Toon posts:

DVD vanaf pc naar tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een (breedbeeld)tv,een s-vhs videorecorder en een Dolby Prologic stereoset (JBL).Nu wil ik dus vanaf m'n pc een DVD afspelen die dus op m'n tv en (aangekoppelde)stereo te zien en te horen moet zijn.En aangezien ik binnenkort een compleet nieuwe pc wil aanschaffen wil ik graag weten welke DVD speler,welke videokaart en welke geluidskaart ik moet aanschaffen.
Oh ja als ik kabels wil gaan trekken vanaf m'n pc naar m'n tv/video/stereo heb ik minstens 10 meter kabel nodig :(
lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit,maar ja...
Wat moet ik nou doen ? Een standalone dvd-speler kopen en gewoon bij m'n tv zetten of toch via m'n pc ???
Het liefst heb ik natuurlijk de DVDspeler in m'n pc (goedkoper /functioneler),maar het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit.
Advies please...

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

Als je echt 10 meter moet overbruggen kun je misschien die draadloze marmitek set van mycom overwegen maar dan zijn je totale kosten om een dvd inje pc te bouwen hoger dan dat je een stand alone koopt.

10 meter is behoorlijk lang voor zo'n kabel en ik weet niet of dat wel helemaal goed gaat. Wat je voor dvd zou kunnen nemen is de creative encore kit. Daar zit een 12/40 speed speler in en een dxr3 kaart waar door je je films op tv kan kijken. Ik heb hem zelf ook en dat werkt perfect.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Dit onderwerp is al zo'n 1000 keer aan bod geweest maar goed ik heb toch niks te doen.
Mijn advies ; koop een stand alone dvd speler, voor het geld hoef je het niet meer te laten. Bij een pc-tv verbinding van 10 meter kan de kwaliteit enorm naar beneden gaan ivm groundloops e.d. Ook de bediening is k*t want je moet steeds naar je pc rennen als je iets wil wijzigen. Natuurlijk kan je wel weer allerlei draadloze zooi daarvoor kopen maar voor dat geld koop je ook een stand alone....

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-03 07:48

FoolZero

Freedom of speech...

Tjah, een overweging, die je toch echt zelf zal moeten maken. Hoeveel geld heb je er voor over? En nog leuker, wat zijn je eisen m.b.t. geluid/beeld kwaliteit. Met name het 5.1 geluid wordt nog een tricky one, want volgens mij ondersteunt bijna geen enkele kaart 5.1. Maar dat kan natuurlijk ook inmiddels achterhaalt zijn hoor!

Mijn voorkeur ging uit naar een Sony DVP 725, omdat ik buiten kwaliteit (ja.. ook Sony maakt af en toe wat goeds!;)) ook 1 stijl in mijn woonkamer wil aanhouden. Een stereotoren met een PC daarnaast vind ik niet echt mooi staan (tenminste niet in mijn woning).

Mare als je naar de prijs gaat kijken is een PC-DVD natuurlijk wel iets interessanter...Alhoewel? MediaMarkt stunt nu met een DVD-speler voor maar 399,00 :D Ben benieuwd of dat wat is:?

Nou ja, suc6 iig:)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 17:24
Tien meter is niet echt een probleem hoor. Ik heb dat nu ook tussen m'n Matrox G400 en m'n TV liggen. Dit is gewoon een simpel tulp-snoertje. Beeld op de tv ziet er prima uit.
Het enige vervelende is al die kabels leggen, maar daar kom je ook wel overheen.

Verwijderd

Ikzelf gebruik de Matrox Mil.G400 max dual head met de software matige dvd speler, en de Marmitek giga video set. Dit is aangesloten op de TV en een dolby prologic set. Het gaat geheel draadloos en beeld en geluid zijn prima. De filmgeluiden worden gewoon via het stereo signaal meegezonden, en door de decoder verdeeld naar de div.boxen. Voor de bediening van de PC/DVD speler gebruik ik de Marmitek MK19 remote control (muisbesturing) omdat ik de PC op een bovenverdieping heb staan.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kabels moet gaan trekken,verdwijnen die onder de vloer (kruipruimte).
Stel dat ik het via de pc ga doen,wat voor videokaart zouden jullie dan adviseren?Ik dacht zelf aan de AtiRadeon Vivo.En geluidskaart? SBLive5.1 ? Ik wil die DVD's natuurlijk wel in Prologic horen!
Ach misschien toch maar een standalone kopen....

Oh ja,weten jullie of het verschil uitmaakt of je je videorecorder via SCART of via een S-VHS kabeltje koppelt aan je tv ?

Verwijderd

De video zou ik altijd met de scartkabel aansluiten, kun je ook direct opnames van TV maken.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 15:36 schreef Reaper® het volgende:
Oh ja,weten jullie of het verschil uitmaakt of je je videorecorder via SCART of via een S-VHS kabeltje koppelt aan je tv ?[/quote]Of het kwalitatief uitmaakt? Hmmmmm, dan ben ik niet zo een fijnproever, maar SCART werkt voor mij prima. S-VHS kabeltje is ook geen optie, want bij mijn TV (en waarschijnlijk de meeste TV's) zit de ingang aan de voorkant van de TV. Oftewel erg in het zicht:(
[opendeurintrapmodus]
En je moet beslist de Matrix op DVD bemerken. Zeker met een actieve subwoofer kun je nog een leuke discussie met je buren krijgen over geluidsoverlast >:)
[/opendeurintrapmodus]

Heal the internet ...

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-03 16:45

Shuriken

Life is all about priorities

FOOLZERO
Wat voor merk DVD Speler is dat bij de Mediamarkt???

Ik ben nl. nog opzoek naar zoiets. Volgens mij verkocht Mediamarkt in Duitsland ook leuke spelertjes voor weinig geld. Redstar ofzo......

Als je het weet, let me know please....

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 15:50 schreef Shuriken het volgende:
FOOLZERO
Wat voor merk DVD Speler is dat bij de Mediamarkt???[/quote]WERPSTER.... ik bedoel werpster ;)
Dat weet ik niet (meer), maar het was wel 1 of ander niet bekend merk. Wel als voordeel, dat deze CDR/CDRW en nog meer CD formaten aankan. Dat kan mijn Sony niet :'(
Mare als ik weet wat het is dan post ik het wel!

Heal the internet ...

Verwijderd

dat is een Cyberhome ad-n 212 Regiovrij.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 oktober 2000 16:05 schreef ernie het volgende:
dat is een Cyberhome ad-n 212 Regiovrij.[/quote]Overigens heeft mijn collega een iets minder goedkope Cyberhome gekocht (Dfl.550,00) Deze is ook in staat om MP3 af te spelen. Volgens hem was het een goede koop!

Heal the internet ...

Pagina: 1