Toon posts:

[ISDN] Geen verbinding: fout 650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, ik heb een probleem met een inbelverbinding via Demon. Ik heb WinNT 4.0 machine en kan soms wel, en soms niet inbellen via ISDN 128k-modem. heb alle instellingen tig keer nagelopen en alle kabels en dergelijke gechecked. wat kan er nog meer fout zijn? de pc is een 400mhz celeron met 128mb ram geheugen en ik maak gebruik van een standaard 128k intern modem. verder ligt hier een telefooncentrale maar die werkt als het goed is naar behoren.

de fout die hij op het scherm geeft is:

fout 650: kan inbelverbinding niet voltooien.

ik hoop dat ik voldoende info heb gegeven. En jullie zijn echt de beste dat jullie andermans problemen oplossen _/-\o_ . een pluim voor jullie! :*)

alvast bedankt,

Allan

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:25

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Hoe lang is de kabel van de S-bus? Of Hoe lang is de kabel die direct vanaf het NT1-kastje naar je pc loopt?

Verwijderd

Misschien toch maar eens nieuwe drivers ophalen. Of heb je misschien een voorloopnul staan die er niet hoort. Of anders de boel deinstalleren. Kaart eruit. Software installeren en pas daarna de kaart er weer in. Wil nog wel eens helpen.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

Heb je ook een UTP kabeltje tussen modem en nt-1 kastje en niet zo'n verrotte flatcable waar al overspraak op heerst als je hem uit de verpakking haalt? Let ook goed op de afsluitweerstand op de s0-bus, soms geven die dingen geen probleem(meestal) en soms wel(echt soms).

• Mr_DD
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07-2023
Effe bij de eigenschappen kijken bij het 2e tabblad,... bij protocollen moet alleen tcp/ip aanstaan.

anders effe tcp/ip opnieuw installeren.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Herinstallatie RAS
ISDN drivers opnieuw installeren
nieuwe dialer.
TADA!

Verwijderd

Even een open deur intrappen: kan het zijn dat de ISDN-lijn die je gebruikt soms wel soms niet ook voor spraak oid wordt gebruikt? Je hebt namelijk 2 B-kanalen nodig om met 128 kbits in te bellen ( want 128 kbits ISDN is eigenlijk 2x 64 kbits tegelijk ).

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

ik denk dat nexxt het gebouw uit is...

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

Reptile209

- gers -

Check ook http://www.modemhelp.net/dunerror/error_650.shtml eens. Zowieso roeleert www.modemhelp.net enorm in dit soort gevallen.
Verder is het advies van Punica precies mijn Planet Internet/Het Net helpdesk-stappenplan: werkt vrijwel altijd. :)

Zo scherp als een voetbal!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Staat er als je modem het NIET doet een geel uitroepteken in je apparaatbeheer? Kreeg hetzelfde probleem als ik bepaalde zaken uit zette in apparaatbeheer (accu sparen op laptop)
Blijkbaar kan Windows toch niet goed automatisch een IRQ geven en krijg je dan een apparaat dat niet werkt.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Reptile209
  • Laatst online: 08:10

Reptile209

- gers -

Ja:
C++:
1
Geel uitroepteken != goed
Meestal een teken dat je drivers niet in orde zijn. Kortom: nieuwe driver downloaden, apparaat verwijderen en opnieuw laten detecteren.

[edit]
Als dat niet helpt, probeer dan eens om in je BIOS een IRQ toe te wijzen aan de betreffende kaart. 't is ff puzzelen voordat je het juiste slot hebt, maar dan heb je ook wat 8)

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz sorry voor de late reply. ik heb ook nog andere problemen lopen :P. ben namelijk stagiar op helpdesk van computerbedrijf.

maar goed heey allemaal heeel erg bedankt voor de oplossingen! (heb ze nog niet geprobeerd maar ga ik zo doen) Maar goed, nogmaals erg bedankt!

Allan

• DaTuX
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-03 15:47

DaTuX

Tech Junkie

error 650= 650 The Remote Access server is not responding.

check is of je een ander nummer kan bellen, mobiel ofzo
of neem eens een andere isp

een mening is zo sterk als de som van zijn argumenten

Pagina: 1