Toon posts:

Debitel abo

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Vraagje: heeft er iemand hier ervaring met Debitel als provider? Ik zag een abo'tje van hun staan voor €11.95 per maand met 90 mins beltegoed. Lijkt voor mij prima, hoewel goedkoper natuurlijk atijd nog beter is, maar nu de vraag: ze beweren gewoon op het vodafone netwerk te werken, maar heb ik dan écht even goede dekking als ik nu bij vodafone heb?? Iemand ervaring mee toevallig?

oja, en ik heb nu een vodafone ding, moet ik die dan simlock vrij zien te krijgen of maakt dat dan ook niet uit??

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:50:
Hey mensen,

Vraagje: heeft er iemand hier ervaring met Debitel als provider? Ik zag een abo'tje van hun staan voor €11.95 per maand met 90 mins beltegoed. Lijkt voor mij prima, hoewel goedkoper natuurlijk atijd nog beter is, maar nu de vraag: ze beweren gewoon op het vodafone netwerk te werken, maar heb ik dan écht even goede dekking als ik nu bij vodafone heb?? Iemand ervaring mee toevallig?

oja, en ik heb nu een vodafone ding, moet ik die dan simlock vrij zien te krijgen of maakt dat dan ook niet uit??
Je hebt een debitel contract. En debitel werkt met Vodafone en KPN samen.

En je hebt dezelfde dekking alsof je bij die provider zit. Bij het afsluiten van je debitel contract kan je aangeven wel netwerk je wilt gebruiken. Alhoewel ze wel speciale aanbiedingen hebben voor een bepaald netwerk, vanwege spreiding...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Typisch, ik heb ook Deibtel en ik vind dat ze toch echt de duurste zijn :( Ik kan niet wachten om over te stappen :)

Verwijderd

Ik heb ook een debitel abonnement. Ik heb hier een hele goede ervaring mee alleen een beetje jammer dat je be minuten niet over gaan per maand. Die verdwijnen na een maand dus je moet wel al je minuten opbellen. Maar ik heb wel altijd goed bereik overal. Zelfs in het cafe. Denk dat je even in de winkel moet vragen of je telefoon simlock vrij moet zijn.

suc 6

Verwijderd

Topicstarter
"ik vind dat ze toch echt de duurste zijn "
moet je anders effe op gsmweb.nl kijken, daar staan allerlei aanbiedingen waar je via sponsoring toch weer wat goedkoper uitkomt.

en dat van die minuten niet meenemen was me nog niet opgevallen, thanx voor die tip!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb zelf slechte ervaring met Debitel! Niet zo zeer met dekking, want dat liep via Vodafone en was prima, echter wel met facturering en service. Wat een kl*tezooi maken die gasten van hun administratie en als je vervolgens klaagt over een onjuiste rekening, kun je ten eerste niemand bereiken en ten tweede word je niet serieus genomen. Trouwens zo goedkoop is dat abonnementje van 90 minuten voor €11,95 NIET!

www.gsmplaza.nl

BEN Vaak (150 minuten) €11,50
Dutchtone Allin €30 €10,00

www.gsmstunter.nl

KPN Mobile 120 €00,00

Ik zou je dus een echte provider aanraden in alle gevallen, geen netwerkexploitant!

Suc6 met je keuze....

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:04:
"ik vind dat ze toch echt de duurste zijn "
moet je anders effe op gsmweb.nl kijken, daar staan allerlei aanbiedingen waar je via sponsoring toch weer wat goedkoper uitkomt.

en dat van die minuten niet meenemen was me nog niet opgevallen, thanx voor die tip!
kijk ook nog eens goed naar de randvoorwaarden op gsmweb. Dit abootje heeft een looptijd van twee jaar, dus mocht je toestel defect raken na een jaar dan zit je er nog een jaar aan vast en kun op een andere manier voor een nieuwe phone zorgen.

Ook de tarieven na die 90 minuten liegen er niet om (€0,37 in piekuren) Dat is bij BEN (€0,15) en Dutchtone (€0,11/€0,22) wel een stukkie goedkoper. Tevens kun je bij BEN je minuten één maand extra overhouden en bij Dutchtone zelfs onbeperkt. Sms-en kost je bij Debitel €0,24, terwijl dit bij BEN €0,20 is en bij Dutchtone €0,22 en hierbij het voordeel dat het ook van je belbundel af gaat.

Nou, ik heb mijn standpunt wel weer genoeg uitgelegd (Géén Debitel), nu aan anderen om je te overtuigen om het toch te doen :+

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik begin nu ook steeds meer te twijfelen of ik dit abo'tje nog wel zo leuk aan het vinden ben.. vooral dat dutchtone allin 30 ding klinkt eigenlijk wel erg goed. vraag ik me dan weer af hoe goed hun dekking eigenlijk is.. ? en ben?? ik wil in ieder geval niet zometeen met een abo zitten waarbij ik soms zonder bereik kom te zitten..

• koen
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:19:
hmmm ik begin nu ook steeds meer te twijfelen of ik dit abo'tje nog wel zo leuk aan het vinden ben.. vooral dat dutchtone allin 30 ding klinkt eigenlijk wel erg goed. vraag ik me dan weer af hoe goed hun dekking eigenlijk is.. ? en ben?? ik wil in ieder geval niet zometeen met een abo zitten waarbij ik soms zonder bereik kom te zitten..
goedzo dat je bent gaan twijfelen :P
beter een kritische consument dan een achteloze aanbiedingsjager....

Voor dekkingsvragen kun je het beste eens je vrienden/familie vragen welk netwerk zij hebben en hoe de dekking in jouw omgeving is. Je kunt ook bij beide providers eens de klantenservice bellen om te vragen hoe de dekking is en jouw postcodegebied en of er nog nieuwe masten zijn gepland (Dutchtone 0800-0550, BEN 0800-7123).

Trouwens in welke omgeving woon je :? Er zijn ook genoeg tweakers die hun ervaring wel met je willen delen....

Verwijderd

Topicstarter
ik woon in breda, op zich zal de dekking daar van alle providers wel redelijk zijn lijkt me. alleen wonen m'n ouders in een gat ergens tussen roosendaal en breda en het zou wel leuk zijn daar ook nog dekking te hebben. ik neig momenteel vooral naar dutchtone, omdat dat abonnement toch wel erg leuk lijkt. hoe is de ervaring met dutchtone mensen?

btw, sorry dat deze thread zo is omgeslagen van debitel naar dutchtone, just trying to make a good decision here ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 22:52
Zie de search.

Debitel maakt dus gebruik van het complete vodafone/KPN netwerk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.