Ik heb een probleem, welke moeilijker is dan ik van te voren dacht. Lees eerst het verhaal dus ook goed voor je UTFS ensow gaat roepen, want het zit redelijk ingewikkeld in elkaar.
Ik heb in mijn database meerdere tabellen. Ik heb een formulier gemaakt dat automatisch wordt gegenereerd dmv het volgende script:
hij maakt dus keurig netjes een formulier.....
Uitleg:
de database bevat tabellen met gegevens over instellingen van apparaten. Er zijn 7 lijnen met ongeveer 6 apparaten per lijn.
RS1 bevat de tabel met : beschrijving van een veld, eenheid, grootheid en de veldnaam in de tabel met gegevens.. er zijn dus per apparaat 2 tabellen: 1 met de pure instellingen en 1 met beschrijving van het veld (ik heb extreem korte namen gebruikt voor de pure instellingen) en de groot- en eenheden. Maar dat maakt op zich niets uit..
nu moet ik dus uit een tabel gegevens halen. in het 8e veld van de tabel uit RS1 staan de veldnamen in de database. Daarin moeten de gegevens uit het formulier dus worden geplaatst. Nu wil ik dus een insert string maken. Maar, nu moet je dus die string ook compilen, omdat ik dan geen 25 insert strings hoef te maken, maar maar 1 omdat hij die compiled.
Nu haal je de tabelnaam uit de url, die kan je dus requesten.
nu gaat het dus zo:
tabel = Request("tabel")
dan weet je de tabelnaam. Dan kan je dus de string al zo maken:
nu komt het echte probleem!!!
je moet nou de string genereren. Dit doe ik met het tabel dus met
Maar hoe voeg ik dit zo in mijn string in dat hij die tabelnamen goed aanmaakt ? (rs1(
is het veld met de namen van de velden in de database waar de gegevens ge-insert moeten worden). Diezelfde veldnamen kan ik wel gewoon requesten in mijn script via de WHILE. Dus ik moet dus al die gegevens nou in mijn string zetten. hoe doe ik dat ? Want je moet nl in de sql string een paar keer inbreken.
ik heb het volgende geprobeerd:
nou zou er toch een string moeten worden gegenereerd. Maar dit gebeurt niet (wat ik al verwachtte).
HOE moet ik nou een while integreren in mijn SQL string ?
(sorry voor het onduidelijke verhaal, ik wist niet hoe ik het leuk en liev kom verwoorden)
Ik heb in mijn database meerdere tabellen. Ik heb een formulier gemaakt dat automatisch wordt gegenereerd dmv het volgende script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| <%
teller=0
WHILE NOT RS1.EOF
IF rs1(0) = 2 THEN
%>
<tr colspan="6">
<td colspan="6"><center><h2><b><%=RS1(1)%><b></h2></center></td>
</tr>
<%
RS1.MoveNext
End IF
%>
<%
IF RS1(0) = 1 THEN
%>
<tr colspan="6"><td colspan="6"></td></tr>
<tr colspan="6"><td colspan="6"></td></tr>
<tr colspan="6">
<td colspan="6"><b><%=RS1(1)%><b></td>
</tr>
<%
teller=teller - 1
ELSE
%>
<tr>
<td><%=RS1(1)%></td>
<td><%=RS1(2)%></td>
<td><%=RS1(3)%></td>
<td><%=rs3(teller)%></td>
<td><input type="text" name="<%=rs1(8)%>" value="<%=rs3(teller)%>" size="20"><%=RS3(teller)%></td>
<td><%=RS1(6)%></td>
</tr>
<%
END IF
RS1.MoveNext
teller=teller + 1
WEND
%> |
hij maakt dus keurig netjes een formulier.....
Uitleg:
de database bevat tabellen met gegevens over instellingen van apparaten. Er zijn 7 lijnen met ongeveer 6 apparaten per lijn.
RS1 bevat de tabel met : beschrijving van een veld, eenheid, grootheid en de veldnaam in de tabel met gegevens.. er zijn dus per apparaat 2 tabellen: 1 met de pure instellingen en 1 met beschrijving van het veld (ik heb extreem korte namen gebruikt voor de pure instellingen) en de groot- en eenheden. Maar dat maakt op zich niets uit..
nu moet ik dus uit een tabel gegevens halen. in het 8e veld van de tabel uit RS1 staan de veldnamen in de database. Daarin moeten de gegevens uit het formulier dus worden geplaatst. Nu wil ik dus een insert string maken. Maar, nu moet je dus die string ook compilen, omdat ik dan geen 25 insert strings hoef te maken, maar maar 1 omdat hij die compiled.
Nu haal je de tabelnaam uit de url, die kan je dus requesten.
nu gaat het dus zo:
tabel = Request("tabel")
dan weet je de tabelnaam. Dan kan je dus de string al zo maken:
code:
1
| sql="UPDATE " & tabel & " SET |
nu komt het echte probleem!!!
je moet nou de string genereren. Dit doe ik met het tabel dus met
code:
1
2
3
4
| <%
teller=0
WHILE NOT RS1.EOF
%> |
Maar hoe voeg ik dit zo in mijn string in dat hij die tabelnamen goed aanmaakt ? (rs1(
ik heb het volgende geprobeerd:
code:
1
2
3
4
| sql="UPDATE " & tabel & " SET &_ <%WHILE NOT RS1.EOF%> <%=rs1(8)%>=Request<%=rs1(8)%> <% rs1.MoveNext %> |
nou zou er toch een string moeten worden gegenereerd. Maar dit gebeurt niet (wat ik al verwachtte).
HOE moet ik nou een while integreren in mijn SQL string ?
(sorry voor het onduidelijke verhaal, ik wist niet hoe ik het leuk en liev kom verwoorden)