[win2k+sp3] -> WTF! windowsmappen in mijn root...

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 22:35

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb op mijn PC al een poosje win2k+sp3 draaien. Eigenlijk vanaf het moment dat sp3 uitwas, toen heb ik een re-install gedaan.

Nou zet ik vanmorgen mijn PC aan, zonder problemen start hij op. Op een gegeven moment moest ik ff wat opzoeken op mijn schijf, doe wintoets+e, klik op C:\ en zie dat daar al mijn windows-submappen staan (like \windows\system; \windows\system32; etc)

screenshot:
http://people.zeelandnet.nl/broersger/c_schijf.jpg

Hoe komt dat? En beter, hoe kom ik er weer vanaf.

Ja, de makkelijkste manier is een nieuwe install, maar daar heb ik nu eigenlijk ff geen tijd voor om dat te doen. Dan moet ik nl. ALLES er af gaan halen en backuppen en weet ik wat meer.

systeem:
AMD K6-2/550
320 MB RAM
40GB HD (waarvan 2.5 voor C:\)

vergeten:
C:\ is NTFS

[ Voor 0% gewijzigd door sus op 22-10-2002 11:48 . Reden: iets vergeten :P ]

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 16:49

vegterb

[ZzZ]Vighter

Kun je weinig aan doen denk ik. Herïnstallatie is de enige mogelijkheid, en als je toch allee C:\ hoeft te formateren is dit toch niet zo erg?

Mischien werkt het volgende:
Boot van je Windows 2000 CD en start de automatsch systeem herstel optie in deze setup. Mischien dat windows 2000 zo alles weer goed neerzet. De kans bestaat dat windows bijna helemaal op nieuw wordt geïnstalleerd omdat alles niet meer in een windows map staat, maar in je root.

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• sus

sus

Topicstarter
Ik draai op mijn systeem ook RedHat linux 8.0, en gebruik dus de LILO-bootloader.

Is het niet zo dat als ik win2k opnieuw installeer, ik meteen ook LILO weer opnieuw moet opstarten ??

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:30
SuspiciouS schreef op 22 oktober 2002 @ 12:39:
Ik draai op mijn systeem ook RedHat linux 8.0, en gebruik dus de LILO-bootloader.

Is het niet zo dat als ik win2k opnieuw installeer, ik meteen ook LILO weer opnieuw moet opstarten ??
yep

• Occy74
  • Laatst online: 16-09 17:17
Plaats je HD als 2e hd in een ander systeem met win2000/XP (iig iets met ntfs en long filename support). Maak dan op je eigen schijf weer een map genaamd Windows aan als die er niet meer is en verplaats alle desbetreffende mappen naar je windows dir. check dan nog je boot.ini of daar alles goed staat.

Zo ziet mijn WinXP boot.ini eruit:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Voorzover ik weet is het enige verschil met Windows2000 de naam in boot.ini, oftewel verander?:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
in:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Probeer dan eens te booten, mocht het dan nog niet willen dan kun je met je XP cd booten, naar de recoveryconsole en dan van daaruit fixboot en fixmbr uitvoeren.

Hopelijk lukt het op deze manier.

Systeem Specs

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Gaat niet lukken, want je register klopt dan niet meer, Windows kan waarschijnlijk de stuurprogramma's niet meer vinden, en start dus zeer waarschijnlijk niet meer op.
Opnieuw installeren is de enige oplossing ben ik bang.

Juist

• sus

sus

Topicstarter
PROBLEEM OPGELOST:

Ik ben echt ZO ontzettend STOM geweest ............... |:( |:(

Ik was dus mijn data al aan het verslepen om te backuppen. Sta op het punt om PC uit te zetten en te formatteren, tot... ik per ongeluk de map recent open. En wat zie ik? Documenten van een andere PC.

M.A.W.

Ik heb van de week een HD moeten backuppen. Alles goed gegaan. Alleen, de inhoud van de win-dir heb ik niet naar D:\ gesleept (wat de backup was) maar op C:\ losgelaten. En dus stond die hele win-dir in mijn root. HET IS DUS EEN TOTAAL andere install..........

Jaaaaa, jullie mogen mij schoppen, slaan, uitschelden, weet ik wat. Ik heb het verdient

[4-uur-cup-a-soup-mode]
SuS, je bent een eikel, Koooommmaaaar
[/4-uur-cup-a-soup-mode]

PS: Dit topic is aan de andere kant wel nuttig voor anderen waarbij dit probleem dus wel voorkomt. Ik meen me te herinneren dat win95 hier nog wel eens last van had.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Paitor

rages doen :P

SuspiciouS schreef op 22 oktober 2002 @ 13:03:
PROBLEEM OPGELOST:

Ik ben echt ZO ontzettend STOM geweest ............... |:( |:(

Ik was dus mijn data al aan het verslepen om te backuppen. Sta op het punt om PC uit te zetten en te formatteren, tot... ik per ongeluk de map recent open. En wat zie ik? Documenten van een andere PC.

M.A.W.

Ik heb van de week een HD moeten backuppen. Alles goed gegaan. Alleen, de inhoud van de win-dir heb ik niet naar D:\ gesleept (wat de backup was) maar op C:\ losgelaten. En dus stond die hele win-dir in mijn root. HET IS DUS EEN TOTAAL andere install..........

Jaaaaa, jullie mogen mij schoppen, slaan, uitschelden, weet ik wat. Ik heb het verdient

[4-uur-cup-a-soup-mode]
SuS, je bent een eikel, Koooommmaaaar
[/4-uur-cup-a-soup-mode]

PS: Dit topic is aan de andere kant wel nuttig voor anderen waarbij dit probleem dus wel voorkomt. Ik meen me te herinneren dat win95 hier nog wel eens last van had.
JEEEEEEE BEEEEEEEEENT EEEEEEEEN EEEEEEEEEEEIKEL :P

Ach, foutje, moet kunnen... Je bent tenminste zo goed om het toe te geven.
Zullen heel wat users zijn die hun topic dan gewoon lekker dood laten bloeden.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hier komen toch geen serieuze reacties meer op....
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.