[Win2k] Van Server naar Adv Server

Pagina: 1
Acties:

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Situatie

Het bedrijf is begonnen met maar een Windows 2000 Server. Toen kwam 11 September :) en kwamen ze tot de conclusie dat ze liever het geclusterd hebben voor redundancy dus naar Windows 2000 advanced server zei het management dus.

Ok... het is dus nu precies 4 uur geleden dat ik te horen gekregen heb dat die beslissingen genomen zijn (Beslissingen van bijna een jaar oud |:() en de licenties en de andere machine (+hardware) staat hier nu.

Komt het volgende probleem we hebben een active directrory, printers, usershomes, zwevende profielen, interne webserver (IIS), database (MS-SQL)... etc etc etc.

Vraag: Hoe ga ik van 2000 server nu naar advanced server ?

MSDN: "upgradepaths naar advanced derver => NT 4 en lager" geen 2000 server
Google: "Leer Win2k Server instaleren" zucht. zover waren we al
Got search: "Naar is een rommelwoord dus die gooien we weg" |:( ok andere string dan, "Overclokken van mijn wcbril" :+ wel leuk maar niet helemaal wat ik zoek.

Zover als ik dus kan zien wordt het dus uihuilen :'( en opnieuw beginnen.
naja, installeren, copieren, domein openen enz enz enz.

Zijn er betere manieren om dit voor elkaar te krijgen ?

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Wat je het beste kunt doen is die nieuwe bak installeren en promoten tot DC. Hierna migreer je langzaam je printers, users, data, FSMO roles (extreem belangrijk) en daarna je web en dbase. Schop de eerste machine uit en ga testen of het zo werkt. Zo niet, machine weer up brengen en kijken wat je bent vergeten.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:42
ach, beetje juiste woorden inkloppen bij Google helpt al veel:
upgrade+windows+2000+advanced
Op de 1e pagina 2 hits:
http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20100988.html
http://www.winsupersite.com/showcase/win2k_upgrade.asp
en het eerste resultaat van microsoft is dit:
http://www.microsoft.com/...umns/questions/990927.asp
Ik zou zeggen, of zoek beter, of test het uit, of bel even met microsoft.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Remc0 schreef op 22 oktober 2002 @ 14:12:
ach, beetje juiste woorden inkloppen bij Google helpt al veel:
upgrade+windows+2000+advanced
Op de 1e pagina 2 hits:
http://www.experts-exchan...g_Systems/Q_20100988.html
http://www.winsupersite.com/showcase/win2k_upgrade.asp
en het eerste resultaat van microsoft is dit:
http://www.microsoft.com/...umns/questions/990927.asp
gezellig dit soort mensen die niet even lezen wat ze andere personen linken 8)7.
Alle drie zeggen ze dus of dat ze het niet weten of dat er geen procedure voor is
daar komen we dus erg ver mee.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Traag schreef op 22 oktober 2002 @ 08:24:
Wat je het beste kunt doen is die nieuwe bak installeren en promoten tot DC. Hierna migreer je langzaam je printers, users, data, FSMO roles (extreem belangrijk) en daarna je web en dbase. Schop de eerste machine uit en ga testen of het zo werkt. Zo niet, machine weer up brengen en kijken wat je bent vergeten.
Dat is ook de manier dat we het nu maar gaan aanpakken.
Ik kom alleen tot de conclusie dat die gedeelde SCSI bus wel leiver zijn collega ziet tijdens het instaleren |:( alsof die nooit plat gaat

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je precies met dat laatste?

Tijdens het installeren van je cluster service zal je uiteraard aan je shared storage moeten kunnen.

Let wel op dat je niet twee keer Windows opbrengt terwijl de cluster service nog niet geinstalleerd is, maar ze wel aan de shared storage kunnen. Dit kan namelijk resulteren in corruptie, als je pech hebt.

• Remco
reddog33hummer schreef op 22 oktober 2002 @ 18:43:
[...]

gezellig dit soort mensen die niet even lezen wat ze andere personen linken 8)7.
Alle drie zeggen ze dus of dat ze het niet weten of dat er geen procedure voor is
daar komen we dus erg ver mee.
Tja, je geeft aan geen resultaten te vinden met betrekking tot w2k.
hoef ze toch niet te quoten denk ik.
Ik heb gewoon gezocht bij google en ms (technet), en vind in beide gevallen bij de eerste hits eventuele oplossingen.
Ik geef je ze :?
Weer niet goed 8)7

Niet gelezen ?
Toch wel.

Eerste link is naar een forum met dezelfde vraag als jouw (niet relevant ???, ach meningen verschillen.) Oplossing is dat het wel kan. (volgens het forum)
Tweede link is naar een upgrade overzicht. (hierzo staat dat het ook weer kan)
Derde link is ms, die aangeeft dat het niet mogelijk is.

Tegenstrijdige berichten dus.

Maar wat wil je nou ?
Een link die je schijnbaar zelf niet kan vinden, of een uitsluitsel dat het wel/niet kan... :?

offtopic:
8)7 niet echt leuke reactie voor iemand die probeert serieus te helpen. :(
Remc0 vraagt zich af wat je rol is, als je servers ineens voor je neus staan.
Doet de directie dan maar wat bestellen, zonder overleg met een systeembeheerder ? Lijkt me niet.
Beetje vaag... ;)

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
elevator schreef op 22 oktober 2002 @ 19:39:
Wat bedoel je precies met dat laatste?

Tijdens het installeren van je cluster service zal je uiteraard aan je shared storage moeten kunnen.

Let wel op dat je niet twee keer Windows opbrengt terwijl de cluster service nog niet geinstalleerd is, maar ze wel aan de shared storage kunnen. Dit kan namelijk resulteren in corruptie, als je pech hebt.
Dat is dus gebeurt inderdaad :D

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
Tja, je geeft aan geen resultaten te vinden met betrekking tot w2k.
hoef ze toch niet te quoten denk ik.
Ik heb gewoon gezocht bij google en ms (technet), en vind in beide gevallen bij de eerste hits eventuele oplossingen.
Ik geef je ze :?
Weer niet goed 8)7
sorry verkeerd begrepen,
maar er zijn sommige mensen die heel snel zeggen "use the search" met even vlug de eerste andwoorden terwijl die niet helpen. Dit zie ik de laatste tijd veel op got
Eerste link is naar een forum met dezelfde vraag als jouw (niet relevant ???, ach meningen verschillen.) Oplossing is dat het wel kan. (volgens het forum)
Er staat: het zou moeten kunnen, probeer de CD
Naja dat werkt niet anders had ik dat wel gedaan
Met andere woorden dat forum geeft geen (werkende) oplossingen
Tweede link is naar een upgrade overzicht. (hierzo staat dat het ook weer kan)
Derde link is ms, die aangeeft dat het niet mogelijk is.
Tegenstrijdige berichten dus.
hmm ik lees bij de 2e iets anders
Maar wat wil je nou ?
Een link die je schijnbaar zelf niet kan vinden, of een uitsluitsel dat het wel/niet kan... :?
Een manier dat het wel werkt :), maar het is dus duiedlijk dat de nieuwe server ernaast enz manier de enigste is.
8)7 niet echt leuke reactie voor iemand die probeert serieus te helpen. :(
Sorry nogmaals, zie eerder
Remc0 vraagt zich af wat je rol is, als je servers ineens voor je neus staan.
Doet de directie dan maar wat bestellen, zonder overleg met een systeembeheerder ? Lijkt me niet.
Beetje vaag... ;)
Ik vervang een andere systeembeheerder die om het mooi te zeggen is "gemigreerd van werk naar geen werk :X"

Nogmaals remc0 mijn wel gemeende excusses.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Haha mooie omschrijving... Is hij "uitgezet" of is hij vrijwillig geemigreerd? ;)
Anyway voor zover ik weet kan het inderdaad niet in 1x, dus upgraden van een normale server naar advanced server. Als microsoft zelf zegt dat het niet kan zou ik anderen die zeggen dat het wel kan ook maar niet al te veel vertrouwen... Ze maken bij Microsoft weleens wat foutjes, maar over het algemeen weten ze in ieder wel wat er NIET kan

• Remco
oke :)
gevalletje van miscommunicatie :>

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

reddog33hummer schreef op 22 oktober 2002 @ 21:10:
[...]
Dat is dus gebeurt inderdaad :D
lach er maar niet om..

Je zegt dus eigenlijk dat je op een productie systeem (het enigste, en nogal belangrijk voor jullie bedrijf aangezien je het gaat clusteren), zit te prutsen terwijl je niet weet hoe een cluster werkt?

Misschien dat het verstandig is te overwegen ofdat je dit zelf wel af kan...

• reddog33hummer

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Topicstarter
lach er maar niet om..

Je zegt dus eigenlijk dat je op een productie systeem (het enigste, en nogal belangrijk voor jullie bedrijf aangezien je het gaat clusteren), zit te prutsen terwijl je niet weet hoe een cluster werkt?

Misschien dat het verstandig is te overwegen ofdat je dit zelf wel af kan...
Ach ik zie de humor er wel in. Ik had een andere machine aangesloten om het te instaleren. Dit is niet iets wat je direct met je server doet. Ten tweede maak ik backups voor dit soort gevallen. Het echte draaien gebeurt zaterdag waneer toch niemand werkt.
Haha mooie omschrijving... Is hij "uitgezet" of is hij vrijwillig geemigreerd?
Minder vrijwillig helaas

Pagina: 1