Allereerst: JA ik heb de De grote tv-out FAQ gelezen
Ik zal eerst het probleem omschrijven:
Ik heb sinds kort een ASUS L2400D laptop, met TV-out (Chrontel chipset) met een SIS 630/730 VGA Kaart. Deze laptop heeft ALLEEN een S-Video uitgang.
Deze kan in 800*600 (zowel 32bit als 16bit) een VGA output geven.
TV-Tool werkt niet, want dit is alleen voor NVidia kaarten.
Eerst was mijn probleem dat ik alleen zwart-wit (grijstinten) beeld kreeg. Dit lag NIET aan de aansluiting, omdat ik met mijn GF2 kaart (ASUS, in mijn bigtower) met dezelfde aansluiting WEL een kleurenbeeld krijg.
Na, op de Chrontel site, een of andere driver te hebben gedownload (niet van ASUS - voor de CH7001) krijg ik WEL kleur (overigens NIET als ik de kabel er vanaf het opstarten erin heb zitten, WEL als ik hem er tijdens WindowsXP instop).
Wat ik dus nu heb is WEL kleur, MAAR met vlekjes (paarse) in de randen. Hoe kan dit nou? Ik heb het als volgt aangesloten:
LAPTOP (TV-Out) --> S-Video kabel --> SCART BLOK --> SCART aansluiting TV/Video
Ik gebruik zo'n blokje:

Dat is dan met een S-Video kabel aangesloten
Sluit ik dit, op EXACT dezelfde manier, aan op mijn workstation (bigtower) met een ASUS GF2 kaart (GEEN LAPTOP DUS!!) dan doet ie het perfect!!
Heeft iemand een idee hoe ik van die vlekjes afkom???
.
Ik zal eerst het probleem omschrijven:
Ik heb sinds kort een ASUS L2400D laptop, met TV-out (Chrontel chipset) met een SIS 630/730 VGA Kaart. Deze laptop heeft ALLEEN een S-Video uitgang.
Deze kan in 800*600 (zowel 32bit als 16bit) een VGA output geven.
TV-Tool werkt niet, want dit is alleen voor NVidia kaarten.
Eerst was mijn probleem dat ik alleen zwart-wit (grijstinten) beeld kreeg. Dit lag NIET aan de aansluiting, omdat ik met mijn GF2 kaart (ASUS, in mijn bigtower) met dezelfde aansluiting WEL een kleurenbeeld krijg.
Na, op de Chrontel site, een of andere driver te hebben gedownload (niet van ASUS - voor de CH7001) krijg ik WEL kleur (overigens NIET als ik de kabel er vanaf het opstarten erin heb zitten, WEL als ik hem er tijdens WindowsXP instop).
Wat ik dus nu heb is WEL kleur, MAAR met vlekjes (paarse) in de randen. Hoe kan dit nou? Ik heb het als volgt aangesloten:
LAPTOP (TV-Out) --> S-Video kabel --> SCART BLOK --> SCART aansluiting TV/Video
Ik gebruik zo'n blokje:

Dat is dan met een S-Video kabel aangesloten
Sluit ik dit, op EXACT dezelfde manier, aan op mijn workstation (bigtower) met een ASUS GF2 kaart (GEEN LAPTOP DUS!!) dan doet ie het perfect!!
Heeft iemand een idee hoe ik van die vlekjes afkom???
.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2002 22:18 ]