Toon posts:

MAYA4.5 met een GeForce4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een videokaart voor mijn nieuwe PC. Ik ben student Industrieel Ontwerpen en werk veel met 3D programmaas als Maya en 3D-Studio. Ik heb op de site van Alias Wavefront gekeken naar de system requirements voor Maya 4.5. Ze raden daar een GeForce 2 en 3 niet aan voor Maya 4.5. Over de GeForce 4 staat niets vermeld. Weet iemand hier meer van of heeft iemand hier al ervaringen mee?

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

denk dat je geen problemen zal ondervinden met een geforce 4 4200 of 4400 of 4600

• weazle
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:51
Ik denk dat je hier wel een antwoord kan vinden op je vraag:

nieuws: Prestatievergelijking game-videokaarten in 3ds max 5

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:07

KneoK

Not in a million lightyears

Werk al geruime tijd met Maya (absoluut niet proffessioneel, maar toch) en moet zeggen dat ik sinds ik een GF3 had het pas leuk begon te vinden. Toen begon het pas een beetje te draaien zeg maar (net zoals in spelletjes, framerate in de viewport is hoger). Nog niet al te lang geleden overgestapt op een GF4Ti4200 en absoluut geen problemen hoor. Werkt heerlijk...

Ik gebruik trouwens wel Maya 4.0.

Zit er veel verschil tussen 4.0 en 4.5 ???

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

niet echt..... fluid dynamics is de grootste die bij 4.5 is toegevoegd.

Daarnaast zijn er nog een paar dingetjes, maar hangt zoals gewoonlijks weer af van de artiest die er wat van moet maken :D

Verwijderd

Als je echt professioneel bezig wilt kan je altijd zo'n geforce 4 nog 'ombouwen' tot een quatro. Je moet daarvoor met wat solderen een beveiliging weg halen. Dan heb je dus een van de snelste kaarten die voor 3d-ontwerp programma's kan krijgen. Als je wat meer wilt weten moet je maar ff doorzoeken op internet.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik al over gelezen. Er was veel discussie over het feit of je daarmee wat opschiet, omdat je zo de drivers voor een quadro wel kunt gebruiken, maar het is niet duidelijk of de kaart daarvoor optimaal is toegerust. Is het dan alleen een kwestie van drivers?
Heb jij daar ervaring mee?

Verwijderd

ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van wat ik heb gehoord is het enige verschil tussen een ti en quadro toch echt de drivers. Kijk bijvoorbeeld naar het artikel dat weazel hiervoor aanhaalde (http://www.tweakers.net/nieuws/23775/)
Pagina: 1