[VB6] Onenigheid over databases

Pagina: 1
Acties:

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Ik zit hire op mijn stage en nou heb ik wat onenigheid met mijn baas. Ik moet een app maken die aan de hand van een database een rapport-definitie kan maken en nu ben ik bezig om de gegevens uit de database (access mdb) uit te lezen. Nu doe ik dat met de DAO 3.6 Object Library, maar volgens mijn baas 'heb ik dat niet nodig en moet ik de jet gebruiken' :? Maar als ik dan vraag hoe dat zou moeten dan draait hij er ook maar een beetje omheen... en als ie dan een voorbeeld geeft dan gebruikt ie ook gewoon de DAO zooi. Wat bedoelt ie nou precies, waar kan ik het vinden en hoe gebruik ik het?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

DAO=JET (Access DB Engine)

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

DAO = Data Acces Object = verouderd. Gebruik ADO maar dan met de JET engine. Dan nog even tussendoor, je gebruikt VB6, waarom gebruik je dan ook niet de Crystal reports die het zo veel makkelijker maakt om een rapport uit te schrijven met data uit een database.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 21:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:26:
DAO = Data Acces Object = verouderd. Gebruik ADO maar dan met de JET engine. Dan nog even tussendoor, je gebruikt VB6, waarom gebruik je dan ook niet de Crystal reports die het zo veel makkelijker maakt om een rapport uit te schrijven met data uit een database.
Crystal reports? Vertel... dat zou me heel wat moeite besparen :D
We hebben op het moment een control (ComponentOne VSView7 Reporting) die wel rapporten kan lezen, maar niet kan schrijven :( Ja alleen met 1 of ander gaar progje en daar staat ComponentOne op dus dat wil de baas er niet bij leveren :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Zoek bij google en lees deze even:
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q193336&