geen cache = meer koeien?

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Als ik mijn cache uitschakel, kan ik mijn celeron 333 hoger overklokken, hij loopt nu al op 416 met cache enabled, maar ik ben bang dat als ik de chache uitschakel, de prestaties minder worden. of maakt dat nix uit voor RC5? want dan zet ik mijn proc gewoon op 516 mhz

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-03 10:55

Andy

rm -r

Voor RC5 maakt secundary cache nix uit, en de performance-hit voor booten e.d. is ook nog e overzien. Schakel je echter je L1 cache uit dan wordt ie zo traag als dikke stront. Ook dit zal echter niet veel uitmaken voor je RC5 performance, sterker nog, als je significant meer mhz kan halen, dan is het wel degelijk de moeite waard.

Rest nog: je kunt zelluf een "long rc5 benchmark" draaien om te zien wat in de hoge hoed zit.....

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Eddict
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025

Eddict

has Anterograde amnesia

Voor de zekerheid:

dnetc.exe -benchmark rc5

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Hartelijk dank!

Zonder L1+L2 cache duurt het opstarten wel 10 min. maar mijn celeron A 333@620 MHz (5*124) haalt nu wel 1,8Mkeys/s!

En ik ga nu een weekje op vakantie! dus laat deze maar lekker doorlopen, ik gebruik m'n laptop wel voor GoT...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.