Ik word echt helemaal gek van een fan op mijn moederbord. Er zit een standaard fan op die een irri geluid maakt. Hij draait een keer en stopt enz... hoe kan ik dit oplossen? olie??
Nieuwe fan aanvragen via mail bij de moederbord fabrikant. Heb ik ook gedaan, gewoon een nieuwe opgestuurd gekregen zonder vragen.
Verwijderd
beetje search vraag..
maare schoonspuiten/beetje olie kan werken.
Beter is natuurlijk een duurdere en betere fan aan te schaffen.
maare schoonspuiten/beetje olie kan werken.
Beter is natuurlijk een duurdere en betere fan aan te schaffen.
Wat misschien makkelijker is, om er een speciaal schakelaartje te kopen om de draaisnelheid van je fan langzamer te zetten. Dit moet je wel doen als je proc. al genoeg gekoelt wordt. Anders moet je eerst een betere fan kopen.
Edit: Het kan soms ook via de BIOS geregeld worden. Sommige Moederborden hebben dit ingebouwd
Edit: Het kan soms ook via de BIOS geregeld worden. Sommige Moederborden hebben dit ingebouwd
https://www.enwatbenjedan.nl/
Verwijderd
Deed ie eerst wel goed?
Gooie anders ff olie eroverheen, maar het beste is dat een dure gaat halen qua, snelheid, kwaliteit en rustigheid, gaat aanschaffen. Succ6
OLIE???????? kan volgensmij met zo'n kunststof fan beter iets als siliconenspray gebruiken...
Laat me raden, het fannetje van een a7v(133), gewoon vervangen die zooi, smeren bij die fans heeft geen zin, hij is uit belans en loopt aan, draai de schroefjes iets vaster of losser mits je dit bord hebt, maar ook dat helpt tijdelijk vaak.Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 09:34:
Ik word echt helemaal gek van een fan op mijn moederbord. Er zit een standaard fan op die een irri geluid maakt. Hij draait een keer en stopt enz... hoe kan ik dit oplossen? olie??
Niet meer aan een nieuwe fan beginnen, die dingen maken veel herrie en gaan vaak stuk. Neem zoiets: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=220
Temp-controlled fan. Kan de RPM-draad doorknippen...Hij draait een keer en stopt enz... hoe kan ik dit oplossen? olie??
Of gewoon een nieuwe heatsink opzetten. Zalman heet oa een goede chipset-heatsink -> geen fan = no noise
EDIT: de heatsink die ik bedoel is reeds 1 replay eerder al genoemd + link. Sry...
[ Voor 0% gewijzigd door Silentpuma op 22-10-2002 21:21 . Reden: ... ]
Use the Search Luke...
Pagina: 1