Toon posts:

Internet via sat?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil internet via de astra sat gaan proberen (heb nl kabelmodem gehad maar woon nu weer in de rimboe zonder kabel of ADSL 8)7)
daarom wil ik dus de enige???? andere manier van breedband internet proberen, maar ik heb nog een paar vraagjes...
moet ik echt inbellen via de telefoonlijn voor de upstream?
wat voor hardware moet ik xtra aanschaffen?
hoe snel is het eigenlijk (ik weet alleen dat het heel snel is :*))
wat kost een beetje abbo per maand?
waar kan ik zo'n abbo afsluiten?

alvast bedankt voor de antwoorden

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Tja, ik weet dat ook niet allemaal uit mn hoofd maar echt geweldig is het niet...
Kijk hier http://www.bysky.nl/

iig moet je ff je spaarrekening openbreken (of je moet directeur zijn van een goed lopend bedrijf)

Verwijderd

Je heb ook sat aanbieders met up en downlink. Alleen zijn die nog al prijzig per maand. Voor een snelhied vergelijkbaar met ADSL kost het €700 per maand. Dat zal wel te duur zijn he!!!

Te laat. Die bedoelde ik dus. Zie post boven mij

Verwijderd

Tjah.. je hebt een terrestial line nodig (modem oid) deze verzorgt de uplink...
Of je moet echt een bende pleuro`s over de balk smijten (up & down)..

Maarruh kijk maar es bij http://www.satconnect.nl/ of http://www.bysky.nl (consumenten product hier werkt echt NIET !!)

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

Wow, ik keek net op de bysky site en dat lijkt me dus echt 3x niets.
Deze Satelliet bandbreedte kan afhankelijk van allerlei internet factoren oplopen tot maximaal 768 kilobit downstream. Standaard is in het maandabonnement 500 megabyte data via de Satelliet inbegrepen en eventuele meer afgenomen megabytes per maand worden automatisch naast het abonnement bedrag geïncasseerd tegen 0,10 euro per megabyte.

Het basis abonnement is maandelijks 33,= euro.

U heeft nog geen internet verbinding en wenst ook bij BySky in te bellen tegen lokaal tarief in Nederland, dan kan dit middels een toevoeging op uw BySky Fast abonnement. Deze toevoeging genaamd BySky Fast Plus, verhoogt uw abonnement per maand met 5,= euro en geeft u 3 e-mail adressen en 10 MB homepage ruimte. Tevens heeft u alles in één hand.
Waarom zou je zoveel geld gaan uitgeven wanneer je toch maar 500MB per maand mag downloaden? Er zal best een niche-markt voor zijn, maar voor consumenten lijkt me dit totaal oninteressant :?

Je komt dus op 33+5= 38 euro vaste kosten. Daar komen dan nog de standaard telefoonkosten bij en het levert je alleen maar op dat je 500MB snel kunt downloaden?

• JJay
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09-2018

JJay

Hit me!

Leuk, internet via de Sat.. Alleen wat mij hét grote nadeel lijkt is de standaard hoge latency van 200 - 2000 ms, wordt je niet vrolijk van.. Potje online gamen kun je dus wel vergeten.. of de gemiddelde admin die veel remote werk doet zal er ook snel hoofdpijn van krijgen :(

Hardcore-Networking-Wannabe's© | Artistiek? Jahoor! ik kan heel goed MRTG-grafiekjes kleuren

• Boudi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-08 02:32

Boudi

Always Coca Cola

In de PCM van oktober staat een vrij uitgebreid artikel over Internet via de satelliet. Als je wil kan ik het wel inscannen & mailen ofzo...

Met of zonder mayonaise?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
JJay schreef op 22 oktober 2002 @ 12:08:
Leuk, internet via de Sat.. Alleen wat mij hét grote nadeel lijkt is de standaard hoge latency van 200 - 2000 ms, wordt je niet vrolijk van.. Potje online gamen kun je dus wel vergeten.. of de gemiddelde admin die veel remote werk doet zal er ook snel hoofdpijn van krijgen :(
Dit is niet helemaal waar, alleen als je meer band breedte gaat gebruiken dan je isdn lijn aan kan, schakelt hij over download via de sataliet te versturen. Oftewel een potje gamen kan prima als je maar niet tegelijkertijd bestanden aan het downloaden ben.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:18
Neem eens een kijkje in de search.

Er is veel te vinden over sateliet internet :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.