Toon posts:

probleem met acer8x4x32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb een "klein" probleempje

Als ik cd's probeer te schrijven dan geeft geen enkel programma ooit een errormelding
Maar als ik daarna die cd probeer te lezen in een andere drive, dan geeft hij nog wel de directory structuur, en soms wil hij zelfs wat copieren, maar meestal nie.
K draai win2000 als da enige hulp zou knn zijn
(en ja, ik heb die cd afgesloten :p, en alle cdwriterprogrammas geuninstalled en eentje terug geinstalleerd)

plz help me ... want mijn hd begint serieus vol te geraken :(

Verwijderd

http://www.cdrom-prod.com/software.html

moet je daar ffies het programma'tje cd-r diagnostics downloaden dan kan je het probleem meestal wel vinden in dit soort gevallen.

Verwijderd

Topicstarter
merci ...
k heb da geprobeert
bij sommige CD's zegt em "post-gap" not found
maar bij andere zegt em dat die cd perfect is (hoewel k der niet van kan lezen, ook nie op andere computers)

Verwijderd

heb je al geprobeerd op 2 of 1 speed een cd'tje te branden.

Verwijderd

Topicstarter
nope, nie echt ... ma t is nie de bedoeling om op 2 speed cd's te schrijven als em 8 moet aankunnen :(
k zalt eens direct proberen

Verwijderd

Ik heb trouwens hetzelfde probleem als jij, ook steeds post-gap missing heb toen een nieuwe schrijver gekregen een plextor overigens. Zelfde probleem dus nu mijn vraag wat voor moederbord heb je?

Verwijderd

Heb ik ook wel vaak gehad met mijn Plex 8432A...
Probleem ligt volgens mij niet bij je systeem maar bij de CD's die je gebruikt. Veel CD's zijn te cheap om goed op 8 speed gebrand te kunnen worden. Terugschakelen naar 4 speed of gewoonweg goeie CD's kopen zoals Philips is dan de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
mijn moederbord is nen Asus K7V
T zijn inderdaad wel goedkope CD's, maar toch van een goe merk denk k (TDK)

Verwijderd

Topicstarter
en de firmware updaten ... zou da enig effect hebben ??
Pagina: 1