Hoe presteren de highpoint Raid controllers op epox mobo's?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14381

Topicstarter
Ik overweeg een drietal moederborden.

Asus A7v333 Raid = KT333
MSI K7T Ultra 2 Raid = KT333
Epox 8k5a + (Raid) = KT333
Epox 8k9A2 + (Raid) = KT400

De Epox mobo's maken gebruik ban highpoint controllers. In reviews is er nogals wat commentaar op de promise controllers omdat deze een te grote stripe size zouden hebben. Ik kon helaas niets vinden over de kwaliteit van de highpoint raid controllers. zijn er tweakers met goede ervaringen met nieuwste highpoint controller op Epox moederborden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52769

Het zit hm eerder in de versie van de Promise Controller die de meeste mobo producenten gebruiken. Het gaat dat om de lite versie waar je geen stripesize kunt instellen. Ik heb zelf een moederbord gehad met Promise en heb nu een met een Highpoint controller. Ik ebn wel beter te spreken over de Highpoint. Je kunt meer dingen instellen en de prestaties zijn ook beter. Ik de enkele review die ik gelezen heb zijn de prestaties van de HPT374 (Die ook op de Epox zit) erg goed.

Ik ga binnen nu en twee weken ook een nieuwe machine kopen (wel intel :P) maar ik wil sowieso een mobo met Highpoint RAID dus ik ga hoogstwaarschijnlijk voor Epox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-03 17:32

vegterb

[ZzZ]Vighter

Ik heb een 8KTA3+ Pro met RAID dus.
Ik heb er erg goede ervaring mee, ik heb nu 2 schijven in RAID 0 hangen, de RAID Bios is vrij snel. BIOS heeft een mooi uiterlijk en is duidelijk genoeg.
Problemen heb ik er niet mee, als een RAID 0 Configuratie gebroken is geeft de RAID-BIOS dit aan en geeft je de mogelijkheid om je PC uit te zetten, de configuratie weer heel te maken en dan heb je al je data nog. Verder is het behoorlijk snel, ik installeer spellen enzo allemaal op mijn RAID 0 Schijven...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14381

Topicstarter
Dat is goed nieuws. In het verleden heb ik een Abit BX moederbord gehad met een highpoint controller erop. Ik was hier toen niet erg te spreken over. Na het abit avontuur heb ik alleen nog maar mobo's gehad met promise controllers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

I/O controller verhalen horen in Opslagmedia & I/O Controllers :)

[PMG] > [OM]

Zie verder ook de grotere RAID topics. Linkjes staan wel ergens in OM FAQ.