FCPGA -> Slot 1 convertor

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 14:42
Ik zat eens rond te kijken naar eventuele upgrade voor m'n dual-systeem (PIII 1GHz max), maar het viel me op dat er bijna geen Slot 1-CPU's te koop zijn. Het is bijna allemaal FCPGA.
Nu zag ik toevallig ook ergens een FCPGA -> Slot 1 convertor te koop, maar daar stond bij dat het moederbord wel FCPGA moet ondersteunen.
Weet iemand of de Supermicro P6DBE dit ondersteunt ??
Ik kan in de handleiding of op http://www.supermicro.com...herBoards/440GX/p6dge.htm niets vinden wat er op wijst.
Er zit trouwens een 440GX chipset op.

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SnicK_v_r

Zero

Ik heb zelf ook even gezocht maar heb zelf ook niet echt iets gevonden
maar omdat de 440GX chipset ondersteuning bied voor slot 1 en slot 2 processors, lijkt het me redelijk logisch dat deze, doormiddel van een goede converter ook wel een socket pIII aan kan.

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Zo te zien moet het gaan. Als je een oudere revision hebt waarvan de VRM geen correcte Vcore kan leveren (een HIP6004ACB dus) voor een Coppermine CPU is er nog geen nood. Gewoon een slotkey adaptor nemen met voltage jumpers. Zet die dan op een Vcore van 1.8V, want dat kan die VRM wel leveren. De CPU loopt dan op een iets te hoge Vcore (1.8 ipv 1.7 V), maar dan kan geen kwaad; het ligt nog binnen de tolerantie.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• maikel
En wat zou dan een goede convertor zijn die ook gewoon makkelijk te verkrijgen is ?
Moet ik daarbij nog ergens speciaal op letten of zo ??

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 16:32
Even kijken bij PowerLeap, die hebben ook FCPGA2 --> slot1 convertor, en een lijstje waar deze mee compatible is.

• maikel
Daar staat de P6DGE niet bij, maar ik zal thuis wel eens even mijn gegevens opsturen.

Overigens zie ik nu op een aantal shop-sites ook vaak een PIII Socket 370. Welke zijn dat ? En gaat dat ook gewoon werken op mijn mobo dmv een convertor ??

• vegterb
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

Doe voor de zekerheid even een BIOS-Update...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 12:42

Demo

Probleemschietende Tovenaar

maikel schreef op 22 oktober 2002 @ 10:50:
Daar staat de P6DGE niet bij, maar ik zal thuis wel eens even mijn gegevens opsturen.

Overigens zie ik nu op een aantal shop-sites ook vaak een PIII Socket 370. Welke zijn dat ? En gaat dat ook gewoon werken op mijn mobo dmv een convertor ??
Volgens mij zijn dat de FCPGA P3's

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• maikel
Demoniac schreef op 22 oktober 2002 @ 11:31:
[...]

Volgens mij zijn dat de FCPGA P3's
Oooh, da's mooi dan !

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Zijn alleen P3's met een FSB van 133 MHz, zonde om die op 100 MHz te draaien ...

En hou er rekening mee dat FCPGA2 niet direct compatible is en let ook weer op het FSB verhaal van 133 MHz.

-

• maikel
Juicy schreef op 22 oktober 2002 @ 12:19:
Zijn alleen P3's met een FSB van 133 MHz, zonde om die op 100 MHz te draaien ...

En hou er rekening mee dat FCPGA2 niet direct compatible is en let ook weer op het FSB verhaal van 133 MHz.
Hoe kan ik erachter komen of ze compatible zijn dan ?
En m'n mobo heeft helaas geen 133MHz FSB, dus daar kan ik ook weinig aan doen.
De 2 CPU's die ik nu heb draaien allebei goed op 100MHz hoor.

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ik heb laatst nog bij Yorcom een slot 1 convertor gekocht: de Iwill slocket II. Die is FCPGA naar slot 1, ondersteunt dual en heeft voltage jumpers voor de Vcore.

Wat betreft CPUs: de P!!!-850E is nog redelijk te krijgen en heeft 100 MHz FSB. De 1 GHz versie met 100 MHz FSB is daarintegen zeldzaam.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Juicy
  • Nu online
Zie commentaar van EXX, de P3-850E is nog te krijgen bij Yorcom (Zie Pricewatch) voor €129,- per stuk. De vraag is of het dit waard is. Je hebt dus 2 converters nodig en 2 processoren (Totaal ongeveer €300,-). En voor die 2 P3-500 die je nu hebt zul je niet zo heel veel terug kunnen krijgen. De vraag is of je dit ervoor over hebt.

-

• maikel
Het alternatief is een nieuwe PC, of in ieder geval nieuwe mobo en CPU. Dan ben ik ook redelijk wat geld kwijt.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:42

johnwoo

3S-GTE

Ik heb nog een Soltek SL-02A++ thuis liggen, nieuw in doosje (kreeg er destijds 2 maar had er maar 1 nodig). Specs: FC-PGA370 (PIII, Celeron) en PPGA370 (Celeron) naar Slot1, dual CPU ondersteuning, VCore instelbaar of auto, FSB instelbaar of auto (66/100/133). Ik zie dat je hier niet zover van af woont (Oosterhout), als je in de buurt bent mag je hem meenemen voor n paar euro's.

[edit]
Laat maar, ik zie dat je er 2 nodig hebt, volgens mij heb ik die andere niet meer (ik zal nog ns kijken vanavond)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Juicy
  • Nu online
maikel schreef op 22 oktober 2002 @ 23:38:
Het alternatief is een nieuwe PC, of in ieder geval nieuwe mobo en CPU. Dan ben ik ook redelijk wat geld kwijt.
Daar heb je ook wel weer gelijk in. Wat denk je nog voor die P3-500's terug te kunnen krijgen ? (Heb eventueel wel interesse in 1 P3).

-

• maikel
IK denk dat ik een van de 2 CPU's in m'n server zet en de andere misschien in de PC van m'n vader. Als die mobo's dat accepteren tenminste.
Overigens zijn het een P3 450 en een P3 550, vandaar ook dat het niet helemaal lekker werkt met UT2003 en Maya (de enige programma's waarbij ik problemen heb ondervonden).

Ik had PowerLeap nog gemaild en volgens hen kan dat ding van hun i.c.m. een Celeron Tualatin ook in dual-mode op een FSB van 100MHz.
Maar op die site stond ook dat de Supermicro P6BS? niet compatible was, dus ik ben erg bang dat mijn P6DGE dat ding ook niet accepteert. Maar ze gaan het nu even uitzoeken daar. :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19

Mentalist

[avdD]

maikel schreef op 23 oktober 2002 @ 21:09:
Ik had PowerLeap nog gemaild en volgens hen kan dat ding van hun i.c.m. een Celeron Tualatin ook in dual-mode op een FSB van 100MHz.
Een celly Tualatin in dual?

Volgens mij kan dat zelfs met een powerleap converter niet :z

Als het wel kan ga ik weer eens over een upgrade denken ;) (maar volgens mij kan het gewoon niet)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• maikel
Op mijn vraag "De Celeron Tualatin werkt niet in een dual-opstelling, toch ?" kreeg ik als antwoord:
jawel, dual opstelling werkt tegenwoordig wel. de pentium III kost echter
wel € 250 los.

Met vriendelijke groet,

Stein de Beer
Powerleap Europe

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Die Celeron gaat no-way Dual draaien.. Check de SMP FAQ in Technische PMG FAQ.

Verwijderd

zit en nog een beetje fsb selectie op zon bord? zovan p3 850 @ 8,5 x 112 ofzo ;) lijkt me nog wel een keer te doen voor 300 euro

• Juicy
  • Nu online
maikel schreef op 24 oktober 2002 @ 09:58:
Op mijn vraag "De Celeron Tualatin werkt niet in een dual-opstelling, toch ?" kreeg ik als antwoord:
jawel, dual opstelling werkt tegenwoordig wel. de pentium III kost echter
wel € 250 los.
Sorry, maar dual-ondersteuning is er al vrij lang uitgesloopt. Ik begrijp echter het antwoord niet van PowerLeap (De pentium III kost echter ...) Wat heeft dat met een Celeron te maken ?!

-

Verwijderd

[aanvulling op juicy]

plus dat die p3 een fsb van 133 Mhz heeft... en dus zowiezo niet werkt

• maikel
Dat van "De pentium III kost echter ...." sloeg op een andere vraag in mijn mailtje. Sorry dat ik het er zo onduidelijk neer had gezet.
Pagina: 1