Hallo,
Effe mijn ervaring meedelen aan mensen die ook aan overclocken doen.
Ik heb een athlon XP 1700 die normaal op 1460 mhz draait...
Nu unlock ik hem en zet ik hem op 164 * 10, wat 1640 mhz geeft...
Voltage was toen 1.98 volt cpu op asus a7v8
Ik kreeg prime niet erg stabiel, maar kon er toch mee werken aan die snelheid... Gisteren probeerde ik dan gewoon voor de fun en om de temperatuur van de cpu lager te krijgen als ie wordt gestressed, het voltage op 1.89 v te zetten..
Wat bleek, prime95 torture loopt als een trein!! Mijn ogen vielen zowaar open...
Lager voltage en hij wordt stabieler als ie overclocked wordt...
NU, gisteren voor de zoveelste keer op 166 bus geprobeerd, vroeger liep Prime 95 toen al vast achter 2 minuutjes...en voilà, Prime95 liep goed voor 10minuutjes...
Toen besloot ik het voltage nog te verlagen, naar 1.8volt nu...EN prime95 loopt al 2 uur stabiel....
Ik ben gewoon verbaast, daar ik vroeger mijn Celeron 300A @ 450mhz, en Celeron 600@850mhz altijd het voltage moest verhogen, om stabieler te zijn bij hogere FSB...
Just wanted to give my experience...
Iemand die hiermee akkoord is? of niet?
Effe mijn ervaring meedelen aan mensen die ook aan overclocken doen.
Ik heb een athlon XP 1700 die normaal op 1460 mhz draait...
Nu unlock ik hem en zet ik hem op 164 * 10, wat 1640 mhz geeft...
Voltage was toen 1.98 volt cpu op asus a7v8
Ik kreeg prime niet erg stabiel, maar kon er toch mee werken aan die snelheid... Gisteren probeerde ik dan gewoon voor de fun en om de temperatuur van de cpu lager te krijgen als ie wordt gestressed, het voltage op 1.89 v te zetten..
Wat bleek, prime95 torture loopt als een trein!! Mijn ogen vielen zowaar open...
Lager voltage en hij wordt stabieler als ie overclocked wordt...
NU, gisteren voor de zoveelste keer op 166 bus geprobeerd, vroeger liep Prime 95 toen al vast achter 2 minuutjes...en voilà, Prime95 liep goed voor 10minuutjes...
Toen besloot ik het voltage nog te verlagen, naar 1.8volt nu...EN prime95 loopt al 2 uur stabiel....
Ik ben gewoon verbaast, daar ik vroeger mijn Celeron 300A @ 450mhz, en Celeron 600@850mhz altijd het voltage moest verhogen, om stabieler te zijn bij hogere FSB...
Just wanted to give my experience...
Iemand die hiermee akkoord is? of niet?