Toon posts:

[VB] MsgBox code tussen text in Word plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey :)

Ik heb een klein probleem, hoewel ik hier na flink wat zoekwerk niet uitkom.
Ik wil namelijk het volgende doen. Er moeten documenten omgezet worden van WP naar Word, en bij elk document staat cursief een stuk tekst waar degene die het invult op moet letten.
Voorbeeld:
AFSPRAKEN EN OPGELEGDE VERPLICHTINGEN VANUIT EEN VORIG CONTACT/BESLUIT
(geef aan of er in vorige contact afspraken zijn gemaakt dan wel voorwaarden zijn opgelegd waarop teruggekomen moet worden, ook bij evt. partner)
<eerder afspr./verpl.>
Dit stukje:
<eerder afspr./verpl.>
Slaat op een macro in Word die samenwerkt met een programma wat voor hier geschreven is.
Tot zo ver gaat het nog goed :)
Ik wil dat de text die cursief geschreven is, als Msgbox komt, waar men op OK dient te klikken.
Zo dus: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/mededeling.jpg

De code is het probleem niet.
Ik wil dus dat deze code tussen mijn plain text en macro’s inkomt. Nu is mijn vraag, hoe doe ik dat :?
Ik heb gezocht op MSDN, google, GoT, ik kom er niet uit :(
Ik snap ook wel dat ik dat met Visual Basic moet doen, maar waar en hoe maak ik het onderscheid tussen text en programmeercode?

Ik hoop dat iemand me wel kan helpen, want anders moet men elke keer die text handmatig verwijderen, terwijl de rest van het document met macro’s bijna uit zichzelf ingevuld wordt.
Het gaat hier over een stuk of 100 documenten, van 10-15 pagina’s elk. Zou dus een hoop werk schelen.
Ik ben in ieder geval al vanaf gisteren 14:30 bezig met zoeken :( ;(

Alvast bedankt,

Groetjes :)

• n0kn0k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05-2025
Ongeveer 1 werkdag/480 min zoeken voor 1500 pagina's :) Denk dat je het beter handmatig had kunnen (laten) doen :p

Verwijderd

Dat kan voor aardige problemen zorgen. Stel nu eens dat er een stuk italic tekst geplaatst moet worden?

Anyway, ik zou er een tag omheen plaatsen of met XML werken. Maak je gebruik van XMl dan kan je heel simpel de tag en de attributen uitlezen en die tonen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 15:11:
Dat kan voor aardige problemen zorgen. Stel nu eens dat er een stuk italic tekst geplaatst moet worden?

Anyway, ik zou er een tag omheen plaatsen of met XML werken. Maak je gebruik van XMl dan kan je heel simpel de tag en de attributen uitlezen en die tonen.
Ik maak geen code die alle italic text in een Msgbutton plaatst, ik plaats die text zelf in de code ;)
Of begrijp ik jou nou verkeerd :?
Het gaat me er om hoe ik een code tussen m'n text verwerk :)

Verwijderd

Ik snap hem waarschijnlijk niet, en nog steeds niet.

In VBA kun je, voor zover ik weet, velden aanmaken en linken aan een macro. Deonduidelijkheid is denk ik wanneer je de MsgBox tevoorschijn wilt laten komen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, oke, ik probeer het duidelijker uit te leggen

Dit is een voorbeeld van een deel van een document wat ingevuld moet worden:
MAATREGELBEOORDELING
(Altijd de vaste kopjes gebruiken, niet nakomen arbeidsvoorwaarden, niet tijdig nakomen infoplicht, tekortschietend besef van verantwoordelijkheid, onvoldoende medewerking voor uitvoering Abw, zie richtlijn 204, vul voorkant omslag in voor aanmaken aanvraagnummer wegens combinatie maatregelonderzoek)
1. Ernst van het feit.
enz enz.
wat cursief geschreven is, dus: (Altijd de vaste kopjes gebruiken, niet nakomen arbeidsvoorwaarden, [...] maatregelonderzoek), is een attentie voor de gebruiker die het document invult. Zo van, let hier op.

Dit moet uiteraard niet op het te printen document komen, dus zou het, normaliter, gewist moeten worden.
Ware het niet dat deze teksten een stuk of 40x in het document terugkomen, lijkt het mij makkelijker als je dat als mededeling, MsgBox dus, op je scherm krijgt.

Zo valt imo de mededeling meer op, en ten 2e hoef je niets te wissen :)

Wat je net poste klopt volgens mij wel, dat koppelen aan een macro.
Maar hoe doe ik dat koppelen dan? En mag mijn code dan hetzelfde blijven :?

Ik weet dat het kan omdat er van de applicatie die samenwerkt met word ook zo'n macro opgeroepen wordt in word, alleen dit is beveiligd dus ik kan niet kijken hoe dat gedaan is ;)

Misschien dat het nu wat duidelijker is.
Thnx alvast :)
Pagina: 1