ik wil graag een nieuws-script maken met php
op dit moment heb ik een groot php boek voor me liggen maaar het wil niet wat ik zoek , te veel details en geen uitleg ;-(
oke wie kan me helpen.
ik ben een redelijke newbie met php maar wil veel leren.
ik wil dus een query maken die kijkt hoeveel rijen er in de database zitten en dan de laatste 3 rijen print , vanaf de laatste omdat dat natuurlijk het nieuwste is.
ik heb het zo gepoogt <-- mooi woord :
nu moet ik dus een while maken die eerst de laatse rij pakt dan de ene laatste rij en dan die daarvoor.
op dit moment heb ik een groot php boek voor me liggen maaar het wil niet wat ik zoek , te veel details en geen uitleg ;-(
oke wie kan me helpen.
ik ben een redelijke newbie met php maar wil veel leren.
ik wil dus een query maken die kijkt hoeveel rijen er in de database zitten en dan de laatste 3 rijen print , vanaf de laatste omdat dat natuurlijk het nieuwste is.
ik heb het zo gepoogt <-- mooi woord :
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php mysql_connect($host, $user , $password); // maak verbinding mysql_select_db($main_database); // selecteer dbase $query = " select * from $database "; // query = bla bla bla $result = mysql_query($query); // voor de query uit $nummer_rij = mysql_num_rows($result) // kijk hoeveel rijen ?> |
nu moet ik dus een while maken die eerst de laatse rij pakt dan de ene laatste rij en dan die daarvoor.