Internet Cafe PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Aakab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09-2025
Een aantal vragen voor de tweakers:

Er komt hiero bij mij in de buurt een winkeltje met internet mogelijkheden(6 pcs)

Nu zijn wij dus opzoek naar goedkope systemen met Flat screens(15 inch), dingen moeten toch wel minimaal een celeron 1000 ofzo zijn(ja is niet nodig maar op de markt is nix anders meer te krijgen)

Dus weet iemand waar ik het beste kan zijn, goedkope online shops?
----------------------------------------
Overigens weet iemand een goede applicatie voor internet cafe's, die internet verkeer aan en uit kan zetten, die de tijd kan bijhouden en als deze verloopt dit kan weergeven op het scherm van de gebruiker.
Ik had deze opstelling in gedachte:

Win2000 server op de main comp
6 x Win2000 workstation op de rest

6 pcs op een router gooien deze verbinden met de server, en deze het internet verkeer kan regelen(isdn-adsl mxstream).

Alvast bedankt

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:55

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou dan de totale bandbreedte delen door 6-en, zodat ieder gebruiken altijd gelijke snelheden haalt. (Geen idee waarmee)
Als een gebruiker (natuurlijk uit onkunde en per ongeluk) het systeem op z'n gat helpt, moet je snel kunnen restoren. (Misschien ghosten? netwerk-boot?)

Dit lijken mij toch wel dingen om rekening mee te houden, suc6 :)

Ey!! Macarena \o/

• BlaTieBla
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Een cursus 'hoe knutsel ik een public internet station in elkaar' is ook geen overbodige luxe.
Anders blijf je restoren van je images......

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Aakab
RaZ schreef op 22 oktober 2002 @ 11:27:
Ik zou dan de totale bandbreedte delen door 6-en, zodat ieder gebruiken altijd gelijke snelheden haalt. (Geen idee waarmee)
Als een gebruiker (natuurlijk uit onkunde en per ongeluk) het systeem op z'n gat helpt, moet je snel kunnen restoren. (Misschien ghosten? netwerk-boot?)

Dit lijken mij toch wel dingen om rekening mee te houden, suc6 :)
Ja inderdaad, dat ghosten dat had ik ook al in gedachte, mocht er wat misgaan dan heb ik gelijk binnen 15 minuten een werkend systeem.

En bandbreedte verdelen hmm dat gebeurt volgens mij toch standaard.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aakab schreef op 22 oktober 2002 @ 11:29:
[...]

En bandbreedte verdelen hmm dat gebeurt volgens mij toch standaard.
Stel, er zit 1 user, livestreams te kijkuh ofzo, op max speed, de volgende users zullen dan niet echt snel kunnen net-en lijkt me..

Ey!! Macarena \o/

• BlaTieBla
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Neem er een packeteer bij... Dan kan je de bandbreedte eerlijk over de 6 stations verdelen (of naar eigen inzicht :) )

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Aakab
RaZ schreef op 22 oktober 2002 @ 11:30:
[...]

Stel, er zit 1 user, livestreams te kijkuh ofzo, op max speed, de volgende users zullen dan niet echt snel kunnen net-en lijkt me..
Ja dat klopt, maar uhh dat los ik wel op met de software die ik dan gebruik.
Het gaat mij echt meer om, waar kan ik het beste die systemen halen, en hoe hebben andere tweakers dit opgelost mbt het opzetten van het netwerk en de software die daarbij is gebruikt

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:59

LopeZ

Too much is never enough

Aakab schreef op 22 oktober 2002 @ 11:22:
Een aantal vragen voor de tweakers:

Er komt hiero bij mij in de buurt een winkeltje met internet mogelijkheden(6 pcs)

Nu zijn wij dus opzoek naar goedkope systemen met Flat screens(15 inch), dingen moeten toch wel minimaal een celeron 1000 ofzo zijn(ja is niet nodig maar op de markt is nix anders meer te krijgen)

Dus weet iemand waar ik het beste kan zijn, goedkope online shops?
pricewatch vraag
Overigens weet iemand een goede applicatie voor internet cafe's, die internet verkeer aan en uit kan zetten, die de tijd kan bijhouden en als deze verloopt dit kan weergeven op het scherm van de gebruiker. SA/NT vraag, vast ook wel zelf te vinden
Ik had deze opstelling in gedachte:

Win2000 server op de main comp
6 x Win2000 workstation op de rest

6 pcs op een router gooien deze verbinden met de server, en deze het internet verkeer kan regelen(isdn-adsl mxstream).

Alvast bedankt

Kortom een slot, vraag me af of je wel verstandig eraan doet om een cafe te openen als je dit soort dingen niet weet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.