dank je.

Ik loop je laatste tip ook helemaal af, alleen bedoel je dan dat ik nu hem gewoon aan de groep users moet toevoegen die wel de dial up verbinding mogen gebruiken ??
want dan krijgt hij toch veel minder restricties ??
Je laatste regel begrijp ik niet hellemaal dus ik zal het snel proberen uittelegen, Windows maakt gebruik van groepen omdat je wanneer je bepaalde rechten daaraan uitdeelt dat voor alle gebruikers die tot die groep behoren toekent.
En de user guest is member van de groep guest
s.
Ik heb het zelf nu ook even geprobeerd, Maar windows heeft 2soorten groepen,
-Normale groep (administrators/users/guests/etc)
-Built in gropen (everyone/create owner/ network/etc)
Het probleem is bij XP dat de groep guest (en dus ook de users in die groep) geen lid zijn van de groep "dail up" en dus niet mogen inbellen. Nou dacht ik (in mijn vorige post) dat het probleem op telossen zou zijn als je de groep "dail up" tochvoegt aan de user "guest" nou heeft de user guest nog steeds heel weinig rechten, maar kan wel inbellen.
Dat gaat alleen niet werken kom ik net achter omdat de groep "dail up" een builtin groep en die is niet zichtbaar bij "computermanagement"

. Technische zou dit geen bezwaar hoefen zijn dus mischien is er wel wat tehacken.
Ik heb even op internet gezocht en dit vond ik als -alternative-oplossing (workaround)
http://www.andyrathbone.com/tips/guestdial.html .
Hmm nu ik even verder kijk dan mijn neus lang is, het werk wel. Je moet dan ipv de
usersguest gewoon de
groep"guests" ook lid maken van de groep "dailup". Want die geeft wel die built-in groep weer. hehehe cool weer wat geleed, ik dacht namelijk altijd dat je een groep niet lid kon maken van een groep

.
EDIT: hmm op het MCSE examen word je keurig geleerd dat "build in groups" groepen zijn, maar nu zie ik dus dat het gewoon "individiuele-gebruikersrechten zijn, en dan is het dus logisch dat je ze wel aan een groep kan toekennen (en blijft het dus waarheid dat je een groep niet aan een groep kan toevoegen

) .
Dus voor de duidelijkheid:
controlpanel->administrive tools->computermanagent->localusers and groups->
group->guest->tabblad "general"-> knop toevoegen, kies dialup, en je kunt gaan.
Toch vraag ik me ineens af waarom
http://www.andyrathbone.com/tips/guestdial.html daar een heel verhaal en zelfs een special programma ervoro nodig hebben

.