit: heeft windowmaker niks bijzonders nodig zoals enlightment gnome nodig heeft?
Verwijderd
Blackbox is speciaal geschreven op snelheid, ik gebruik het tot grote tevredenheid op mijn AMD k6/2 laptop, echter .... je probleem gaat niet de window-manager zijn denk ik maar de applicaties die erop draaien; je internet-client, je office-pakket etc, want die zijn vaak echt erg traag ( ik denk aan OpenOffice wat ik niemand onder de p-II wil aandoen, idem mozilla ). Daar zou ik de aandacht aan besteden. Je zou als browser Phoenix kunnen gebruiken, dat schijnt erg snel te zijn en is gebaseerd op de uitstekende gecko render engine (zelfde als mozilla). Als het je lukt om fatsoenlijke fonts in AbiWord te krijgen (is mij niet gelukt helaas) is dat een prima snelle tekstverwerker.
Ach, ik heb nog een oude P133 staan met 64 MB ram en als alles geladen en gestart is, dan is er best nog wel met Gnome 1.4 te werken. Qua snelheid kun je uiteraard beter voor WindowMaker o.i.d. kiezen.
ok ik heb ooit opera gebruikt dat beviel me wel redelijk...mozilla was idd erg traag op die p1... maar nu...windowmaker of blackbox... ik vind windowmaker iets mooier maar heb geen idee of het kwa snelheid en installeren allemaal goed gaat?
Verwijderd
apt-get install windowmaker?savale schreef op 22 oktober 2002 @ 15:15:
[...]
ok windowmaker heb ik ook aan gedacht maar hoe installeer ik dit? het is vast niet zo simpel als kde oid?
edit: heeft windowmaker niks bijzonders nodig zoals enlightment gnome nodig heeft?
ik heb zelf KDE3 ook lopen op een P1 166 Mhz
als je het echt wil kan het wel, maar het is absoluut niet leuk werken. En OpenOffice kan je vergeten, dat draait voor geen meter.
Of je moet er ontzettend veel geheugen in stouwen, maar aangezien EDO (zijn de meeste geheugenbanken toch wel voor P1) niet erg hoog komt en zeker niet goedkoop is, is het vrij nutteloos om KDE3 (zelfde geldt voor 2) te draaien.
Zonder X draait het t beste, want de algehele X server draait niet echt lekker op P1
als je het echt wil kan het wel, maar het is absoluut niet leuk werken. En OpenOffice kan je vergeten, dat draait voor geen meter.
Of je moet er ontzettend veel geheugen in stouwen, maar aangezien EDO (zijn de meeste geheugenbanken toch wel voor P1) niet erg hoog komt en zeker niet goedkoop is, is het vrij nutteloos om KDE3 (zelfde geldt voor 2) te draaien.
Zonder X draait het t beste, want de algehele X server draait niet echt lekker op P1
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
savale schreef op 22 oktober 2002 @ 15:15:
Enlightenment heeft geen Gnome nodig.
En: probeer eens wat dingen uit zeg
not-known schreef op 22 oktober 2002 @ 23:23:
Moet je tegen mijn vrienden op de TU/e zeggen die hun P1 notebook met 64 MB ram gewoon als desktop (met X dus ja) gebruiken...
Sure, het kan sneller, maar overdramatiseren is ook een kunst.
mja dit is wat gewoon heb ervaren. als ik X op een standaard pc'tje zet; neem een P3'tje ofzo en zet het naast elkaar, dan zie pas hoe snel X normaal is.deadinspace schreef op 23 oktober 2002 @ 02:40:
[...]
Moet je tegen mijn vrienden op de TU/e zeggen die hun P1 notebook met 64 MB ram gewoon als desktop (met X dus ja) gebruiken...
Sure, het kan sneller, maar overdramatiseren is ook een kunst.
dat vond ik nog wel een aardig verschil moet ik zeggen.
al wil ik niet zeggen dat X vast draait ofzo hoor, dat zekers niet. maar het is gewoon sloom.
dus met KDE er op is het nog net geen no-go maar t houdt niet veel over. tis al vaak zat gebeurd dat heel X crasht en opnieuw moet starten.
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Pagina: 1