Toon posts:

acer 2410a

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een acer 2410a.

Toen ik de cd-schrijver kocht kon deze alleen maar schrijven aan 16x. Na de nodige firmware updates en een nieuwe versie van nero had ik hem toch aan de praat gekregen aan 20x.

24x ging ook maar dan brande hij langer aan een cdtje dan op 24x ???

Nu heb ik de nieuwe nero (5.5.9.9) geïnstalleerd. Nu schrijft hij nog altijd traag op 24x en schrijft hij ook traag op 20x (bijna 7min voor een cdtje)

Zijn er nog mensen die deze schrijver hebben en hetzelfde probleem. Of die een oplossing weten

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dat ie trager brand op 24 komt waarschijnlijk omdat de bron van de data (CD?) te traag de data aanlevert, waardoor de brander buffer underrun protection moet ge bruiken, wat het brandproces aanzienlijk vertraagt. Probeer het eens vanaf je harddisk, dus na eerst een image te hebben gemaakt !

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Topicstarter
Eum ik brand alleen van mijn harddisk. Zo goed als nooit on-the-fly, dus daar kan het niet aan liggen.

En hoe komt het dan dat hij ineens trager gaat bij het installeren van de nieuwe nero???
Ik zou graag is eindelijk burnen aan 24x (maar momenteel ben ik al tevreden moet 20x weer goed werken)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-09-2002) ? (link direct naar jouw probleem btw)

Mother, will they like this song?

Verwijderd

je pc kan denk de data overbreng niet aan

heb je meer spec van je pc?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Zet DMA aan, bij Win9x bij eigenschappen van deze computer, en dan eigenschappen van harde schijf/brander.
Bij 2000/XP bij eigenschappen deze computer, en dan eigenschappen IDE controllers.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
dma staat aan. Dat heb ik al gecontroleerd.

Specs van mijn pc:
athlon xp 1800
asus a7v333
512 ddr 333mhz
2 x seagate barracuda IV 80Gb
sb live
geforce II gts 64Mb
lg dvd (maar ik brand van schijf)
acer 2410a
...

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog mensen die deze schrijver hebben en die wel een cdtje kunnen schrijven in 5min.???

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen mijn vorige versie van nero 5.5.8.2 opnieuw geïnstalleerd. Vroeger brande ik met deze versie (20x in een dikke 5min). Maar nu doet hij er aan 20x ook dikke 7 minuten over.

Ik snap er niets meer van.

Iemand?
Pagina: 1