CLAP Overklokken?

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik ben van plan mijn Creative Labs Annihilator Pro (GeForce DDR) te gaan overklokken. Helemaal zeker weet ik het echter nog niet:

1) Mijn AGP-bus is al overgeklokt naar 80 MHz. De kaart draait dus momenteel al op een hogere AGP-bussnelheid... Kan extra overklokken op core-/geheugen kwaad of maakt het niets uit?

2) Wat zijn goede core-/geheugen settings?

De kaart is al voorzien van een goede koeler, de TennMax Lasagna.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:58

Dark

who tweaked the light?

Gewoon proberen door steeds een klein beetje hoger te gaan. Als je tever gaat, is de boel heus niet in een keer stuk, als je bescheiden stapjes neemt. Een teken dat je tever ben gegaan is als je rare pixels begint te zien in 3d spellen, dan doe je een stapje terug. Het is niet van te voren te zeggen hoe ver je komt, dit hangt van vele factoren en je geluk af. Een belangrijke factor is temperatuur, en op dat gebied heb je al wat gedaan, al is het alleen de core.
Ik heb zelf ook een CLAP, met standaard koeling, agp op 75 en core op 135 en geheugen op 325 mhz werkt zonder problemen.
Omdat er twee instellingen zijn kan je het best een voor een werken om de grenzen van elk deel te verkennen, zet de core snelheid op default, en kijk hoe hoog je met de mem kunt komen, als je dat weet draai je de boel om, mem op default en kijk hoever je core gaat.

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een PIII450@630 en ook een CLAP
AGP loopt dus op 93 Mhz.
Ik heb mijn CLAP overgeclocked naar 125/160 Mhz en het loopt gewoon goed/stabiel.
Ik heb wel een pci slot koeler onder de CLAP zitten.
Je moet gewoon proberen hoe hoog ie wil, zoals al is gezegd, je maakt hem echt niet zo snel stuk.

specs

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Ik zal binnenkort wel eens gaan kijken welke snelheden ik kan bereiken... Nog meer FPS is namelijk altijd welkom! :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-08 13:42
Ik gebruik powerstrip voor mijn CLAP. Kleine heatsinkjes op de RAM-chips geplakt.
core 135, mem 365 :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD