Toon posts:

[Flash/PHP] Input vergelijken met variable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu met een input box in mijn maag.
Ik heb een textfield op input gezet met als variable antwoord.
Het volgende stukje actionscript hangt aan een knop op dezelfde pagina en moet dus de wat in de input box is geschreven vergelijken met een waarde geleverd door PHP (deze vars zijn al eerder ingeladen dus dat is het niet) maar het werkt dus voor geen meter. Ik heb wat tuts afgezocht waar ik het selection.setfocus(antwoord) vandaan heb maar ook dat mocht niet baten. Aangezien het meer flash dan PHP is post ik het hier. User tikt antwoord in, drukt op knop, antwoord wordt vergeleken mer PHP var. de eerste 2 lukt wel, 3e helaas niet.

[actionscript]

Selection.setFocus(antwoord)
on (release) {
if (antwoord eq openvraagantwoord) {
gotoAndPlay ("Scene3", 1);
} else {
gotoAndPlay (33);
}
}
stop ();

[/actionscript]

Verwijderd

eq is deprecated en moet dus
code:
1
==
worden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 12:14:
eq is deprecated en moet dus
code:
1
==
worden.
Heb ik gedaan maar het blijkt niks uit te maken, hij blijft het vertikken iets mee te doen.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

is het echt een open vraag?
want dan probeer je 2 dstrings met elkaar te vergelijken die heel anders (kunnen) zijn.

dit:
Tomaten zijn rood
is stringtechnisch niet hetzelfde als:
Een tomaat is rood
terwijl het antwoord wel goed is :)

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 22 oktober 2002 @ 12:58:
is het echt een open vraag?
want dan probeer je 2 dstrings met elkaar te vergelijken die heel anders (kunnen) zijn.

dit:

[...]

is stringtechnisch niet hetzelfde als:

[...]

terwijl het antwoord wel goed is :)
uhh...
openvraagantwoord is de Var die uit PHP word opgeroepen, antwoord is de Var die het input textfield heeft. De code die op de knop staat moet dus het ingetikte antwoord (bijv. 20) vergelijken met wat er in een PHP bestand staat (zit nog aan DB vast etc.. nu onbelangrijk) is dat ook 20 dan de if zoniet, dan de else. Het is wel een open vraag maar er is wel een exact antwoord vereist.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:

Ga je nu elke dag een PHP/Flash topic openen, ofzo :? ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 22 oktober 2002 @ 13:04:
offtopic:

Ga je nu elke dag een PHP/Flash topic openen, ofzo :? ;)
Het was zeker niet de bedoeling :) en ik wil niet graag afhankelijk zijn van andere mensen voor dit soort dingen maar soms kom ik er gewoon niet uit, het is toevallig dat deze post zo snel achter de vorige kwam.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:03:
[...]

uhh...
Het is wel een open vraag maar er is wel een exact antwoord vereist.
dat bedoel ik...
bekijk dit eens:
"Tomaten zijn rood" == "Een tomaat is rood"
true of false?

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je de 2 strings alleen goed kan vergelijken als het antwoordt exact zo gegeven wordt als jij vereist.
Anders is het per definitie fout.

Dat kun je bereiken door de antwoorden als meerkeuze aan te bieden oid.
Een echte open vraag kun je nooit op jouw manier nakijken.
Daar moeten regular expressions e.d. aan te pas gaan komen.

[ Voor 0% gewijzigd door Hangloozz op 22-10-2002 14:17 . Reden: typo'ssss ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hangloozz schreef op 22 oktober 2002 @ 14:03:
[...]

dat bedoel ik...
bekijk dit eens:

[...]

true of false?

Ik bedoel hiermee te zeggen dat je de 2 strings alleen goed kan vergelijken als het antwoordt exact zo gegeven wordt als jij vereist.
Anders is het per definitie fout.

Dat kun je bereiken door de antwoorden als meerkeuze aan te bieden oid.
Een echte open vraag kun je noiit op jouw manier nakijken.
Dar moeten regular exspressions ed aan te pas gaan komen.
Met open vraag bedoel ik dat de User het zelf intikt, het ingetikte moet wel gelijk zijn aan de openvraagantwoord variable die al in PHP is gedefineerd. Het gaat ook hier niet om hele zinnen meer een naam of getal.
Het probleem zit hem in het feit dat wanneer ik op het knopje druk hij een frame terug gaat en vervolgens weer die vraag laat zien. nogmaals drukken levert hetzelfde effect evenals een fout antwoord. maar de if verwijst naar een andere scene de else naar 1 frame verder. Ook als er geen on release() in de script staat ragt flash er gewoon doorheen Stop() helpt dan ook niet...

Verwijderd

Scenes gebruiken doet niemand, is ook onhandig.....als je hulp wilt zal je toch een fla moeten posten, want dit lijkt me niet as only.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

de betere animators onder ons, of zij die hele uitgebreide flashes maken gebruiken eg wel scenes. Mijn dansspelleke bijvoorbeeld kent 2 gametypen en een options scherm dat zijn dus 3 scenes want dat is dan best makkelijk...

okay beetje off-topic maar toch...

on topic: ja post je flas maar... want ik snap je vraag echt maar half, en wat is die focus functie, B-top kende jij die? (vast wel ;) ) en wat doet die precies?

Stoer; Marduq

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

The setFocus() method sets the keyboard focus to a text field. It places the cursor in that text field, normally in order to draw attention to the field or to allow the user to enter data
Bron: Moock's Actionscript Guide

Dus te vergelijken met de JS functie focus();

[ Voor 0% gewijzigd door TheDjasp op 22-10-2002 16:08 . Reden: steeds maar typo ]

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
on (release) {
if (antwoord == openvraagantwoord) {
gotoAndStop ("Scene 3", 1);
}
else {
gotoAndStop (32);
}
}

Dit is de uiteindelijke werkende code, het bleek een vage syntax error te zijn met de () om release heen, tis gelukkig nu opgelost, thnx voor de hulp. Toch vreemd aangezien ik in mijn eerste script ook gewoon () om release heen had staan. Ik heb nog genoeg tijd om het te leren iig :)

Verwijderd

XangadiX schreef op 22 oktober 2002 @ 15:52:
de betere animators onder ons, of zij die hele uitgebreide flashes maken gebruiken eg wel scenes. Mijn dansspelleke bijvoorbeeld kent 2 gametypen en een options scherm dat zijn dus 3 scenes want dat is dan best makkelijk...

okay beetje off-topic maar toch...

on topic: ja post je flas maar... want ik snap je vraag echt maar half, en wat is die focus functie, B-top kende jij die? (vast wel ;) ) en wat doet die precies?
De flashteams gebruiken gewoon MVC structuren, waardoor het niet nodig is om scenes te gebruiken....
focus...tuurlijk....interresting voor apps, maar ik heb het maar in een paar projecten echt in de engine zitten....tijdsdruk.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nevermind, ik kende hem wel van javascript maar wist niet dat ie ook in flash werkte; stom eigenlijk dat had ik een jaar geleden moeten weten toen had ik hem echt nodig (vandaar mijn insteresse voor de functie).

Toen hadden we een inlog menutje en als je er doorheen 'tabte' dan schoot de focus naar de buttons aan de andere kant :-/

Stoer; Marduq

Pagina: 1