[rogerwilco] werkt niet meer?

Pagina: 1
Acties:

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online
wilde het net weer ff installeren, maar krijg nu dit:
Roger Wilco Base Station 0.27 for Linux
Copyright (c) 1999 Resounding Technology, Inc and its Licensors
All Rights Reserved

Hosting with password "ICExRWBS"....
Serving dynamic named channels...
parsehostname www.resounding.com was null
failed to bind, retval -1, error 98
failed to initialize network layer... quitting.
hij kan volgens mij de website niet vinden, (ik ook niet namelijk :P)

dus betekend dit dat het niet meer werkt? ik moet/wil namelijk er 1 runnen voor de clan, maar met quicknet accountje zal je dus veel lag hebben :/ :)

welke linux versie weet ik niet, maar boeit oko niet denk ik ;)

zijn er misschien andere optie's?

[edit]

trouwens als dit ergens anders hoort, move het dan :P

Verwijderd

"resounding" is dat niet alleen een host om te kijken of de verbinding up is (ping ofzo)? dan kan je hem toch voor de gek houden door een zelf een host te maken of zo??

anders heb je pech denk ik.

• Ankh
  • Nu online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:51:
"resounding" is dat niet alleen een host om te kijken of de verbinding up is (ping ofzo)? dan kan je hem toch voor de gek houden door een zelf een host te maken of zo??

anders heb je pech denk ik.
zelf een host te maken???
hij witl toch connecten naar resounding?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

2 opties :
1) zet in je /etc/hosts file een vermelding voor die site
2) stap over op teamspeak

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Ankh
  • Nu online
jvhaarst schreef op 22 oktober 2002 @ 14:18:
2 opties :
1) zet in je /etc/hosts file een vermelding voor die site
2) stap over op teamspeak
uhm blijkt niet het probleem te wezen, maar er draait al een rogerwilco ofzo, maar ik zie hem nergens (www.servicez.org draait ie op) dus iemand anders heeft het misschien.. hoe kan je RW op een IP binden..

Verwijderd

Het is al een jaartje geleden dat wij Roger Wilco (voor de clan) hebben zitten uitproberen. Volgens mij was het dat je gewoon een server draait (1 van de clan) en de rest connect als client. Wij hadden enkele members van ut.twente (100Mbit) dus die server was het probleem niet.

Het connecten naar vage www sites zegt mij niets. Maar misschien loop ik achter. Je connect gewoon naar je eigen server binnen je clan, klaar. Toch ?

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:33
Ik heb het wel 'es geprobeerd - de Windows client dan, we hadden toen nog een gewone telefoonlijn, en zelfs als ik binnen het lokale netwerk tegen m'n huisgenoot een spel speelde probeerde dat ding continu verbinding te maken met een of andere server op internet (die van het bedrijf dat het maakt, resounding dus) - dus ik had zoiets van wtf is dit nou weer voor spyware -> oprotten ermee.

Misschien checkt 'ie alleen maar of er een nieuwere versie is of whatever, maar dat kan ik niet controleren, en het feit dat 'ie totaal ongevraagd connect vind ik al erg genoeg (was irritant want kostte me geld ook nog - server belde automatisch in indien nodig).

Btw. zou die falende hostname lookup iets te maken kunnen hebben met de DoS-attacks op Planet Internet, HetNet, @home en de root-DNS servers (allemaal ongeveer in het tijdsbestek waarover we nu praten...)

dan zou het nu wel weer moeten werken.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

RaMMSTeiN schreef op 22 oktober 2002 @ 12:56:
wilde het net weer ff installeren, maar krijg nu dit:

Roger Wilco Base Station 0.27 for Linux
Copyright © 1999 Resounding Technology, Inc and its Licensors
All Rights Reserved

Hosting with password "ICExRWBS"....
Serving dynamic named channels...
parsehostname www.resounding.com was null
failed to initialize network layer... quitting.
error 98 == Address already in use

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
en ps aux | grep <rogerwilco_execuable> zegt?

• Ankh
  • Nu online
igmar schreef op 24 oktober 2002 @ 17:43:
[...]

error 98 == Address already in use
hmm ok
maar uhm dan moet ik hem binden op wat anders op een andere ip... hoe doe je dat dan?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 20:00

woutur

Klauwtjes uit!

Ik zou eens kijken naar rwbs op een andere poort dan 3782 te laten lopen.. Maar ik zag zo 1-2-3 geen config file... Ik zoek even verder. Teamspeak kan ook. Ik heb op services.org al eens een TS server geinstalleerd dus dat is alleen een kwestie van even een andere poort configgen. Ik zoek even naar het instellen van een poort voor RW.. Mom

/gezocht
Zo te zien kan je de poorten van de basestation niet veranderen. Als iedereen die voice gebruikt op kabel of adsl zit adviseer ik TeamSpeak aan (let wel: ik zit in het TeamSpeak team) wat imo het beste gaming voice prog is als je de bandbreedte hebt.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Ankh
  • Nu online
woutur schreef op 25 oktober 2002 @ 00:01:
Ik zou eens kijken naar rwbs op een andere poort dan 3782 te laten lopen.. Maar ik zag zo 1-2-3 geen config file... Ik zoek even verder. Teamspeak kan ook. Ik heb op services.org al eens een TS server geinstalleerd dus dat is alleen een kwestie van even een andere poort configgen. Ik zoek even naar het instellen van een poort voor RW.. Mom

/gezocht
Zo te zien kan je de poorten van de basestation niet veranderen. Als iedereen die voice gebruikt op kabel of adsl zit adviseer ik TeamSpeak aan (let wel: ik zit in het TeamSpeak team) wat imo het beste gaming voice prog is als je de bandbreedte hebt.
tsa als je dan leest dat het niet goed loopt bij ut2k3 :+ blijven wij nog ff bij rogerwilco :)
Pagina: 1