Hey 
Ik heb een klein probleem, hoewel ik hier na flink wat zoekwerk niet uitkom.
Ik wil namelijk het volgende doen. Er moeten documenten omgezet worden van WP naar Word, en bij elk document staat cursief een stuk tekst waar degene die het invult op moet letten.
Voorbeeld:
<eerder afspr./verpl.>
Slaat op een macro in Word die samenwerkt met een programma wat voor hier geschreven is.
Tot zo ver gaat het nog goed
Ik wil dat de text die cursief geschreven is, als Msgbox komt, waar men op OK dient te klikken.
Zo dus:
De code is het probleem niet.
Ik wil dus dat deze code tussen mijn plain text en macro’s inkomt. Nu is mijn vraag, hoe doe ik dat
Ik heb gezocht op MSDN, google, GoT, ik kom er niet uit
Ik snap ook wel dat ik dat met Visual Basic moet doen, maar waar en hoe maak ik het onderscheid tussen text en programmeercode?
Ik hoop dat iemand me wel kan helpen, want anders moet men elke keer die text handmatig verwijderen, terwijl de rest van het document met macro’s bijna uit zichzelf ingevuld wordt.
Het gaat hier over een stuk of 100 documenten, van 10-15 pagina’s elk. Zou dus een hoop werk schelen.
Ik ben in ieder geval al vanaf gisteren 14:30 bezig met zoeken

Alvast bedankt,
Groetjes
Ik heb een klein probleem, hoewel ik hier na flink wat zoekwerk niet uitkom.
Ik wil namelijk het volgende doen. Er moeten documenten omgezet worden van WP naar Word, en bij elk document staat cursief een stuk tekst waar degene die het invult op moet letten.
Voorbeeld:
Dit stukje:AFSPRAKEN EN OPGELEGDE VERPLICHTINGEN VANUIT EEN VORIG CONTACT/BESLUIT
(geef aan of er in vorige contact afspraken zijn gemaakt dan wel voorwaarden zijn opgelegd waarop teruggekomen moet worden, ook bij evt. partner)
<eerder afspr./verpl.>
<eerder afspr./verpl.>
Slaat op een macro in Word die samenwerkt met een programma wat voor hier geschreven is.
Tot zo ver gaat het nog goed
Ik wil dat de text die cursief geschreven is, als Msgbox komt, waar men op OK dient te klikken.
Zo dus:

De code is het probleem niet.
Ik wil dus dat deze code tussen mijn plain text en macro’s inkomt. Nu is mijn vraag, hoe doe ik dat
Ik heb gezocht op MSDN, google, GoT, ik kom er niet uit
Ik snap ook wel dat ik dat met Visual Basic moet doen, maar waar en hoe maak ik het onderscheid tussen text en programmeercode?
Ik hoop dat iemand me wel kan helpen, want anders moet men elke keer die text handmatig verwijderen, terwijl de rest van het document met macro’s bijna uit zichzelf ingevuld wordt.
Het gaat hier over een stuk of 100 documenten, van 10-15 pagina’s elk. Zou dus een hoop werk schelen.
Ik ben in ieder geval al vanaf gisteren 14:30 bezig met zoeken
Alvast bedankt,
Groetjes