Toon posts:

USB aan, systeem bevriest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...hopelijk zet ik het nou in het goede forum neer...

Goed, ik zit dus met een probleem. Ik heb een onboard USB chip. Wanneer ik die in de BIOS aanzet, bevriest mijn systeem soms al voordat windows is opgestart, maar meestal wanneer windows al is opgestart en de bureaubladachtergrond is geladen. Het inlogvenster is dan nog niet eens verschenen!

Wat ik al geprobeerd heb:

- Windows opnieuw geïnstalleerd (na een format uiteraard)
- nieuwe USB drivers geïnstalleerd
- de 4in1 drivers van VIA geïnstalleerd (waarna mijn systeem niet meer wou opstarten, dus maar weer gedeïnstalleerd)

Het gekke is dat de USB wel goed werkt in Windows 2000, maar ik kan daar niet naar overstappen, omdat mijn versie in het Engels is en mijn vader dat niet goed kan. En aangezien Win98 in het Nederlands is en verder prima werkt...

Systeem specs:

AMD Duron 800
MSI K7T Pro2 (VIA KT133 chipset based)
192 MB RAM
MSI Starforce Geforce II MX videokaart
30 GB harde schijf, waarvan 2,5 GB vrij
Liteon DVD ROM
HP cd writer 8100i plus

Als jullie nog meer gegevens nodig hebben, dan wil ik die met alle liefde opzoeken :)

oja, natuurlijk heb ik de search al geprobeerd, maar die doet het niet goed :? ik kan altijd maar 1 pagina van mijn zoekresultaten bekijken, als ik op pagina 2 klik, krijg ik een pagina met onderwerpen die totaal niets met mijn zoekopdracht te maken heeft

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik heb dit dus zo ongeveer ook gehad en toen lag het aan een conflict met een ISDN kaartje.. tsja.. je moet er maar achter komen :)

Na de nieuwste drivers voor de ISDN kaart erop te hebben gezet werkte het weer feilloos.. heb jij niks van een NIC of ISDN adapter erin hangen?

Update die drivers ff zou ik zeggen.. je weet nooit

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
conflicten zou je toch in de systeemmanager moeten zien? ik heb trouwens geen ISDN adapter en zo te zien ook geen NIC...