Toon posts:

[VB.NET C.NET] console applicatie op poort 23 laten draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil het volgende maken:
Een console applicatie die als input een nummer (barcode) heeft.
Dit moet dan gevalideerd worden aan een database.
Het probleem hierbij is dat de handscanners (symbol dingetjes) met telnet op dat ding in moeten loggen.

Weet iemand of het mogelijk is om vanuit VB.NET direct een console app. aan poort 23 te hangen?
Of kan ik hiervoor beter een externe wrapper gebruiken (netcat achtige ofzo)?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, dat is mogelijk

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Pak anders gewoon een win32 versie van netcat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dit:
code:
1
nc -L -p 23 -t -e Applicatie.exe

Ik heb alleen nog een probleem met meerdere instanties van het programma runnen. (zodat meerdere clients het kunnen gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Volgende uitdaging:

Ik heb nu de communicatie voor elkaar, maar na een aantal uren googlen en forummen kom ik niet uit het volgende probleem.

De Symbol Scanner verwacht een telnet server die gelijkwaardig is aan een VT100. Zolang die niet werkt krijg ik de fout Negotiation failed.

Kan iemand mij helpen aan een (evt. versimpelde) implementatie van VT100 (oftewel, een aantal stringetjes die hij moet sturen of ontvangen om als VT100 uit de bus te komen (VT220 mag overigens ook)

Verwijderd

Via [google=VT100 telnet spec] kwam ik als eerste link uit op http://myhome.elim.net/~hwlee/works/jprj/term_tech/. Ik snap niet dat jij dat na uren niet hebt gevonden. :?

Verwijderd

Topicstarter
doh! ik had mezelf meer georienteerd op "vt100 telnet negotiation" en mezelf erg lang verveeld met sourcecode uitpluizen...
Pagina: 1