Niet gemodde reacties

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:55
Kunnen er bij reactieweergaves geen kenmerken bij de reacties worden geplaatst. Bijv bij alle berichten "ongemod" neerzetten waar nu "inzichtvol" en dergelijke staan?

Op die manier kun je in een pagina snel zoeken naar dat trefwoord en die reacties modereren, ipv dat je eerst 140 posts moet doorlezen.

Misschien is er al zoiets en dat ik het niet weet, in dat geval mijn excuses.

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zoiets is er volgens mij nog niet :)

Professioneel Hyves-weigeraar

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Achter de (standaard)score bij ongemodde reacties staat nu helemaal niets, achter de gemodde wel. Ik ga nu twijfelen of dat al zo was of iets nieuws is. Ter onderscheid is dat duidelijk genoeg, toch?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Achter de ongemodde reacties heeft nooit wat gestaan.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kunt ook de reacties in de platte lay-out bekijken. Dan komen de nieuwste ongemodde reacties onde- of bovenaan te staan. Je zit dan alleen met het probleem dat er tussendoor ook nog een ongemodde reactie staat.

• Dennis
Robin Vreuls schreef op 22 oktober 2002 @ 13:07:
Je zit dan alleen met het probleem dat er tussendoor ook nog een ongemodde reactie staat.
Ja daar gaat het dus om :)

En Femme jij zegt dat er zoiets nooit is geweest, maar kan er dan zoiets komen? :D
Zoals ik al zei, als er 1 ongemodde reactie is in 80 reacites ofzo (ik noem maar wat) is het makkelijk als je dat snel kan vinden op de pagina.

• yared
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01-2025

yared

No Scope, Bitch!

is door meer mensen behoefte aan, zonder eerst naar platte lay-out te gaan.
snel zoeken ongemodderd

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Dennis
yared schreef op 22 oktober 2002 @ 18:50:
is door meer mensen behoefte aan, zonder eerst naar platte lay-out te gaan.
snel zoeken ongemodderd
Goh :D

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
De reacties met een grijs hoofdje (icon) en geen Tag achter de score zijn ongemod, als ik het goed heb. Dat zijn alvast twee kenmerken. Nu nog een derde? Een flash bannertje erin :) ?

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik denk dat enkel het 'leeghalen' van de modqeue geen goede moderatie-methode is.
immers niet zozeer of de reacties gemod zijn is van belang, maar of hun score juist is:

een ongemodde reactie die op 1 staat en daar ook hoort (dus een 0:gemodereerd zou ontvangen) staat me minder tegen dan een oneliner die op +4 staat, of een gewone post die op -1 is terechtgekomen.

persoonlijk denk ik dat het een betere modmethode is om meerdere reacties door te lezen, en ook op de waarde binnen subthreads (en relatie tot andere reacties) te modden.
niet snel ongemodde reacties afgaan om je modpuntjes loos te worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• yared

yared

No Scope, Bitch!

ik denk dat enkel het 'leeghalen' van de modqeue geen goede moderatie-methode is.
immers niet zozeer of de reacties gemod zijn is van belang, maar of hun score juist is:
Dat zeggen we dus ook, maar daar gaat het nu dus niet om. Het gaat om die zere kleine oogjes die je krijgt als je net die ene laatste ongemodderde reactie uit een 100+ thread, die je waarschijnelijk al 8x doorgelopen bent, eruit wilt halen. Daar moet gewoon een oplossing voor komen. Gewoon iets waarop je met mozilla of ctrl-f kunt zoeken.

So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!

• Dennis
RM-rf schreef op 23 oktober 2002 @ 10:39:
persoonlijk denk ik dat het een betere modmethode is om meerdere reacties door te lezen, en ook op de waarde binnen subthreads (en relatie tot andere reacties) te modden.
niet snel ongemodde reacties afgaan om je modpuntjes loos te worden.
Je kunt dan alsnog zoeken en dan de reacties erboven lezen.

• yared

yared

No Scope, Bitch!

De reacties met een grijs hoofdje (icon) en geen Tag achter de score zijn ongemod, als ik het goed heb. Dat zijn alvast twee kenmerken.
Afgelopen twee dagen geprobeerd te modden op het 'grijze' koppie. Het werkt wel beter, maar toch nog niet ideaal omdat alle koppies qua kleur op mekaar lijken.

Snelle simpele oplossing waar ik opeens aan zat te denken is om het 'grijze' koppie een opvallender kleurtje te geven waardoor het visueel sneller opvalt in een thread van 50+ reacties.

dit geldt alleen voor het modden op lange threads waar iedereen al een keer doorheen gemodderd is maar in de que nog net die laatste unmodderd is.

voorbeeld image
the forum is down, is ook echt down, dus upload later wel een direct view :P

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het kopje een extra opvallende kleur te geven lijkt mij geen goed idee. Die kopjes geven nu aan wat de waarde is van een post (jaja, het is echt zo ;)). Als je ongemodde reacties dan bijvoorbeeld fel rood maakt dan is dat effect een beetje weg. Wat ik me nu ineens wel bedenk, soms zijn nieuwe reacties (die je nog niet gelezen hebt) rood gekleurt. Misschien kan er met die kleur wat gedaan worden om op die manier ongemodde reacties eruit te filteren (desnoods met een optie in je prefs?).

Verwijderd

De moderatieQ is een middel, niet een doel (c) botoo (geloof ik)

Het stimuleren van het snel leegraggen van de ModQ lijkt me daarom geen goed idee. Ik zelf betrap me er ook weleens op bij moderatiepogingen puur op ongemodde reacties af te gaan, maar eigenlijk zou je óf alle reacties moeten modden, óf geen. (Of natuurlijk alleen de uitschieters, maar niet specifiek jezelf richten op ongemodde reacties)

• yared

yared

No Scope, Bitch!

Het stimuleren van het snel leegraggen van de ModQ lijkt me daarom geen goed idee. Ik zelf betrap me er ook weleens op bij moderatiepogingen puur op ongemodde reacties af te gaan, maar eigenlijk zou je óf alle reacties moeten modden, óf geen. (Of natuurlijk alleen de uitschieters, maar niet specifiek jezelf richten op ongemodde reacties)
dit geldt alleen voor het modden op lange threads waar iedereen al een keer doorheen gemodderd is maar in de que nog net die laatste unmodderd is.
Stond in me post... ;)

Even los van onze vriend de nieuwsposter hier die er gewoon waarschijnelijk even overheen gekeken had, maar ik heb tegenwoordig steeds vaker zin om inderdaad te roepen 'LEES' of 'RTFM', Ergens wel vervelend dat je dat continue moet benadrukken. Begin af en toe echt te merken dat er veel, veeeel usrs bijgekomen zijn de afgelopen jaartjes en de kwaliteit omlaag gaat. Onvermijdelijk, maar vervelend. En als ik eerlijk ben, ikzelf ben helemaal technisch gezien een lage standaard voor de gemiddelde tweaker. ;(
Het kopje een extra opvallende kleur te geven lijkt mij geen goed idee. Die kopjes geven nu aan wat de waarde is van een post (jaja, het is echt zo ). Als je ongemodde reacties dan bijvoorbeeld fel rood maakt dan is dat effect een beetje weg.
Klik eens op de link in me posting en vertel me of dat lijkt op fel rood :P

* yared baalt dat theforumisdown down is en hij het niet gewoon kan laten zien

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yared schreef op 25 oktober 2002 @ 23:51:
* yared baalt dat theforumisdown down is en hij het niet gewoon kan laten zien

* Robin wijst yared op webspace :Y)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

yared schreef op 25 oktober 2002 @ 23:51:

wij kunnen inderdaad lezen, en ik meen niet dat hier de indruk is gewekt alsof wij je niet begrijpen.

het pount dat tegenover _jouw_ mening wordt gezet,
is dat juist het makkelijker maken om uit een lange reactie-thread de ongemodde reacties te filtreren; dat eveneens betekent dat deze reacties enkel op hun ongemodde staat worden beoordeeld; niet meer zozeer of ze juist staan of niet.

zo'n ongemodde reactie kan bijvoorbeeld een zeer toevoegende +3 waard zijn, echter de eerste modder loopt er even snel doorheen en geeft hem (zonder de reactie goed te lezen) een 0:gemodereerd, wat dan?

ik erken ook dat zeker voor lange draden het een probleem is dat daar stukken minder druk gemod wordt, en als er gemod word, veels teveel enkel een 0:gemodereerd krijgt;
het is best frustrerend om moeite te doen op een reactie in een draad van een halve dag oud, en vervolgens te zien dat er maar moderatie op komt en dat dat een 0:gemodereerd is.

Maar jouw oplossing zie ik persoonlijk niet als de beste oplossing:
mogelijk alternatief zou zijn om vanuit de modQ behalve de direct klikbare link naar het artikel een tweede directe link naar een platte/nieuwste-eerst-weergave van de thread, zodra er meer dan 50 reacties zijn (ik prefereer dan de platte beoordeling tegenover snel door de draad heenscrollen en enkel kijken naar de kleur, of enkel CTRl-F-en naar 'ongemod')

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Nog even ter info: ja, ik had er inderdaad overheen gelezen, sorry yared ;)

[Edit]

Maar de nog ongemodde (nieuwe) reacties zij toch nog rood? Tenminste, als je zo veelvuldig de fp bezoekt als ik :P
Pagina: 1