Toon posts:

[MB] MSI K7N 420D Nforce Mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand de MSI K7N 420D?

Ik wil graag weten of dit een goed mobo is in combinatie met een AMD AthlonXP 2200+ en 512Mb DDR266.

Heb nu een P4 1700@1900 met 1Gb SDRAM en denk er aan om weer eens een upgrade te doen omdat ik een bar slechte 3dmark2001SE score van 5794 had.

Heb het systeem nu kunnen tweaken naar 8774 ook door het OC-en maar toch zie ik veel hogere scores (rond de 13600) met een AthlonXP 2200+

Het gaat me vooral om UT2003 omdat dit niet lekker draait 19-100 FPS is niet goed genoeg, moet minimaal toch 40-100 zijn en omdat UT2003 de Nforce chipset ondersteunt wil ik uiteraard ook een Nforce hebben, er zullen toch wel meer spellen komen die dit ondersteunen (Ben namelijk nogal een DD5.1 en DTS freak).

Wie heeft ervaring met deze moederplank.

Verwijderd

Geen ervaring mee, maar als je UT knap wil draaien kun je een nForce beter laten liggen. Dat zal eerder een nForce2 worden als je per sé een nForce wil. Beter is misschien een mooi KT400 bord met een sloot PC2700 ram en een GF4. Dan haal je ongeveer 11.000 puntjes en kun je UT2003 op 1024x768 met eye-candy spelen ;)

Een KT400 verpletterd een nForce btw..

Edit: 13.600 punten. Dat zijn zwaar getweakte systemen. Hoge fsb en een GF4 die oc'ed is. Met een Radeon 9700Pro ben je helemaal de man, maar dat kost wel een lieve duit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal er aan denken, maar is er dan al een mobo met de Nforce2 chipset.

Een nforce lijkt me erg cool omdat UT2k3 en Army Ops het beide ondersteunen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:27:
Ik zal er aan denken, maar is er dan al een mobo met de Nforce2 chipset.

Een nforce lijkt me erg cool omdat UT2k3 en Army Ops het beide ondersteunen.
Geloof me nou maar dat nForce niks is voor UT. Is gewoon mooie marketing. Voor UT2k3 moet je gewoon pure power hebben. En das geen nForce :D Vooral je vga is erg belangrijk.

Mobo's met de nForce2 staan echt voor de deur trouwens. Verschil tussen nForce2 en KT400 is erg klein btw. nForce2 is misschien net ff beter voor UT.

Verwijderd

Topicstarter
GFX zal geen probleem zijn, heb een GF4Ti4600.

Ik denk dat ik dan toch maar even moet wachten tot de Nforce2 chipset er is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:34:
GFX zal geen probleem zijn, heb een GF4Ti4600.

Ik denk dat ik dan toch maar even moet wachten tot de Nforce2 chipset er is.
GF4 4600 is genoeg voor UT2K3 idd. Of je moet wachten of de nForce2? Uhh tja..wat zal ik zeggen.. Lees eens wat reviews.

• phusg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02-2025
Ik heb al meer dan een half jaar de MSI K7N420 en ben er erg blij mee. Opmerkingen als "Een KT400 verpletterd een nForce btw.." vind ik pure bullshit want het gaat niet eens om meer dan 15% verschil, afgezien van geluid en grafische sub-systemen.

Ik zou wel wachten op de nForce 2 aangezien deze Firewire, 2 NICs, ATA133 en een twee keer zo snelle geintegreede grafische kaart heeft met dualhead support.

Ik vind UT2003 er prima op te spelen, maar als jij een goede monitor hebt en hogere eisen hebt aan je spellen dan zou ik er een Radeon 9500 ofzo opprikken.

Het allermooiste van de nForce is het geintegreede geluidschip. Deze is minstens zo goed als een Audigy en perfekt geschikt voor UT2003 aangezien deze het geluid ook als Dolby Digital (AC-3) in real-time kan encoderen en dan op de S/PDIF digitale uitgang naar je Surround versterker sturen. Deze zijn echter wel prijzig, mischien is voorlopig een 2de hands Dolby Pro-Logic versterker voordeliger, dit kan de nForce ook encoderen. Kijk anders eens op www.hi-fi.nl

Als de velen geintegreede features van de nForce (met voorop de geluidschip) je niet aanspreekt dan is de Via KT333 of KT400 ook meer dan snel genoeg voor UT2003 (in combinatie met een Radeon 9500 of equivalent dan).

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:20

EaS

Inderdaad....gewoon even wachten op nForce 2 plankjes:

Epox EP-8RDA+
MSI K7N2
Asus A7N8X
Leadtek K7NCR18D
ABIT NV7-8X
Chaintech 7NJS

En zo zijn er nog wel een hele zooi meer......

Verwijderd

Topicstarter
phusg schreef op 22 oktober 2002 @ 15:41:
Ik heb al meer dan een half jaar de MSI K7N420 en ben er erg blij mee. Opmerkingen als "Een KT400 verpletterd een nForce btw.." vind ik pure bullshit want het gaat niet eens om meer dan 15% verschil, afgezien van geluid en grafische sub-systemen.

Ik zou wel wachten op de nForce 2 aangezien deze Firewire, 2 NICs, ATA133 en een twee keer zo snelle geintegreede grafische kaart heeft met dualhead support.

Ik vind UT2003 er prima op te spelen, maar als jij een goede monitor hebt en hogere eisen hebt aan je spellen dan zou ik er een Radeon 9500 ofzo opprikken.

Het allermooiste van de nForce is het geintegreede geluidschip. Deze is minstens zo goed als een Audigy en perfekt geschikt voor UT2003 aangezien deze het geluid ook als Dolby Digital (AC-3) in real-time kan encoderen en dan op de S/PDIF digitale uitgang naar je Surround versterker sturen. Deze zijn echter wel prijzig, mischien is voorlopig een 2de hands Dolby Pro-Logic versterker voordeliger, dit kan de nForce ook encoderen. Kijk anders eens op www.hi-fi.nl

Als de velen geintegreede features van de nForce (met voorop de geluidschip) je niet aanspreekt dan is de Via KT333 of KT400 ook meer dan snel genoeg voor UT2003 (in combinatie met een Radeon 9500 of equivalent dan).
Dan heeft die Nforce2 eigenlijk meer dan ik nodig heb, heb al een GF4Ti4600, 2x Nic is niet nodig, 1 is genoeg, ATA133 is ook niet nodig, ik heb ultrascsi. En firewire heb niets aan, omdat ik niets heb wat ik daar op aan kan sluiten.

Ik heb een Hometheatre systeem op m'n pc aangesloten. Een Technics DD5.1/DTS reciever, met 5x Celestion speakers, en een Koda Subwoofer, mijn pc is geheel Nforce DD5.1 ready.

Het gaat me eigenlijk alleen om de geintegreerde APU, dus om realtime DD5.1 encoden onder games.

Er zullen steeds meer games komen die het ondersteunen, dus kan je maar beter voorbereid zijn volgens mij

• phusg
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 17:51:
[...]

Dan heeft die Nforce2 eigenlijk meer dan ik nodig heb, heb al een GF4Ti4600, 2x Nic is niet nodig, 1 is genoeg, ATA133 is ook niet nodig, ik heb ultrascsi. En firewire heb niets aan, omdat ik niets heb wat ik daar op aan kan sluiten.

Ik heb een Hometheatre systeem op m'n pc aangesloten. Een Technics DD5.1/DTS reciever, met 5x Celestion speakers, en een Koda Subwoofer, mijn pc is geheel Nforce DD5.1 ready.

Het gaat me eigenlijk alleen om de geintegreerde APU, dus om realtime DD5.1 encoden onder games.

Er zullen steeds meer games komen die het ondersteunen, dus kan je maar beter voorbereid zijn volgens mij
Kijk, dit veranderd de zaak! De nForce420 lijkt mij dan echt geknipt voor jou, is ook lekker goedkoop nu.

Die APU heeft ook nog eens een hele lage processor belasting, wat wil je nog meer? Schijnt dat de Audigy 2 ook nog steeds niet alles biedt wat de nForce APU heeft.

Let wel dat overklokken beperkter wordt als je een AGP insteekkaart gebruikt. Ik ben heel tevreden met de MSI (vond het rood ook wel koel) maar ik zou ook kijken naar de ASUS, die kwam ook heel goed uit de recensies.

Veel plezier met Dolby Digital gamen! Mijn Yamaha RXV630RDS komt hopelijk volgende week 8)

Verwijderd

Topicstarter
Yamaha is een goed merk wat betreft recievers, goeie keus.

Ik heb de MSI K7N toch maar besteld, heb eigenlijk altijd MSI gehad, en nooit
problemen, alles werkt meteen.

Ik doe eigenlijk niet veel aan overklokken, maar omdat ik UT2003 niet goed kon spelen moest ik wel.

Wanneer die K7N binnenkomt neem ik ook meteen de 2200+ en 512DDR mee.
Kan ik tenminste weer lekker gamen. en ook nog in DD5.1

Bedankt voor de info.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Ik ben erg benieuwd hoe het zaakje bij jou gaat draaien BootFailure, dan kan ik mooi zien of het ook wat voor mij is :)

Verwijderd

Topicstarter
phusg schreef op 22 oktober 2002 @ 17:59:
[...]

Kijk, dit veranderd de zaak! De nForce420 lijkt mij dan echt geknipt voor jou, is ook lekker goedkoop nu.

Die APU heeft ook nog eens een hele lage processor belasting, wat wil je nog meer? Schijnt dat de Audigy 2 ook nog steeds niet alles biedt wat de nForce APU heeft.

Let wel dat overklokken beperkter wordt als je een AGP insteekkaart gebruikt. Ik ben heel tevreden met de MSI (vond het rood ook wel koel) maar ik zou ook kijken naar de ASUS, die kwam ook heel goed uit de recensies.

Veel plezier met Dolby Digital gamen! Mijn Yamaha RXV630RDS komt hopelijk volgende week 8)
Oh ja, no één vraag.

Heeft dit moederbord alleen maar een coaxiale uitgang, of ook nog een optische ?
Mijn versterker heeft alleen optische ingangen.

Ik heb al een convertor gekocht voor de zekerheid, maar wil het toch graag even
weten :?

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:24:
[...]

Oh ja, no één vraag.

Heeft dit moederbord alleen maar een coaxiale uitgang, of ook nog een optische ?

Misschien dat je hier iets kunt vinden?

• phusg
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:24:
[...]

Oh ja, no één vraag.

Helaas heeft 'ie alleen een coaxiale 75 Ohm S/PDIF uitgang. Maar met een converter kom je daar inderdaad wel uit ;)
Pagina: 1