[debian] [wine] United devices wil niet installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-09-2025

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

Topicstarter
Ik draai dus debian, en ik wil UD (THINK) werkend hebben. Ik heb wine geinstalleerd, (de packages van de site) en via allerlei manieren geprobeerd het programma te installeren.

Eerst kreeg ik de foutmelding dat de MS Installer niet is geinstallerd. Deze heb ik dus geinstalleerd en dat werkte :D

Nou krijg ik de foutmelding dat UD niet te installeren is onder Windows 95 :? En wordt de install afgebroken. Ik heb tijdens de config voor emulate windows 98 gekozen.

Als ik mijn windows versie van UD open (die dus al is geinstalleerd in XP) gaat hij eerst 5 minuten nadenken en daarna wil hij mijn username en ww. Als ik deze invul krijg ik een of andere vage melding dat het email adres niet kan worden nagekeken.

Is er nog een mogelijkheid om UD aan de praat te krijgen? Dan kom ik nooit meer in windows :P (nouja, minder)

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Werkt het ook niet als je wine opstart met de optie --winver win98 ? Want ik geloof idd dat ie standaard 95 na-aapt. :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
De winver optie werkt niet bij mij... In de man kan ik er ook niks over vinden.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Rempage0611 schreef op 22 oktober 2002 @ 09:51:
De winver optie werkt niet bij mij... In de man kan ik er ook niks over vinden.
Hmms, die optie moet er zijn.
Iets van:
wine --winver win98 ./stupidwindowsprogram.exe
of
wine -winver win98 ./stupidwindowsprogram.exe

Ik weet zeker dat ie er in zit.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Winver zit er niet bij. Ik heb m wel in de config file kunnen veranderen. Het volgende heb ik toegevoegd

code:
1
2
[Version}
"Windows" = "win98"

Ik kan hem nu installeren maar als ik heb run krijg ik de melding: Error verfiyfing email address. :'(

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Rempage0611 schreef op 22 oktober 2002 @ 12:41:
Winver zit er niet bij. Ik heb m wel in de config file kunnen veranderen. Het volgende heb ik toegevoegd

code:
1
2
[Version}
"Windows" = "win98"

Ik kan hem nu installeren maar als ik heb run krijg ik de melding: Error verfiyfing email address. :'(
hmms, afaik was die Windows tag alleen voor de look n feel, en als je echt Win98 wilde hebben dat je die optie moest meegeven. Maar als dit werkt, good 4 you :P

Verifying E-Mail adres? Maakt ie wel verbinding met het internet dan?

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
DGTL_Magician schreef op 22 oktober 2002 @ 12:45:
[...]

hmms, afaik was die Windows tag alleen voor de look n feel, en als je echt Win98 wilde hebben dat je die optie moest meegeven. Maar als dit werkt, good 4 you :P

Verifying E-Mail adres? Maakt ie wel verbinding met het internet dan?
Daar komt hij niet aan toe.. Het is echt _gelijk_ als ik op reg druk komt de error.

Verbinding maken kan wine wel, Kazaa kan namelijk wel downloaden (ze eigen installer)

De layout verander je met [Tweak.Layout]

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Hij laadt nu wel, maar als hij een taak gaat uitvoeren, crashed deze en gaat hij de gegevens weer uploaden/nieuwe gegevens halen en begint crashed die weer :'(

Heeft iemand nog ideen?

Verwijderd

Ik heb m wel draaiend gekregen. Ik heb m eerst op Windows geinstalleerd en heb m toen handmatig naar Linux gezet. Het werkt helaas nog niet geheel. Het cpu verbruik is 0,0. Ik zal nog s met wat instellingen spelen. Het lijkt wel alsof ie nog niet is gaan rekenen. screenie

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:17:
Ik heb m wel draaiend gekregen. Ik heb m eerst op Windows geinstalleerd en heb m toen handmatig naar Linux gezet. t vreemde is alleen nog dat in TOP mn cpu verbruik erg laag blijft maar hij draait wel voorzover ik kan beoordelen. screenie
_ALSJEBLIEFT!_ vertel meer! Kan je je wine versie ff melden en de config file posten????

Ik wil hem echt graaaaag werkend hebben maar het lukt niet :'( Het kost me al de hele week me nachtrust!

Verwijderd

Ok maar t werkt hier ook nog niet zo geweldig hoor, hij doet het wel maar trekt totaal nog geen cpu. t lijkt wel of ie staat te 'snooz'en. Ik heb hem trouwens zojuist pas geinstalleerd ik ben nog een noob met het ding. Anyway ik pruts nog even door.

a. hier is mn wine config
b. installatie meetgegevens, moet je in een tekst editor maar eens goed bekijken. think.mpd
c. wine version is : 20020804

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:30:
Ok maar t werkt hier ook nog niet zo geweldig hoor, hij doet het wel maar trekt totaal nog geen cpu. t lijkt wel of ie staat te 'snooz'en. Ik heb hem trouwens zojuist pas geinstalleerd ik ben nog een noob met het ding. Anyway ik pruts nog even door.

a. hier is mn wine config
b. installatie meetgegevens, moet je in een tekst editor maar eens goed bekijken. think.mpd
c. wine version is : 20020804
Je links zijn dood... Aan het rebooten? :P

Ah, doen weer.

Verwijderd

Ja compleet vast hier :)

-edit: Hmm geen wonder dat ie geen CPU trekt. Hij staat op Custom Schedule bij preferences scherm en draait van 12 AM to 12 AM. En aanpassen lukt me nog niet :p

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
:'( hij is nu helemaal stuk

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 21:40:
Ja compleet vast hier :)

-edit: Hmm geen wonder dat ie geen CPU trekt. Hij staat op Custom Schedule bij preferences scherm en draait van 12 AM to 12 AM. En aanpassen lukt me nog niet :p
Nee maar als ie primary task is executing zegt moet ie lopen. (en van 12 tot 12 is volgens mij altijd.. of nix :) )

Verwijderd

ai ;(

Bij mij werkt het wel goed alle schermen doen het behalve het info scherm. Maar het ding staat scheduled op 0 seconden draaien per dag ;(

Ik ga maar weer eens reinstallen.

Verwijderd

Rempage0611 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:03:
[...]

Nee maar als ie primary task is executing zegt moet ie lopen. (en van 12 tot 12 is volgens mij altijd.. of nix :) )
Niks denk ik want op mn Windows machine staat er :

Days of the week 'Every Day'
Execution times 'Anytime'
Connection times 'Anytime'

en op linux

'Days of the week 'm t w t, etc'
Execution times '12 am to 12 am'
Connection times '12 am to 12 am'.

Lijkt me niet goed.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
K*nker... Hij doet _nix_ meer...

Verwijderd

Rempage0611 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:10:
K*nker... Hij doet _nix_ meer...
Vaag, naja gewoon ff Windows/System map renamen en een nieuwe maken. Eventueel nieuwe registry maken, oude backuppen, programma weer opnieuw neerzetten dan moet het wel weer lukken.

Verwijderd

Hmm het klopt trouwens wel met die connectie tijden. Op de site staan ze ook van 12 am to 12 am dus dat moet wel werken. Vaag dat ie geen cpu trekt dan.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Het lijkt er op dat het 2e proggie (het rekenen is een apart programma) hangt bij jou...

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Ok, alles weg gegooid... opnieuw installen

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Opnieuw geinstalleerd en nog steeds stuk.... ;(

En vastgelopen... 1 Linux install die nu dus naar de klote is.

Verwijderd

Op de Windows machine draait:

'ud', 'ud_xxxxxx' en ud_ligfit_release.

Op de Linux bak draaien dezelfde processen en voorzover ik kan beoordelen ziet het er
wel redelijk uit. Het beste is misschien toch installeren via het installatie programma maar tja dat werkt niet..

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:28:
Op de Windows machine draait:

'ud', 'ud_xxxxxx' en ud_ligfit_release.

Op de Linux bak draaien dezelfde processen en voorzover ik kan beoordelen ziet het er
wel redelijk uit. Het beste is misschien toch installeren via het installatie programma maar tja dat werkt niet..
Die _had_ ik aan de praat...

Bingo! kernel panic!

Verwijderd

Rempage0611 schreef op 22 oktober 2002 @ 22:27:
Opnieuw geinstalleerd en nog steeds stuk.... ;(
Wat is er stuk dan ? Er kan nooit veel stuk zijn. Desnoods mv je ~/.wine naar OUD ofzo en draai je winesetup opnieuw.

-edit ik ga trouwens even wat naar de background want tis hier geen chat channel tenslotte :)

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Nou, libnt.so.6 kon iets niet vinden.. die foutmelding kreeg ik in wine. dus ik die openen.. tijdens openen comp vast en nu kernel panics.

Verwijderd

libnt.so.6 is een file die word geinstalleerd door wine. Dat weet ik toevallig omdat ik laatst zelf een .tgz package had gemaakt waarin deze files allemaal ontbraken. Naja ik weet niet hoe je wine hebt geinstalleerd maar even netjes deinstalleren en opnieuw installeren moet het wel fixen afaik.

-edit: als het tenminste echt door libnt.so.6 komt want ik zie de relatie kernel panic enzo niet helemaal. Of ud deed meer bij jou dan bij mij en linux vond dat niet leuk ofzo.. Anyway ik ga ff low-profile wat door prutsen en als ik ontdek hoe je het kunt laten draaien dan meld ik dat wel even. Jammer dat er niet meer mensen ook even proberen.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 22:41:
libnt.so.6 is een file die word geinstalleerd door wine. Dat weet ik toevallig omdat ik laatst zelf een .tgz package had gemaakt waarin deze files allemaal ontbraken. Naja ik weet niet hoe je wine hebt geinstalleerd maar even netjes deinstalleren en opnieuw installeren moet het wel fixen afaik.
Ja maar tijdens het opstarten krijg ik kernel panics :)

Ben nu druk aan het rescute :)

Nee, mijn config is heen gegaan :)

R.I.P Linux...

Overnieuw beginnen.

Verwijderd

Hmm vaag hoor. Nou ja ik heb m nu draaiend zo ongeveer ! Hij trekt nu netjes CPU en alles en komt automatisch met een registration scherm. Alleen als ik dat invul krijg ik nog errors. Ik probeer het morgen nog wel een keer en anders dan is het 'rm -rf ..'. Hier nog een screenie van het registratie scherm.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
yep die error ken ik, na het installeren ff de windows install er overheen gooien. Dan kom je verder.

• Rempage0611

Rempage0611

Topicstarter
:D :D :D :D

Hij werkt! Geen id hoe het kan maar hij doet het! 1 fout (erg stomme) die ik gister maakte was dat ik als root de UD map kopierde, en dat ik als user geen rechten had. Vandaar dat het reken programma maar 1 tel wilde werken....

edit:

:'( :'( :'( :'(
Hij gebruikt wel 100% cpu load maar komt geen % verder

edit2:

Exact dezelfde software hangt ook in windows.. dus daar ff geflushed....Nu staat hij weer op 0%... Hopelijk zo 1%

edit3:

Nee, blijft hangen....

Pagina: 1