Toon posts:

Het zoveelste home cinema topic, HELP!!

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte medetweakers. Vanavond was ik bij kennissen en die lieten mij weten dat zij er wel wat in zien om een Home Cinema setje aan te schaffen. Dit wordt dan (helaas) geen marantz,denon en dat soort spul, maar een JVC,Pioneer of dat soort alles in 1 (homecinema receiver + dvd functie, Tuner, Dolby Digital, DTS ( ES mooi meegenomen, hoeft niet) en mag ook MP3's ed af mogen spelen. De eisen zij niet superhoog, maar "het moet geen blikken geluid zijn" gewoon een degelijke( voor het geld ) goed klinkende alles in 1 oplossing. Dit word aangesloten op een sony tv met maar 1 scart ingang, dus het is belangrijk dat de VCR kan worden doorgelust via het setje naar de TV, scart VCR in receiver, scart receiver in de TV dus. Volgens mij heeft JVC dit goed verzorgt met gemiddeld 4 scart ingangen, maar zeker weten doe ik het niet.

Dit komt in een gemiddelde +- 20 vierkante meter woonkamer. Een beetje design is mooi meegenomen, maar het liefst zo goed mogelijk voor het geld.

Het budget ligt zo rond de € 500,- , maar iets meer zal geen probleem zijn vermoed ik, als dit de kwaliteit ten goede komt. Met iets meer bedoel ik dus geen € 1000, dus kom aub niet met veel te dure setjes aanzetten. Nu weet ik uit ervaring dat de adviesprijzen van de meeste apparaten veel hoger liggen dan wat je her en der tegen komt bij BCC, Scheer&Foppen, Megapool en dat soort zaken, Dus weten jullie wat setjes op te noemen, liefst met foto en gemiddelde verkoopprijs ( dus geen adviesprijs) en waar de setjes eventueel te krijgen zijn voor een mooie lage prijs ?

Ik ben zelf wel goed thuis in de av/receiver/speaker markt in de wat hogere prijsklasses, maar omdat ik zelf de alles in 1 setjes nog niet echt bekeken/beluisterd heb, denk ik dat jullie mij hier wel mee kunnen helpen.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Alles in 1 zou ik trouwens afraden. Ik heb zelf een standalone DVD speler van Yukai (ooit eens met bij de Karwei gekocht) was toen 349 gulden. Mijn receiver is een Philips FR966, die kocht ik vorig jaar voor 899 gulden bij de Mediamarkt

1 Scart ingang is geen probleem. Je hebt Scart verdeelboxen waar je meerdere apparatuur op aan kunt sluiten. Zo hangt er aan mijn set een DVD speler, een VHS recorder en een sateliet ontvanger. Samen aan 1 aansluiting, hoef alleen maar 1 knop in te drukken om het apparaat te selecteren wat ik wil gebruiken. Zo'n box kocht ik voor 10 gulden in Beverwijk. Ik geloof dat je in een normale winkel iets van 25 gulden daarvoor kwijt bent.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ok, setjes die ik wel eens gezien heb, en waar ik wel en geen goed gevoel bij kreeg:

Sony en JVC zou ik persoonlijk niet aan beginnen, die geven juist het "blikken" geluid wat ze niet graag willen. Persoonlijk zou ik eens gaan kijken naar Panasonic die maken mooiere setjes met wat betere luidsprekertjes erbij, dus ik verwacht dat die een wat beter geluid zullen opleveren. Verder vind ik Pioneer ook een fijn merk als je het over DVDspelers hebt, ze zien er netjes er verzorgd uit, dus ik zou ook Pioneer een kans geven. Over prijzen kan ik niets zinnigs zeggen, puur omdat ik me niet echt met die catergorie bezig houdt. Maar veel zaken stunten nogal met setjes heb ik het idee. Het enige goede advies blijft toch om eens een electronica zaak, ala BCC, Expert, etc. binnen te lopen, en eens te kijken naar een aantal setjes, en wat de prijzen doen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• apereet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2021

apereet

Jajaja, stelletje prutsers

Ik wacht zelf op de Pioneer HC71S, dit is de opvolger van de 444sys.
Met een 110watt subwoofer en 100watt speakers klinnkt deze voor een kant en klare set heel erg goed, zeer laag en vol ook bij laag volume.
De JVC qp112 klinkt ook zeer goed, maar is iets minder laag in klank.
Qua design is de dcs505 van Pioneer, met 2 staande front speakers een aanrader.
De prijzen zijn ongeveer:
1039 euro voor de hc71s
719 euro voor de qp112
700 euro voor de hcs505

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

What Hifi was zeer te sprelen over de Sony DAV-S550, hij was 200 pond goedkoper dan de JVC TH-70R, en laatsgenoemde is te koop voor €879,- De Sony zal dus zeker onde rdie prijs moeten komen en meer in de buurt van jouw budget zitten.
Ik heb hem nog niet in Nederland gezien, maar ik denk dat ie voor iets van €699,- wel te koop moet komen te staan, gezien de prijzen in Engeland.

Verwijderd

Mijn ouders hebben hier beneden een setje van Pioneer staat, voldoet aan al je eisen. Heel erg mooi geluid moet ik zelf zeggen, maar natuurlijk niet te vergelijken met losse componenten als hier bij mij in de kamer. Losse componenten hebben dan ook een veel betere geluidskwaliteit als je muziek afspeelt.
Maargoed, dat setje, het is type DSC-100. Er komt een goede bass uit de passieve subwoofer, ze hebben nog getwijfeld over een set met actieve sub, maar deze set bleef concurrentie voor.
De set kostte toen ongeveer 700 euro, dat zal nu wel iets minder zijn.

Link:
http://www.pioneer.nl/nl/..._id=686&taxonomy_id=45-66

Verwijderd

goede setjes beginnen met een prijs van 1000 euro

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie voor de reacties dusver, ik zal vandaag eens even rondkijken bij de plaatselijke bcc ;) Verder ben ik het helemaal eens met de losse componenten stelling, ik heb zelf niet voor niets een Harman Kardon avr 7000 a/v receiver, een mordaunt-short declaration 500 speakerset en een Toshiba sd 510E progressive dvd speler ;). Dit setje is dus gewoon een alles in 1 oplossing voor die mensen.

Wat ik eventueel ook nog overweeg is het volgende:

Om voor dit budget +- 500 eur een losse componentenset te kopen van wat mindere kwaliteit, volgens mij moet dit minstens net zo goed zijn als een alles in 1 set en volgens mij nog wel wat beter. het zou dan gaan om een losse dvd speler van omstreeks de 130 euro oid, wat eltax speakers bij de megapool 180 euro 1 center van 50 euro zitten we totaal op
360 euro , blijft er 140 euro over voor een a/v receiver(tje) , laten we dan het budget verhogen naar € 600, dan zit je met een budget van 240 euro voor een av receiver en een instap subje, is dit haalbaar ? en zal dit beter klinken dan zo'n alles in 1 setje ?

Verwijderd

in een setje , zitten er maar kleine boxjes , maar de rest is goed spul

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 13:15:
Dank jullie voor de reacties dusver, ik zal vandaag eens even rondkijken bij de plaatselijke bcc ;) Verder ben ik het helemaal eens met de losse componenten stelling, ik heb zelf niet voor niets een Harman Kardon avr 7000 a/v receiver, een mordaunt-short declaration 500 speakerset en een Toshiba sd 510E progressive dvd speler ;). Dit setje is dus gewoon een alles in 1 oplossing voor die mensen.

Wat ik eventueel ook nog overweeg is het volgende:

Om voor dit budget +- 500 eur een losse componentenset te kopen van wat mindere kwaliteit, volgens mij moet dit minstens net zo goed zijn als een alles in 1 set en volgens mij nog wel wat beter. het zou dan gaan om een losse dvd speler van omstreeks de 130 euro oid, wat eltax speakers bij de megapool 180 euro 1 center van 50 euro zitten we totaal op
360 euro , blijft er 140 euro over voor een a/v receiver(tje) , laten we dan het budget verhogen naar € 600, dan zit je met een budget van 240 euro voor een av receiver en een instap subje, is dit haalbaar ? en zal dit beter klinken dan zo'n alles in 1 setje ?
Ik denk dat losse componeneten niet per se beter hoeft te zijn. Verder vinden veel mensen zo'n alles in 1 setje er veel mooier uitzien, dus ik zou eens aan die mensen vragen hoe belangrijk ze dat vinden.

En ik zou echt eens in What-Hifi kijken, daar staat een heel mooi overzicht van wat voor een home-cinema set je moet kopen voor welk budget, het is een soort jaar-overzicht.

Daar wordt dus ook de Sony Dav-s550 als beste alles in 1 gezien. Je moet alleen niet zo letten op de prijzen in ponden, want als het letterlijk zou omrekenen, is Enegeland best wel wat veel duurder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het ik lees what hi fi ook maandelijks, maar zal het overzicht anders wel een keertje aanschaffen. Thanks voor de tip

Verwijderd

ik zou doorsparen voor iets wat goed is

Kwaliteit ipv. kwantiteit

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:45:
Ik weet het ik lees what hi fi ook maandelijks, maar zal het overzicht anders wel een keertje aanschaffen. Thanks voor de tip
De test van de Sony dav-S550 stond er 1 of twee maanden geleden ook apart in. Toen hadden ze een test van alles in 1 setjes, het grote overzicht is in principe een verzameling van wat ze in het jaar ervoor gezegd hadden.

Ik lees What Hif eigenlijk nooit, alleen af en toe blader ik erin op station als NS weer eens vertraging heeft :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 14:46:
ik zou doorsparen voor iets wat goed is

Kwaliteit ipv. kwantiteit
Anthrax, ik deel die mening, maar de beslissing is niet aan mij , het is voor die kennissen van mij , ik weet neit of je het hele topic hebt gelezen ?

Goed ben vanmiddag bij de BCC , Megapool, en Expert langsgeweest. Het kwam er op neer dat de Sony iets met 500 in het typenr ten opzichte van de rest erg goed klonk, hier werd mij verteld dat ik JVC moest mijden vanwege een blikken geluid, maar ik heb ook een JVC gehoord iets met THA30 of zo, maar deze klonk beter dan de pioneers en panasonics die ik heb gehoord in die prijsklasse... het klonk "Beschaafder" meer midden ipv excessieve hoge en lage tonen.

Maar ik heb de 2002 verzamelbundel maar eens gekocht van what hi fi en ga maar eens kijken wat zij hierover te melden hebben ;)

Verwijderd

Bij ons bij de micro verkopen ze een hele rits aan alles in 1 apparaatjes. Ik vindt de sattelietjes van pioneer het meest rustige geluid hebben van de setjes die wij hebben. De CP102 van JVC met actieve sub is qua geluid ook wel redelijk. De subwoofer van dat nieuwe setje van philips LX3600 is wel oke voor €369(mini pr design?) alleen de sats zijn weer een beetje te agresief.

Die LX8000 ziet er wel goed uit van philips:

Afbeeldingslocatie: http://www.home-theaters.com/newsite/products/images/lx8000sa.jpg

Integrated DVD surround sound system (LX8000SA):275 Watt total power, 5 x 35 Watt receiver, 100 Watt powered wOOx subwoofer, Super Audio CD playback, Dolby Digital / DTS / MP3-CD playback, Faroudja progressive scan, 2-way flat speakers, high frequency ribbon tweeters, pair of speaker stands
where to buy/spec sheet $ 999

VET fouradja deinterlacer :9 en dan een beamertje aan sturen _/-\o_ _/-\o_

Zal van de week eens kijken wat ie kost bij ons...

Verwijderd

Topicstarter
Ja die is wel leuk ja voor een alles in 1, maar gaat helaas niet in het budget passen ben ik bang. De LX3000D, vind jij dat wat ?

• Big Will
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 08:24
Die DCS 100 set van Pioneer die Timyo noemt, staat nu voor 555 E bij de Mediamarkt. Misschien is dat wat. Heb hem zelf nooit gehoord.

Assumption is the mother of all fuckups|Check out The Boondocks|

Verwijderd

We hebben alleen de LX3600 in de winkel. Hij bediend makkelijk. er zit toonregeling op voor bas en hoog. Het geluid is redelijk niet blikkerig wel aan de schelle kant. De sub is aktief en klinkt goed voor alles-in-1-begrippen. Volgens mij heb ik in de vorige post een typefoutje gemaakt.. 349?
Pagina: 1