Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] Muis mod. Hoeveel volt zit er op een PS/2 poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben een muisje op mn werk aan het modden, venstertje erin.. zag het op http://www.metku.net en dacht..heb weinig te doen vandaag.. effe knutselen.

maar hoeveel volt staat er op een PS/2 poort waar ik de muis in stop, en waar kan ik het beste welke weerstand op aansluiten? ik zie in verschillende voorbeelden wel aansluitpunten, maar wat is nou het slimst? bedoeling is dat ik een venstertje op de muis heb (als je de muis gebruikt zit het onder je handpalm) met daarin een LEDje...

-edit- ...duhhh PS/2 poort dus.... -edit-

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Afbeeldingslocatie: http://www.networktechinc.com/images/6md.gif
  • Pin 1: Data
  • Pin 2: NC
  • Pin 3: GND
  • Pin 4: +5
  • Pin 5: Clock
  • Pin 6: NC
Op Pin nummer 4 staat dus 5V :)

Verwijderd

Topicstarter
Rave17 schreef op 22 oktober 2002 @ 14:53:
[afbeelding]
  • Pin 1: Data
  • Pin 2: NC
  • Pin 3: GND
  • Pin 4: +5
  • Pin 5: Clock
  • Pin 6: NC
Op Pin nummer 4 staat dus 5V :)
kewl, thanks! had dit al eerder zien staan...maar waar, wist is echt niet meer.. :9

Verwijderd

geen multimeter?? :)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:55:
[...]

kewl, thanks! had dit al eerder zien staan...maar waar, wist is echt niet meer.. :9
De site waar ik het vanaf heb is hier te vinden :) Daar staan niet alleen de aansluitingen voor PS/2 :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Volgende keer ff zelf zoeken, dit is niet moeilijk te vinden. Die led zou ik gewoon aansluiten daar waar de PS/2 kabel op de print wordt aangesloten. Hoe groot je weerstandje moet zijn staat in de Faq (nou ja, hoe je het uitrekent) of anders zoek je ff naar de led-tool van Benadski.

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
AcouSE schreef op 22 oktober 2002 @ 15:09:
Volgende keer ff zelf zoeken, dit is niet moeilijk te vinden. Die led zou ik gewoon aansluiten daar waar de PS/2 kabel op de print wordt aangesloten. Hoe groot je weerstandje moet zijn staat in de Faq (nou ja, hoe je het uitrekent) of anders zoek je ff naar de led-tool van Benadski.
verbaast me dat er na deze post geen slotje komt :P

Verwijderd

Ik heb bij 'n ouwe Logitech voor die freezing mod gewoon de rode led door een fellere blauwe vervangen. Nu gaat ie extra hard branden als ik de muis beweeg :)

Verwijderd

Topicstarter
kewl! nah mn muismod is al af :P gewoon beetje aanklooien en het werkt :D heb zo'n oude muis van IBM, met zown clit scroll knopje (zie je vaak op laptops) erop. Clit eruit, Ledje erin en VETJEZ OUD! hehehe

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

dj_tsunami schreef op 22 oktober 2002 @ 15:27:
[...]
verbaast me dat er na deze post geen slotje komt :P

Mwah, ik was benieuwd naar eventuele resultaten (zie hierboven)... En bovendien kan ik niet altijd de eikel uithangen... users moeten me wel aardig blijven vinden :)

Verwijderd

Mmm, ben je nu al te laat mee.. >:)

Verwijderd

Topicstarter
heb nu zelfs de Cryo "nagemaakt" :P maargoed.. inderdaad.. slotje kan erop, ik weet wat ik wilde weten. Thanks, en sorry, volgende keer zal ik meer tijd stoppen in het zoeken. ik kan het best ;)

Verwijderd

je kan er een fietslampje in je muis mee knutselen die fel genoeg brand.... :D

Verwijderd

Topicstarter
:P wel jammer, mn muis doet het niet als ik de led op de PS2 poort stroom in de muis aansluit.. heb er maar een mobo batterijtje ingedaan.. effe schakelaartje maken, ook leuk.

er zit ook geen weerstandje in, dus misschien pikt ie gewoon alle stroom, zodat de muis niks meer krijgt...heb ik gelijk?
Ik neem aan dat de 2 lichtjes in de muis voor de X en Y-as genoeg stroom moeten krijgen ook...

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Een ledje heeft altijd een weerstand nodig! (zie ook de CME-faq). Zonder weerstand trekt 'ie de spanning naar beneden tot z'n halfgeleiderspanning (2V o.i.d.) waardoor de elektronica in je muis niet meer werkt.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
worden er eigenlijk nog pics gepost? ik zou m wel graag willen zien :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Hmmzz.. zelfs mét weerstandje werkt het niet. Ledje brandt wel, maar muis pointer niet..

heb een 5V voeding (PS/2) , 250 Ohm weerstandje..

sorry, zit hier op mn werk, en heb (nog) geen digi cam.. maar ik kan wel voor wat pics zorgen.(hij is niet denderend ofzo hoor.. lelijk zelfs. maar zou wel lachen zijn als het werkt, dan kan ik het voor het eggie doen thuis. dit was gewoon een test..

Verwijderd

Let op: Je muis werkt doormiddel van een IR-led met daartussen een wieltje met gleuven erin. Daarachter zit dan een IR-ontvanger, alleen is deze nogal gevoelig. Als je ledje op dat ontvangertje schijnt dan doet ie mooi niets. Ook moet je wel het klepje weer op je muis doen want gewoon- en vooral zon-licht storen het IR-ontvangertje enorm.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 14:31:
Let op: Je muis werkt doormiddel van een IR-led met daartussen een wieltje met gleuven erin. Daarachter zit dan een IR-ontvanger, alleen is deze nogal gevoelig. Als je ledje op dat ontvangertje schijnt dan doet ie mooi niets. Ook moet je wel het klepje weer op je muis doen want gewoon- en vooral zon-licht storen het IR-ontvangertje enorm.
goeie tip! stom dat ik er zelf niet op kwam.. heb er wel alles aan gedaan om dat sensortje en ledje niet in de weg te zitten... maargoed.. ALLEEN als ik het ledje aangesloten heb werkt de muis niet. er zit een vierkant gat in (op de plek waar je handpalm zou zijn) maar werkt perfect dus...

dus geen probleem met die sensoren.. ik denk eerder dat het ledje teveel vraagt van de voeding zodat de andere ledjes (voor besturing van pointer) niet meer genoeg krijgen... raar..ik geloof er eigenlijk niks van...maargoed.

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:58
Hoeveel stroom mag je eigenlijk door die poort trekken :?
Maybe trek je teveel door je LED, waardoor de muis zelf voldoende heeft om te werken.

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

250 Ohm? dan is de stroom (zo uit m'n hoofd) iets van 17mA. Dat moet je PS/2 poort gemakkelijk kunnen leveren (PS/2) keyboard is ook al 3 leds + rest...

Verwijderd

Topicstarter
ja goed gerekend, 15 mA is het. leek mij ook wel te moeten werken... maargoed. op de een of andere manier ben ik gewoon als een kip zonder kop gaan proberen, en dat oranje draadje leek me wel leuk.. rood op de weerstand, weerstand op de led, led weer op de oranje, en hij werkt! hahaha en de muis ook :P dus MOD is complete. nu kan ik gaan experimenteren. er zit nu nog een zwak rood ledje in 5 mm uit een switchbox die ik vond.. binnenkort krijg ik mn superleds van de al bekende IA van Spacy en Piksa ,wie kent em niet ;) en dan kunnen we for real gaan hobbieën

daarvan zal ik ook pics regelen :P
Pagina: 1