Toon posts:

Compac en windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Compac levert een 'eigen' versie van windows mee. Kan ik ook een andere windows versie bijvoorbeeld standaard XP installeren? Er zitten vaak aangepaste hardware onderdelen in de pc waar misschien geen standaard drivers voor bestaan.

Er zit natuurlijk een herstelcdrom bij, maar hoe dat nu precies in zijn werk gaat weet ik niet.

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Je kan gewoon een "standaard" XP ofwatdanook installeren, en de drivers die niet herkend worden haal je dan op bij www.compaq.com/support

Herstel cdrom installeert je PC weer zoals je hem kreeg (vanuit de fabriek)

• Bountyhunter
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 11:59

Bountyhunter

Marsjager

Ja hoor, dit kan prima, kheb zelf een eigen win89se op een compaq draaien, en ik had alleen wat probleempjes met de onboard geluidskaart, maar internet doet wonderen :)
edit:
moet....sneller....typen

Well isn't that cute... BUT IT'S WRONG!!"

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er zitten vaak aangepaste hardware onderdelen in de pc waar misschien geen standaard drivers voor bestaan.
www.microsoft.com/hcl is your friend ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Tegenwoordig worden ook steeds meer (als niet alle) merkcomputers opgebouwd uit componenten, dus geen eigen merk meer. Het hangt er dus net van af welk model Compaq je hebt (heeeele oude zal het niet op lukken, maar daar draait XP niet eens op :+), maar waarschijnlijk zal het geen probleem opleveren, vooral omdat XP zelf al een heleboel drivers heeft geinstalleerd.

Mocht het toch niet lukken (wat ik betwijfel) kun je booten vanaf de herstelCD (soms ook hersteldiskette nodig) door in het bios de bootvolgorde aan te passen naar CD-Rom. Vervolgens worden alle gegevens teruggezet zoals de PC uit de fabriek kwam :).