Mijn bedoeling van dit topic is niet een standaard C/C++ vs Delphi ofzo discussie, maar de bedoeling is of even van gedachten te wisselen over een keuze voor de volgende oplossing (als een van de modjes een betere titel kan verzinnen, graag
)
Ik werk bij een bedrijf dat software maakt voor autogarages. De doelgroep zijn dus garagehouders met een zeer laag niveau qua computers (belangerijk punt
). Het doel van de software is het ondersteunen van hun taken, zoals het afmelden van apk's, registreren van reparaties, maken van facturen, voorraadbeheer enz. Voor zover een beetje achtergrond bij dit verhaal.
We hebben een reeds een softwarepakket wat voldoet aan de functionele eisen. Maar we gaan binnenkort starten met de ontwikkeling van dit pakket in een nieuwe omgeving (omdat de oude versie semi-clipper nog is
).
De eisen waaraan dit pakket moet voldoen zijn:
- multi-user
- mdi (meedere open schermen dus)
- windows applicatie / webbased (later kunnen ze het huren van onze server)
- draaien op een novell netwerk (ook soms op nt) / ook een stand alone versie
Ze gebruiken windows 98 tot win xp.
Ik hoop eigenlijk voornamelijk dat iemand me kan helpen om tot een ontwikkelomgeving te komen zodat we in eerste instantie een windows applicatie kunnen maken en daarna met weinig moeite een webbased.
Ook suggesties voor een bijpassende database zijn welkom
P.S. Ik weet dat het een lap tekst is en voor diegene die zich de moeite doen om me te helpen alvast heel erg bedankt !!
Ik werk bij een bedrijf dat software maakt voor autogarages. De doelgroep zijn dus garagehouders met een zeer laag niveau qua computers (belangerijk punt
We hebben een reeds een softwarepakket wat voldoet aan de functionele eisen. Maar we gaan binnenkort starten met de ontwikkeling van dit pakket in een nieuwe omgeving (omdat de oude versie semi-clipper nog is
De eisen waaraan dit pakket moet voldoen zijn:
- multi-user
- mdi (meedere open schermen dus)
- windows applicatie / webbased (later kunnen ze het huren van onze server)
- draaien op een novell netwerk (ook soms op nt) / ook een stand alone versie
Ze gebruiken windows 98 tot win xp.
Ik hoop eigenlijk voornamelijk dat iemand me kan helpen om tot een ontwikkelomgeving te komen zodat we in eerste instantie een windows applicatie kunnen maken en daarna met weinig moeite een webbased.
Ook suggesties voor een bijpassende database zijn welkom
P.S. Ik weet dat het een lap tekst is en voor diegene die zich de moeite doen om me te helpen alvast heel erg bedankt !!