Toon posts:

Excel document vrijgeven

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem. Ik heb een excelbestand dat benaderbaar is via een netwerk. Dit Excelbestand wordt geopend via een link op het intranet. Dit bestand wordt door 1 persoon onderhouden. Nu lijkt het erop dat indien iemand via het intranet het bestand heeft geopend en later weer een keer gesloten, dat IIS het bestand niet vrijgeeft, want die ene persoon (die het bestand gewoon via Excel/verkenner opent)krijgt het bestand als readonly en kan dus niets wijzigen. Is er misschien een instelling in IIS die aangeeft hoe een bepaald bestand te openen of hoe lang hij het bestand moet locken? Of is er wellicht iets anders anders aan de hand?

Bij voorbaat dank,

Eric

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Heb je al met rechten zitten klooien. Everyone read en die ene gebruiker change..
Weet je zeker dat niemand anders het document open kan hebben ? Kijk anders op de server of het bestand nog in gebruik wordt gehouden...

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Doezejager:

Lees deze eens:
- Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

En dan zie je dat het in Software Algemeen thuishoort

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
--> SA dus

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:34:
Het volgende probleem. Ik heb een excelbestand dat benaderbaar is via een netwerk. Dit Excelbestand wordt geopend via een link op het intranet. Dit bestand wordt door 1 persoon onderhouden. Nu lijkt het erop dat indien iemand via het intranet het bestand heeft geopend en later weer een keer gesloten, dat IIS het bestand niet vrijgeeft, want die ene persoon (die het bestand gewoon via Excel/verkenner opent)krijgt het bestand als readonly en kan dus niets wijzigen. Is er misschien een instelling in IIS die aangeeft hoe een bepaald bestand te openen of hoe lang hij het bestand moet locken? Of is er wellicht iets anders anders aan de hand?

Bij voorbaat dank,

Eric
dude, precies dat probleem heb ik ook maar dan met een word bestand!!
ik zou erg blij zijn als iemand wist hoe dit zat.
Ik kan er zelf niet naar kijken, aangezien een kennis van me in Engeland met t probleem zit met zn netwerk.
Maar hij kan er dus niets meer aan veranderen, maar een andere pc in t netwerk wel.
Nja, hij klooit nogal eens met dingen waar die geen weet van heeft :P

maarja, ik dacht ook dat ie t voor zichzelf misschien r-- had gezet en voor de anderen rwx zeg maar.
maar wie heeft de oplossing? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:34:
Het volgende probleem. Ik heb een excelbestand dat benaderbaar is via een netwerk. Dit Excelbestand wordt geopend via een link op het intranet.
Hey, ik ben heel benieuwd hoe jij dat voor elkaar krijgt, by my krijg ik telkens zo'n irritant download popupje. of klik jij dan gewoon op openen :?
Pagina: 1