Toon posts:

[TV-Out] Paarse vlekjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst: JA ik heb de De grote tv-out FAQ gelezen

Ik zal eerst het probleem omschrijven:
Ik heb sinds kort een ASUS L2400D laptop, met TV-out (Chrontel chipset) met een SIS 630/730 VGA Kaart. Deze laptop heeft ALLEEN een S-Video uitgang.

Deze kan in 800*600 (zowel 32bit als 16bit) een VGA output geven.
TV-Tool werkt niet, want dit is alleen voor NVidia kaarten.

Eerst was mijn probleem dat ik alleen zwart-wit (grijstinten) beeld kreeg. Dit lag NIET aan de aansluiting, omdat ik met mijn GF2 kaart (ASUS, in mijn bigtower) met dezelfde aansluiting WEL een kleurenbeeld krijg.

Na, op de Chrontel site, een of andere driver te hebben gedownload (niet van ASUS - voor de CH7001) krijg ik WEL kleur (overigens NIET als ik de kabel er vanaf het opstarten erin heb zitten, WEL als ik hem er tijdens WindowsXP instop).
Wat ik dus nu heb is WEL kleur, MAAR met vlekjes (paarse) in de randen. Hoe kan dit nou? Ik heb het als volgt aangesloten:
LAPTOP (TV-Out) --> S-Video kabel --> SCART BLOK --> SCART aansluiting TV/Video
Ik gebruik zo'n blokje:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_achter.jpg

Dat is dan met een S-Video kabel aangesloten

Sluit ik dit, op EXACT dezelfde manier, aan op mijn workstation (bigtower) met een ASUS GF2 kaart (GEEN LAPTOP DUS!!) dan doet ie het perfect!!

Heeft iemand een idee hoe ik van die vlekjes afkom???
.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2002 22:18 ]

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Contrast lager zetten bij de tv-out opties? Probeer dit maar eens, want dit werkte bij mij

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ff titel aangepast, dat je een faq hebt gelezen moet blijken uit je topic en hoeft niet met hoofdletters in de titel te staan :)

Verwijderd

Ik vermoed dat je een kabel gebruikt die niet goed is afgeschermd of iets van dien aard. Het signaal wordt verstoord en dit zie je terug in de paarse vlekken. Of er staan luidsprekers naast je televisie :P

bij de weg, ik heb je post aangepast, een plaatje eruit gevist, de layout werd ver***** en zo is het ook duidelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:20:
Ik vermoed dat je een kabel gebruikt die niet goed is afgeschermd of iets van dien aard. Het signaal wordt verstoord en dit zie je terug in de paarse vlekken. Of er staan luidsprekers naast je televisie :P

bij de weg, ik heb je post aangepast, een plaatje eruit gevist, de layout werd ver***** en zo is het ook duidelijk :)
Maar verklaar het dan eens dat het met de bigtower wel werkt
check this

[videorecorder]
---------tafel---------
BBB
BBB
BBB
BBB
BBB L
BBB L
BBX LLLL
------------------------

De x is de aansluiting van de TV out op me bigtower, de L is de laptop... ZELFDE aansluiting, ZELFDE kabel, ZELFDE positie... en toch is de bigtower perfect en de laptop niet... kabel ligt het dus niet aan...
contrast heb ik al proberen aan te passen... niet echt resultaat....

Verwijderd

Topicstarter
niemand enige idee?

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 13:17
Laptop gaar ;(

Als je niets nuttigs toe te voegen heb zeg dan ook niets :/

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 01-11-2002 20:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja en dan serieus ajb...

Verwijderd

Mr.Wop schreef op 01 november 2002 @ 20:03:
Laptop gaar ;(

<font color=blue>Als je niets nuttigs toe te voegen heb zeg dan ook niets :/</font>
hallo! hij kicked hem 8 dagen later en ga jij zeiken dat ie iets nuttigs moet doen? Jij denkt raar 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Ehm dan moet je echt even beter kijken... sorry dat ik je teleur moet stellen... LOOK WHO'S KICKING....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Pardon? Probleem van topicstarter is nog niet opgelost dus de topicstarter geeft het topic een schop (na 8 dagen dus ruimschoots lang genoeg gewacht). Vervolgens komt er een reply waar de topicstarter helemaal niets aan heeft, dat er iets in de laptop 'gaar' is begrijpt iedereen nog wel. Dus ik begrijp niet echt waar jij nou zo over valt? Of heb je niet echt door dat ik de post heb aangepast (blauwe stuk) ipv Mr.Wop zelf :?

Verwijderd

Ik denk dat dit antwoord je ook natuurlijk niet veel verder zal helpen naar je gewilde antwoord, maar dit is iets wat mij overkomen is. Ik heb: een MSI K7T Turbo en een Gainward Cardexpert GF2MX400. Met de TV-outkabel van 10 meter, allemaal ruis er doorheen. Bij een kortere ook. Ik leen de kaart uit, MET DE KABEL ERBIJ, deze wordt in een MSI KT7 Pro2 gezet, de voorloper van de Turbo dus. Het werkt perfecto! Super maffo! De kabel werkt trouwens ook perfect op de GF4Ti4200 128 MB van MSI. Ik weet nog steeds niet waar het door kwam, het was trouwens ook niet eenmalig. Met een laptop valt er niet veel te veranderen, misschien met ASUS contact opnemen? Misschien op een andere TV aansluiten met een gewone composite/svhs kabel van 1 meter direct in een tv? Andere videokaart drivers? Owja, dat grijze lag ook niet aan die drivers, het lag aan het feit dat de output waarschijnlijk NTSC is, terwijl de TV PAL is.

/me wou al bijna NTFS en FAT zeggen 7(8)7

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je hulp in ieder geval...

Maar... Kabel werkt perfect op de andere... PAL/NTSC veranderen maakt ook niets uit helaas :(

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
werkt die gratis tvtool niet? op www.tvtool.de heb je 2 smaken van tvtool, eentje compleet gratis (abandonware, voor chrontel chips, die had ik ook eerst op mijn geforce2mx kaartje)
De "gewone" shareware tvtool werkt niet met die chrontel chipset. Ik hoop dat je er wat aan hebt, tvout is fijn! :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
0siris schreef op 01 november 2002 @ 23:07:
werkt die gratis tvtool niet? op www.tvtool.de heb je 2 smaken van tvtool, eentje compleet gratis (abandonware, voor chrontel chips, die had ik ook eerst op mijn geforce2mx kaartje)
De "gewone" shareware tvtool werkt niet met die chrontel chipset. Ik hoop dat je er wat aan hebt, tvout is fijn! :)
Thanks voor je hulp, maar:
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 10:59:
[..] SIS 630/730 VGA Kaart. [..]

[..] TV-Tool werkt niet, want dit is alleen voor NVidia kaarten [..]
Kijk, het is wel een Chrontel... Maar ook een SiS, NON-NVidia.... Dus hij doet het niet....
Pagina: 1