Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony PEG-N770 en een Nokia 6510.
Ik heb een GSM abonnement bij BEN.

Op de Sony heb ik Eudora mail en internet geinstalleerd en ingesteld dat hij via IR een telefoonnummer moet bellen. Het nummer dat voor WAP gebruikt moet worden.

Als ik m´n mail wil bekijken begint m´n telefoon te bellen en wordt erom m´n wachtwoord gevraagd en zegt ie ´established´.
Maar direct daarna zegt ie `Timed out looking for mail server` terwijl ik de goede pop3 server heb ingesteld.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-03 13:00

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

omdat je een wap inbelnummer gebruikt en geen gewoon i-net inbelnummer. Je moet volgens mij een gewone i-net connectie maken. Die wap-server kan dacht ik geen pop-verkeer aan.

*empty*

Verwijderd

Topicstarter
Dat was idd het probleem.
Ik heb nu een nr van m'n internet provider die wel zou moeten werken.

Verwijderd

Denk eraan dat je bij BEN je abonnemet eerst geschikt moet laten maken voor DATA verkeer. Dit is standaard NIET zo.
Dit kost 5 euro per maand + 5 euro per verzonden MB of 15 euro per maand en 1 euro per verzonden MB.

Zonder dat dit ingesteld is werkt het zowieso niet.

Succes, laat ff weten wat de afloop is.

• MR_VIPER

MR_VIPER

Als je tegenwoordig bij ben een GPRS telefoon koopt zoals dus een 6510 heb je meteen gprs abbo en dat is dus je dataverkeer. Toestel is dan vrijwel meteen geschikt voor data communicatie.

*empty*

Verwijderd

Ik heb de 6310 met Blauwtand, dat is toch een GPRS telefoon.
Ik moest echter eerst mijn abonnement laten aanpassen, misschien omdat het een zakelijk abonnement is?

• MR_VIPER

MR_VIPER

al heb je gprs telefoon wil niet meteen zeggen dat je gprs abbo hebt. Dat moet apart afgesloten worden. Hoe bevalt trouwens die 6310 je... Ik krijg binnenkort de 6310i binnen.

*empty*

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 08:41:
Denk eraan dat je bij BEN je abonnemet eerst geschikt moet laten maken voor DATA verkeer. Dit is standaard NIET zo.
Dit kost 5 euro per maand + 5 euro per verzonden MB of 15 euro per maand en 1 euro per verzonden MB.

Zonder dat dit ingesteld is werkt het zowieso niet.

Succes, laat ff weten wat de afloop is.
Je hoeft geen GPRS abonnement met databundel te nemen, het kan ook gewoon op de 'oude' manier. Dan wordt de verbinding per seconde afgerekend en niet per kb. Het kost niets extra, alleen de tijd dat je online bent geweest. Volgens mij staat datacommunicatie over de gsm-verbinding (dus niet gprs) standaard aan, anders kun je het bij de klantenservice gratis laten aanzetten.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

haas schreef op 23 oktober 2002 @ 20:13:
[...]

Je hoeft geen GPRS abonnement met databundel te nemen, het kan ook gewoon op de 'oude' manier. Dan wordt de verbinding per seconde afgerekend en niet per kb. Het kost niets extra, alleen de tijd dat je online bent geweest. Volgens mij staat datacommunicatie over de gsm-verbinding (dus niet gprs) standaard aan, anders kun je het bij de klantenservice gratis laten aanzetten.
Niet bij een BEN abonnement, kijk ook op de volgende link:

http://palmclub.nl/tips/gsm_ben.html

Je kan dan inderdaad kiezen voor GPRS of de "oude" manier, maar je moet het wel laten activeren en dat kost geld.

De 6310 bevalt verder prima, ik ben alleen eerst aan het proberen of ik zowieso het internetten en mailen via mijn Palm 515 gebruik. Zo ja dan ga ik over op een Bluetooth kaartje in mijn palm.
Pagina: 1