256 color palette tabel/plaatje

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-08 16:40
Ik wil graag een palette creëren waar alle rood vormen inzitten, van 000000 tot en met FF000000. (moeten echt 256 kleuren inzitten, geen gradient)

Ik kan natuurlijk een tabel maken en die handmatig vullen met de juiste kleuren maar ben op zoek naar een al bestaand plaatje/programma/photoshop optie (geen script).
Aangezien ik dit met meerdere kleuren wil gaan doen is dit een erg tijd rovend karwei.

Als iemand een website weet waar zulke paletten te vinden zijn ben ik ook al erg geholpen! (dus geen gradient, maar toch bedankt! crisp Master of popups)

(ik ben bezig om te kijken hoeveel kleuren een set-top box aan kan e.d.)

Hulp is zeer welkom, bij voorbaat dank!

ps: Ik heb gezocht maar niets bruikbaars kunnnen vinden, als ik wist hoe dit moest had ik jullie hulp natuurlijk niet nodig. Enne Bosmonster, ook al heb je het erg zwaar met je werk, een beetje beleefdheid doet niemand kwaad.

Verwijderd

Ik zie dat je dit al eerder hebt gevraagd... 256 color palette generator
Waarom denk je dat hij nu wel open blijft?

Goed ik ga wel even aan de slag... dit is namelijk twee minuten werk. Als deze thread zodirect dicht is gooi ik hem wel op je mail.
damn ik ben veel te aardig :/

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

ehm, kun je niet gewoon een javascript of php-script bouwen die je on-the-fly een tabel laat uitfohnen bestaande uit cellen met een background-color die voldoet aan jouw spectrum :?

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Hoop dat dit is wat je bedoelde. Alle kleuren in het bereik #000000 tot en met #FF0000, van elkaar gescheiden door een witte balk van 1 pixel. 3 minuten met PhotoShop

Afbeeldingslocatie: http://f00l.endoria.net/shit/rood.gif

sry voor de lay-out, medetweakerds :>

• Simkin
allemaal reuze bedankt! maar het tabelletje mag dus geen lijne bevatten, de kleuren moeten aan elkaar grenzen. Het is bedoeld om te kijken of een bepalde set-top box de gespecificeerde range aankan

en van scripten heb geen kaas gegeten, anders had ik zwel zoiets gemaakt :)
Het is gewoon onkunde van mij, als er een makkelijke manier is dan ken ik die gewoonweg nog niet

Fool, zou je me willen vertellen hoe je dat zo snel voor elkaar hebt gekregen? zijn dat alle 256 varianaten btw?

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
een gradient is toch echt een perfecte opeenvolging van verschillende tinten hoor. en als jij het bereik van 00 - FF er in zet, en 'm 256 pixels breed maakt gaat dat echt wel goed komen.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Dit is niet de manier Simkin.. om de topic gewoon nogmaals te openen.

Als je het niet eens bent met een slotje, meldt dit dan in Lieve Adjes.

• HunterPro
  • Niet online
Bosmonster schreef op 22 oktober 2002 @ 14:13:
Dit is niet de manier Simkin.. om de topic gewoon nogmaals te openen.

Als je het niet eens bent met een slotje, meldt dit dan in Lieve Adjes.
doe dicht dan :+

Verwijderd

dat vroeg ik hem ook al :+

Maareh, Simkin, een opeenvolgende reeks kleuren van 000000 tot FF0000 is per definitie een gradient. Iedere pixel heeft een andere roodtint. Dus ik dacht, laat ik er lijntjes tussen zetten voor de duidelijkheid.

Maar je wilde dus wel een gradient, je wist het alleen zelf niet.
Ik ga niet nog een plaatje maken, gebruik crisps tool maar, want dat is precies wat je zoekt.

Hoe ik het heb gedaan: in Photoshop een gradient van FF0000 naar 000000 gemaakt, en vervolgens een pattern (de witte lijnen) er overheen gezet.

• Simkin
Sorry Bosmonster, het is het niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten. Ik ging ervan uit dat er gewoon sprake was van miscommunicatie door mijn vraag naar een script.
Wat er hier van mij verlangt wordt is dat er een duidelijke pagina gemaakt wordt waar alle kleuren in elkaar overlopen(blokje in blokje). Als eerste had ik gebuik gemaakt van een gradient tool, maar dat was dus niet gewenst. Ik kan megoed voorstellen dat dit erg makkelijk gedaan kan worden met een bepaalde design tool, maar ik heb gewoon een gebrek aan kennis :(

Bedankt voor je uitleg FOOL, is het ook mogelijk om van die gradientlijntjes een blokje te maken?

• HunterPro
  • Niet online
Simkin schreef op 22 oktober 2002 @ 14:39:
Sorry Bosmonster, het is het niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten. Ik ging ervan uit dat er gewoon sprake was van miscommunicatie door mijn vraag naar een script.
Wat er hier van mij verlangt wordt is dat er een duidelijke pagina gemaakt wordt waar alle kleuren in elkaar overlopen(blokje in blokje). Als eerste had ik gebuik gemaakt van een gradient tool, maar dat was dus niet gewenst. Ik kan megoed voorstellen dat dit erg makkelijk gedaan kan worden met een bepaalde design tool, maar ik heb gewoon een gebrek aan kennis :(

Bedankt voor je uitleg FOOL, is het ook mogelijk om van die gradientlijntjes een blokje te maken?
Maak een gradient tussen die 2 waarden met een behoorlijke breedte (bijvoorbeeld 2000 pixels) en knip die in 4 en zet ze onder elkaar of zo. Dan zijn je kleur-blokken breed genoeg en moet 't kloppen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:49
Simkin, anders ga je je gewoon lekker zelf even in een tekenprogramma verdiepen.
Dat laatste valt dus wel onder het kopje Kan iemand even... in de W&G FAQ

Succes.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:27

Pelle

🚴‍♂️

FoOL heeft dit gewoon met de gradient tool in Photoshop gedaan. Kun jij ook, en je kunt er ook blokjes van maken, je kunt alles wat je zelf wilt.

Persoonlijk zou ik overigens toch voor een simpel javascriptje gaan. Met dat ding van crisp kun je heel makkelijk iets bouwen dat alles in blokjes omzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.