Ik heb twee accounts op m'n PC, een voor mezelf met Administrator rechten en een Limited/User account voor de rest van m'n gezin. Nu weet ik dat het veiliger is om niet als deel van de Administrator group actief te zijn ivm hacken etc. Dus leek het me wel verstandig om m'n eigen account ook over te zetten naar een Limited Account. Alleen als ik dit doe gaat Windows zeuren dat tenminste één gebruiker deel moet zijn van de Administrator groep. Maar de "Administrator" user account is dit toch al? Het lijkt mij een beetje verspilling als ik speciaal een Admin-account moet aanmaken alleen zodat ik m'n eigen account kan verlagen naar de User groep. Is er een omweg, of een correcte procedure zodat ik in principe alle accounts naar de User groep kan zetten en alleen de "onzichtbare" Administrator als lid van de Administrator groep laat?
Voor de goede orde... "Limited account" is toch hetzelfde als de User account, en waarom kan je eigenlijk geen Power User maken? Neem aan dat dit komt omdat ik geen deel uitmaak van een netwerk domein, maar toch...
Voor de goede orde... "Limited account" is toch hetzelfde als de User account, en waarom kan je eigenlijk geen Power User maken? Neem aan dat dit komt omdat ik geen deel uitmaak van een netwerk domein, maar toch...