Proxy's voor subteams bij welke projecten?

Pagina: 1
Acties:

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:04
Ik loop nu al een aantal dagen te zoeken naar een overzicht waarin staat bij welk project een proxy zit voor subteams om met die proxy's subteamstats te maken. Van een aantal projecten weet ik dat ze er zijn. Dit zijn RC5/OGR, ECCp en SETI. Van die projecten draaien de proxy's al.

Alle proxy's moeten wel draaien onder linux zonder enige extra programma's. Stats hoeven er niet bij te zitten aangezien die zelf gemaakt gaan worden (als het goed is).

Voor RC5/OGR is er maar 1 mogelijkheid voor een proxy en dat is die van D.net zelf. Dat is geen probleem.

Die van ECCp komt, met hulp van DukeBox en Inneundo, ook wel goed verwacht ik.

Bij SETI draaien we nu een Seti-Queue op een windowsbak en die moet verhuizen naar een linuxbak. Heb ergens gelezen dat JSetiDoor o.i.d. hiervoor geschikt is maar misschien zijn er nog meer/betere/andere opties?

En hoe zit het nu bij de andere projecten waaraan DPC aan mee werkt? Uiteraard willen we alles zoveel mogelijk in eigenbeheer hebben om zo dezelfde lay-out te blijven gebruiken. Hopelijk kan er, als alles compleet is, hier ook een overzichtje op WDO geplaatst worden want ik heb het idee dat er meer mensen dit willen.

• Witlof
Bij welke projecten zijn er geen proxy's maar wel mogelijkheden tot subteamstats? Ook wel fijn om te weten :)

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Theuno

Da Devil Crew

Dit zou idd heel handig zijn om ergens te hebben staan. Zodra ECCp afgelopen is wil ik namelijk zelf een proxy gaan draaien voor een ander project. Welk project dat word is natuurlijk een afweging van mijn team, maar er zullen een aantal factoren meewegen waarin STATS zeker belangrijk zijn, anders word het nix met mun team, en dat is weer niet goed voor DPC.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

• Mist
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:47

Mist

Een gevaar op de weg

Bij UD Think kun je niet zelf een proxy draaien.
Wel worden er op hun site op jouw memberhomepage automatisch subteamstats bijgehouden (uitgesplitst naar punten, results, cpu tijd). Dit kan doordat je elke pc een extra naam moet meegeven bij de registratie ervan.

[DPC] help conquer cancer @ WCG

Verwijderd

Ik ben sinds gisteren begonnen met het bijhouden van de stats voor MUON. Dit doe ik momenteel nog in Exel, omdat ik nog geen tijd heb gehad om het op een beter manier te doen. Ik weet niet precies hoe het zit met het draaien van een proxie en of dat voor dit project ook wel kan. Het programma flushed de resultaten via een eigen ftp progje naar Stephen Brooks, die ook de complete stats op zijn computer bijhoud. Het enige wat hij voor teamstats voorhanden heeft is een txt bestand met rawstats. Deze kun je elke keer als hij zijn stats update downloaden. Over een paar dagen wil ik hier wat meer mee gaan doen zodat ik beter alle stats kan bijhouden en wat betere grafiekjes kan maken. Natuurlijk zou het mooi zijn als de stats in dezelfde format als die van ECCp en anderen op GoT komt te staan. Maar waar haal ik die info vandaan?

• Witlof
Bij muom zie ik niet zo 1, 2, 3 een mogelijkheid voor subteams. Is die er wel? Er zijn namelijk meerdere projecten die voor subteams niet echt leuk zijn omdat daar niet gezien kan worden wat er per member ingeleverd wordt.

Verwijderd

Ik denk dat er wel een mogelijkheid is, aangezien er een rawstats data set wordt verschaft elke keer als de complete stats worden bijgewerkt. Echter staan daar alle deelnemers in dus moet je de [DPC] ers er uitfliteren of op de teamstats pagina copy-en en pasten. Het zal wel niet heel gemakkelijk gaan maar ik wil het in iedergeval wel gaan proberen en het zo uitgebreid mogelijk maken. We zullen wel zien en als iemand iedeen heeft laat dat dan even weten. Bedankt.

• Witlof
Dan moet dus iedere member van het subteam apart in de stats komen waardoor je dan daaruit kan bepalen wie hoeveel doet. Dat is over het algemeen niet de bedoeling van een subteam. Die flushen namelijk allemaal onder dezelfde handle en staan dus alleen als subteam in de stats. Opzich niet verkeerd maar dan kan je dus niet zien hoeveel iedere subteammember afzonderlijk van elkaar doet.

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 15:02
Hmm
proxy is voor muon een cookie :)
Gewoon alleen manual send doen en dat proggie ff herschrijven zodat hij naar een proxy FTP-ed. En daarna gewoon alles sparen en daarna doorflushen naar de hoofd server
je kan zelfs nog iets doen als subteams. aan een subteam-user een aantal IP's koppelen waarvan hij flushen. Heb je geen subteamstats op de hoofdserver, maar die kan je dan wel zelf maken.
Ey, dont look at me to build it :) ECCp proxy heeft al genoeg tijd gekost en die mag ook wel weer eens wat updates hebben..

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 18:17

Funcracker

The LedZ Collective

Witlof schreef op 22 oktober 2002 @ 12:44:
..verzoek om lijst met proxies, een lijst met eisen en verzoek om lijst op WDO te plaatsen..
Misschien moet ik pitten, maar ik snap niet wat je nu precies wilt weten.
Een overzicht van proxies is okay, maar vervolgens ga je opeens eisen stellen. Je wilt er dus zelf 1 gaan draaien? Dan noem je RC5, maar die is voorbij. Vervolgens noem je bij ECCp dat met hulp van Dukebox en Innuedo dat ook wel goed komt. Alsin: Je hoopt dat zij je kunnen helpen bij het installeren van hun proxy, of moeten ze iets maken voor je?

Verder krijg ik half en half de indruk dat je geen stats wilt zoals DukeBox, maar meer stats zoals MereMortal bij Ars dat doet. Oftewel: Users flushen naar server, en MereMortal genereert zelf stats waarbij de output van users wordt opgeteld als ze hebben aangegeven in een subteam te zitten. Op deze manier kan dit dus ook met MUON. Dan geven de officiele stats elke user aan, en een onofficiele pagina de stats wanneer users in subteams worden ingedeeld.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

• Witlof
Uhm, even ter verduidelijking:
Wij zijn dus een subteam wat dus met members zit die niet aan projecten mee willen doen waarbij ze niet kunnen bekijken hoeveel ze zelf bijdragen aan het totaal van het subteam. Hiervoor is dus een mogelijkheid door middel van proxy's. Hierdoor kun je mbv de logfiles van de proxy's (en enkele scripts die members van ons team zelf willen maken) stats maken.

Waarom in eigen beheer? Hierdoor heb je alles zelf in de hand en uiteraard kun je dan alle stats van alle verschillende projecten in dezelfde lay-out aanbieden aan de members van het team. Uiteraard kun je, mits je alles in eigenbeheer hebt, dingen samenvoegen en memberstats maken met dc-points (zoals ook de teamstats op http://www.msu.edu/user/bercikda/DC_Rank.html hebben)

Oh en met hulp bedoel ik meer de hulp om die proxy's op te zetten. Dus een kleine how-to die ook nuttig is voor andere mensen die ook een proxy op willen zetten.

Als er dus een duidelijk overzicht is van welke projecten een proxy ondersteunen (met eventueel stats) is dit fijn om te weten als subteam. Als er dan ook nog een kleine FAQ of how-to beschikbaar is is het toch alleen nog maar beter?

Hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik bedoel. Mocht het nog niet het geval zijn kan ik het nog wel een keertje proberen ;)

• Witlof
Wat mij trouwens opvalt is dat alle proxy's handleidingen die er zijn alleen maar voor windows geschreven zijn en niet voor linux. Is dit omdat er vanuit gegaan wordt dat de mensen die linux hebben draaien er zelf wel uitkomen?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Witlof schreef op 23 oktober 2002 @ 12:44:
Wat mij trouwens opvalt is dat alle proxy's handleidingen die er zijn alleen maar voor windows geschreven zijn en niet voor linux. Is dit omdat er vanuit gegaan wordt dat de mensen die linux hebben draaien er zelf wel uitkomen?
In het geval van eccp wel ja, aangezien het niets meer is dan een http post afvangen.. b.t.w. ik heb niets voor windows geschreven.. het is perl, dus os onafhankelijk. Je moet alleen een webserver hebben die goed met stdin en stdout overweg kan. M.a.w. hij moet de posts afvangen en in een file wegschrijven.
Pagina: 1