Toon posts:

Netwerk vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk met een edimax router waarbij ik twee computers met het internet verbind... nou wil ik een derde computer er bij zetten heb ik al twee cabels geprobeerd maar nu blijkt het een cross cable te zijn en ik heb een normale utp cabel nodig om het aan de router te verbinden ... nou heb ik geprobeer om via een van de computers een kleine netwerk te maken wat normaal gesproken wel zou moeten kunnen met een cross cable maar hij krijgt geen verb. wat doe ik fout ?????????

Is er eeen andere mogelijk heid dat geen nieuwe netwerk kabel is vertel me die dan.....

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Kabeltje ff opnieuw knippen aan één kant.... (zie FAQ NT voor de juiste volgorde).

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Als de router een uplink poort heeft dan kan je de crossover kabel in de uplink en je client doen. Als dat niet het geval is dan kan je beter even een nieuwe netwerkkabel kopen, deze kosten toch maar een paar euro.

Maar wat bedoel je precies met geen verbinding als je de crossover kabel gebruikt? Kunnen de computers elkaar niet pingen of bedoel je dat je niet op internet komt?

edit:
Inderdaad... of ff de kabel knippen :)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Heb je 1 of 2 netwerkkaarten in je PC staat je IP adressen goed ingesteld ?
Heb je de juiste clients geinstalleerd ?

Of te wel meer info gewenst ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik kom dan niet op het internet ... in principe hoef ik geeen verbinding met andere comps..... maar ik heb appart van de 4 porten voor de comps twee porten voor de cabel die van de modem komt dat zijn MDI-II en MDI-X... en nu gebruik ik mdi-x om de cabel die van de modem komt in de router te zetten en zo krijgen andere computers verbinding met het internet..

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb op die pc twee netwerk karten maar bij me router krijgt elke pc een nieuwe ip moet ik die instellen dan op de nieuwe netwerkkaart

Verwijderd

Topicstarter
moet ik bij de instellingen van de tweede netwerkaart de tcp/ip veranderen op die van de door de router verstrekte ip`s of moet ik die van de laptop wijzigen

Verwijderd

Zoals ik het begrijp heb je dus 1 PC welke aangesloten is op je internetaansluiting.
je wilt een andere PC aansluiten op de PC met internetaansluiting dmv een crosskabel.
Tevens wil je dat de PC met internetaansluiting de internet deelt met die andere PC.

Oke, geen probleem dat kan, of met internetdeling van MS of met een externe routeprogje (winroute).
Alleen mag de PC -x- PC netwerk niet in hetzelfde IP-range vallen als dat je internetverbinding valt.

Verwijderd

Je kan de crossoverkabel plaatsen tussen het kabelmodem en poort MDI-II van je router en de straight kabel die nu tussen het kabelmodem en MDI-X van je router zit in een vrije poort 1-4 van je router en je 3e pc verbinden

Verwijderd

Topicstarter
tnx het heeft gewerkt
Pagina: 1