Toon posts:

Geheugen fout?? Is dit genoeg info voor de leverancier.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sind enige tijd kreeg ik crashes in XP, wanneer ik met IE6.0 aan het surfen was. Nu in al de debug files kwamen "data pool corrupt" fouten voor.. Nu ben ik gisteravond memtest83 v3,0 gaa draaien, en kwam met de volgende meldingen na 11 uur 15 minuten en 28 seconden.draaien van memtest.

WallTime = 2:37:15 / Cached = 512 Mb / Rsvdmem = 76K / memmap = e820=Std / Cache = On / Ecc = Off / Test = Std / Pass = 6 / Errors = 1 / Ecc Errs = 0

TST = 2 / Pass = 6 / Failing Address = 00000000410 / Memmap = 0.0Mb / Good = 00000410 / Bad = 00000414 / Err Bits = 00000004 / Count = 1 / Chan =xxxx

Dezelfde melding kwam ook op Pass 19 en 23 voor.

Het probleem is, dat ik dit niet bepaald kan intereperen (op hardware newbie). Maar de machine is op 13-06-2002 gekocht bij Informatique. En is dit verhaaltje voldoende om Informatique door te geven dat er een stuk geheugen reepje in zit. Want ik weet nog niet eens welke van de 2 dat dan zou moeten wezen. Zelf ben ik gehandicapt qua lopen etc, en om nu een hele machine naar Informatique terug te sturen wordt een heidens karwei.

Even nog wat specs:

AMD Athlon XP 1800+ 266 Mhz, SocketA, Box
EPoX 8KHA+, Socket A, KT266A, 3XDDR, Audio, ATA100
LeadTek Winfast Geforce 2 MX400 SH Max TV 64Mb Oem
Dane-Elec Dimm 256Mb DDR SDram PC2100 (Totaal 512Mb) dus 2X in het moederbord.

Kan iemand me misschien ff op weg helpen, voordat hier paniek ontstaat wat niet nodig is. 8)7 want ik weet eigenlijk niet waar ik nu aan toe ben, omdat dit soort crashes pas zijn opgetreden een week of 2 geleden na updaten met SP1 en het wisselen van soundcard naar SBLive. De drivers zijn de window drivers die in XP zitten., dus niets speciaals. ;(

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Scheur eerst die SB live er maar eens uit wellicht is je probleem dan opgelost. Je VIA chipset kan wellicht niet goed met je SB overweg.

Meh ...

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ja klopt de audigy en de SBLive hebben problemen met de via chipset. Maar dit is ook weer op te lossen door midden van patches.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Twarp schreef op 22 oktober 2002 @ 09:38:
Scheur eerst die SB live er maar eens uit wellicht is je probleem dan opgelost. Je VIA chipset kan wellicht niet goed met je SB overweg.
Ik d8 dat je dan alles over de ide controler sprak, niet over memtest fouten. Ik heb iig nooit kunnen constateren dat memtest fouten door een sb live kwamen op een via bord.
Zo'n enkele fout is vaak op te lossen door hoger voltage en de timings handmatig vast te zetten etc.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik nog vergeten, maar de machine is dus geheel standaard zonder overclocking van welk onderdeel dan ook. En dit is wel heel erg koud op mijn hardware dakje, want ik heb wel een deze kreten gehoord, timing etc etc. maar ik lieg als ik zeg dat ik weet waar de klok "ergens" hangt, maar de klepel loop ik al jaren te zoeken en heb ik nog steeds niet gevonden, in de verste verte niet :+

En de leken vraagt rijst dan, wat doet de memtest van windows tijdens het op starten, want die geeft geen fouten aan, terwijl ik hem ingesteld heb "on halt with all errors" en ik zie ergens in de machine ook een led met FF erop branden.

• Twarp

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 10:15:
En de leken vraagt rijst dan, wat doet de memtest van windows tijdens het op starten, want die geeft geen fouten aan, terwijl ik hem ingesteld heb "on halt with all errors" en ik zie ergens in de machine ook een led met FF erop branden.
de memtest van windows kijkt alleen of ie alle adressen kan beschrijven en de memtest van de PC telt de adresseerbare blocks om te schrijven en of dat overeenkomt met de originele grootte van het geheugen.

Verder blijf ik van mening dat je SB de problemen geeft, draai eens een tijdje zonder dat ding of neem eens een terratec oid.

Meh ...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 09:31:
En is dit verhaaltje voldoende om Informatique door te geven dat er een stuk geheugen reepje in zit. Want ik weet nog niet eens welke van de 2 dat dan zou moeten wezen.
Makkelijk, trek er 1 reepje uit en ga memtesten... En dan memtesten met het andere reepje, dan zie je wel welke fouten geeft...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Twarp, ik hou dat zeer zeker in mijn voorhoofd wat je vertelde over de SbLive :) Maar ik wil gewoon weten waar de boel nu fout gaat , in de !drivers van debug kwam ik ook al diverse drivers voor SBLive tegen na het debuggen. En sinds gisteren heb ik dus geen crash gehad meer. Terwijl ik dezelfde programma's gebruikt heb de hele dag. En ik neem aan dat alsl je dezelfde programma's gebruikt het toch dan zou moeten crashen elke keer als je memory stuk is. Want ik denk zo, dat het programma elke keer dezelfde routine's uitvoerd en dan weer op dat kleine stukje memory moet terecht komen.

Dus daarom spit ik gewoon door, alleen de assembler ophalen van 20 jaar geleden wil nog niet echt lukken , maar dat ik dat niet zo meer vat is helaas door een medische narigheid. Maar ach ik ben 51 en volgens de statistieken heb ik nog 25 jaar om erachter te komen waar de fout huist 8)7 B)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb zo'n idee dat de garantie niet zo lang geldig is ;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Twarp

Twarp

just grin...

Als de drivers vanm je SB live een memory leak veroorzaken dan kom je er niet achter door een memtest te doen. Maar dan ligt de fout nog steeds bij je SB live. Probeer eens een andere geluidskaart, of gebruik de patches. Mijn eigen voorkeur gaat overigens naar een andere kaart. Mijn mening is dat het moet werken zonder patch middelen.

Meh ...

Pagina: 1