Ok, ik heb nu GD support. alleen is dit versie 1.6.2 or higher zoals in de functie phpinfo() staat. Nu vind ik dit een beetje vaag. Heb al gezocht op het forum ed. Maar heb geen antwoord op de vraag kunnen vinden of het nu niet mogelijk is om met GIF plaatjes te werken. In de manual staat dat de functie imagegif() bij die versie eruit gegooit is, waarom in hemelsnaam? Ik wil namelijk dat als men een foto upload, hij er meteen een thumb van maakt. De foto mag zowel gif als jpeg zijn. Als die functies die ik zonet noemde niet werken, dan gaat dit verhaaltje dus niet door. Klopt dit?
Check http://www.php.net/manual/en/function.imagegif.php
De reden dat gif er niet meer inzit is ivm licentie problemen. Als je GD met GIF support vindt heb je wel weer GIF functies,
De reden dat gif er niet meer inzit is ivm licentie problemen. Als je GD met GIF support vindt heb je wel weer GIF functies,
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
ja ok, maar ik kan zelf niet mn distibutie compilen en wijzigen, maar is het niet mogelijk om van een gif een jpeg te maken... door simpelweg iets te doen, extensie veranderen ofzo??? zodat ik er wel mee kan werken??
eventueel kun je imagemagick proberen. Er zijn patches te downen vooor PHP zodat er gif-support in zit, maar ik weet zo snel geen url. Tevens weet ik niet hoe legaal dat is.
Localhost, sweet localhost