Toon posts:

Terratec DMX XFire 1024 goed???

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Of is de SB Live 1024 toch beter?

Verwijderd

Nope heb horen zeggen dat de terratec beter is van kwaliteit!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 14:09
Wil je EAX-only: SB Live.
Wil je EAX en A3D: DMX XFire.
Simpel.
DMX XFire is (misschien) iets minder goed in EAX, maar je krijgt er wel A3D bij :)
Persoonlijk zou ik dus voor de XFire gaan.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Beide getest maar de SBLIVE heeft veel extra software. en wij hebben de A3D nog niet goed draaiend gehad met spellen. ook heeft de DMX Xfire weinig/geen vermogen op de uitgang (koptelefoon). En zit de digitale uitgang "vast" op 48Khz (DAT dus geen MiniDisc).

De Terratec heeft een Crystal chipset
Al gekeken naar de Guillemot Maxi Sound Fortissimo ? (deze heeft een Yamaha chipset)

Murphy was an optimist

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Kep de terratec en bevalt prima !!
Maar ik heb verder geen ervaring met A3D/EAX van andere kaarten, dus ik kan niet vergelijken.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 16:25

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik heb die kaart waar jij het over hebt aan een vriend van mij aangeraden en geinstalleerd, bevalt hem prima. En dat voor zo'n audio-malloot (hij studeert iets met geluidtechnieken, maar heeft absoluut geen idee van wat een pc is/kan), dat wil wat zeggen

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..

Verwijderd

Topicstarter
Maar die TOS-link kan je dus niet op je minidisk aansluiten???
En de TOS-link van de Live wel?

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
Sommige Minidisc recorders hebben een sampling rate converter dus dan kan het wel. En volgens mij zit er een jumpertje op die kaart om het vermogen voor koptelefonen wat op te schroeven (versterker aan), maar dat weet ik niet zeker. Zo'n live heeft (d8 ik ook) een coaxiale digital out, terwijl je meestal een optical out moet hebben voor Minidisc.

Verwijderd

Volgens mij moet je tegenwoordig een supergevoelig gehoor hebben om echt kwaliteitsverschil te horen tussen geluidskaarten van dit kaliber (vergeet niet boxen zijn minstens 2* zo belangrijk voor geluidsweergave)Ik zou zeggen koop wat het eerst bij je opkwam, het zijn allebei topkaarten.

greetz :)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En zit de digitale uitgang "vast" op 48Khz (DAT dus geen MiniDisc).[/quote]Volgens mij heeft 95% van de MD-recorders een zogenaamde sampling rate converter zodat je dus wel 48khz kunt gebruiken...

en idd, de meeste MD-recorders hebben een optische SPDIF-ingang..

Verwijderd

Mijne oude trouwe minidisc werkt perfect op die Terratec hoor. Qua geluid, ik ken ze beiden, klinkt de Terratec, naar mijn mening, net iets lekkerder.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:47

Hu9o

Schokkend

Op maandag 30 oktober 2000 15:24 schreef Eegee het volgende:
Zo'n live heeft (d8 ik ook) een coaxiale digital out, terwijl je meestal een optical out moet hebben voor Minidisc.
Heeft de Xfire dan geen OPTICAL OUT??? dat zal toch wel?

edit:

en hoe zit het dan met DIGITAL OUT? dat zal zeker vast wel.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 03:04
Op woensdag 13 juni 2001 19:12 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Heeft de Xfire dan geen OPTICAL OUT??? dat zal toch wel?
De Xfire heeft zeker een optical out. Tis een uitstekende kaart. Ik zou hem aan iedereen aanbevelen. Er is meer dan alleen Soundblaster. Niet dat die niet goed zijn, maar ik vindt de Terratec een completere kaart, en hij is heel scherp geprijsd.

Mijn fotografie en videografie

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb zowel een Live als een XFire, en beide kaarten zijn prima. Ze hebben beide wat sterkere en zwakkere puntjes:

SB Live:
- schone uitgang met weinig storing in signaal
- weinig ruis
- hoger uitgangsniveau dan de XFire (in win2k tenminste, kan softwareprobleem zijn)
- de effecten klinken beter
- betere support voor muziektoepassingen
- goeie windows 2000 support

XFire:
- heeft wat storing op de uitgang
- ruist wat meer omdat (in windows 2000) het signaal minder sterk is
- wat zwakke effecten, klinken een beetje cheap
- slechte windows 2000 support: alles werkt, maar het zijn de reference drivers van de chipset fabrikant.
- voor midi toepassingen echt :r
- standaard een optical digital output

Op de Live heb ik zelf een digitale uitgang gemaakt, en beide kaarten werken perfect met m'n mindisc walkman.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 17:01

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb het ook altijd een superkaart gevonden, maar in Win2k, met alle mogelijke drivers, instellingen enzovoort heb ik problemen met kopieren naar MD, mijn optische uitgang geeft namelijk al "signaal" voordat er muziek is, dus dan begint mijn MD al op te nemen :( en dat is met synch, rec aan! Ook alle andere dingen in de volume op UIT zetten is geen optie, misschien nu nog iemand die me kan helpen?

20*350ZO45°

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

dat gele uitgangetje is toch digitaal bij de sblive? Wat heb je dan precies gemaakt?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Zowel de live als xfire maken standaard geen gebruik van een extra versterker om zo een koptelefoon te kunnen voorzien van genoeg signaal. In de standaard configuratie heeft de xfire minder storing en ruis dan de live. Je hebt bij de xfire de optie om door middel van een jumper te verzetten WEL een versterker in te schakelen. In de handleiding staat dan ook dat dit een bron is voor een beetje meer ruis en storing. Waarom denk je dat beide kaarten daar in de standaard config geen gebruik van maken?

De software van de live is beter. de kaart zelf vind ik de terratec beter. geluid ligt heel dicht bij elkaar toch vind ik de terratec iets beter (voller tegen wat blikkiger geluid van de live).

Vergeet niet dat Creative van oorsprong en nog steeds z'n spullen vanuit de game optiek ontwerpt en dat dan optimaliseerd naar geluidskwaliteit. Terratec is altijd een studiomerk geweest die vanuit de kwaliteit nu richting games e.d. beweegt.

Ze lijken dus veel op elkaar, zijn voor hetzelfde marktsegment maar hebben dus op enkele gebieden kleine verschillen.

Verwijderd

Ik kan alleen zeggen dat ik erg tevreden ben over mijn X-fire.

• Exirion
  • Laatst online: 23:19

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 13 juni 2001 19:24 schreef GambitRS het volgende:
dat gele uitgangetje is toch digitaal bij de sblive? Wat heb je dan precies gemaakt?
Ik heb nog de hele oude SB Live met een apart bordje voor coax digital I/O. Dat bordje gebruik ik niet meer, maar ik heb er dus zelf een optical out aan gemaakt. Kost 15 piek ofzo, en werkt perfect :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

ik heb ook de X-fire. leuk kaartje voor het geld. ik had alleen een probleem met de analoge line in. hget gelijd wordt enkel aan de front speakers gegeven. nou aangezien mij ik mijn stereo gebruik en die op de rear speakers stonden kwam ik er maar niet achter watb het was. helpdesk gebeld. en prima geholpen hoor. bedank terratec.

>Systeemspecs<

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 16:21
Ik heb ook de xfire, prima kaartje, alleen A3D wil niet lukken met dat ding (win98se). Als ik dat aan zet, klinkt het voor geen meter, het geluid lijkt echt nergens meer op. In bijvoorbeeld UT ken je hardware geluid en 3D geluid maar beter uitlaten, heb je beter geluid.
Hebben jullie x-fire bezitters daar geen last van???

• Reiko
  • Laatst online: 17-08 12:08
Ik wil de discussie tussen een Terratec DMX Xfire 1024 en een Live SB niet stoppen
maar ik raad toch iedereen een Hercules Fortissimo2 aan. >:)

Tech specs:
- CD and Pro Audio quality
- 20-bit quad output and 18-bit dual stereo input codec
- up to 48kHz sampling rate
- Sensaura based 3D positional Audio with support for Microsoft DirectSound 3D, EAX 1.0, EAX 2.0 , A3D 1.0, I3DL2 , MacroFX , MultiDrive , ZoomFX , EnvironmentFX
- Legacy audio support for older DOS games
- Microsoft® DirectSound & DirectMusic
- Dolby Surround
- Dolby Digital (Via S/PDIF output using PowerDVD )
- DSP accelerated engine for unlimited number of voices (64-voice hardware)
- 8MB General MIDI/GS sample set
- DLS 1.0 compatible
- GM(General Midi) and Yamaha XG compatible
- Yamaha S-YXG50 :
* 676 instrument sounds and 21 drum kits
* Effects : reverb, chorus, variation
- Analog din with: mic in, headphones, front and rear speakers
- Line in
- Digital S/PDIF in ( optical)
- Digital S/PDIF out (optical)
- MIDI / Game port (MPU 401 compatible)
- CD-in
- Aux-in
- PC Beep

:9

PS: Ik geloof dat ik mijn SB Live ga verkopen voor dit kaartje :P

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op donderdag 14 juni 2001 11:10 schreef Reiko het volgende:
- PC Beep
VET ! ;)

• Reiko
  • Laatst online: 17-08 12:08
Hehe :o

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Ik heb geen ervaringen met andere kaarten uit deze klasse, maar ik heb pas mijn onboard uitgezet en een xfire ingeprikt. Da's wel ff een verschil zeg! Geen storing van de CD-ROM meer tijdens DIVX kijken, geen ruis meer, hoorbaar beter geluid (zelfs op mijn eenvoudige speakertjes).

Ik ben er erg blij mee :). Nog niet met a3d en eax gespeeld, maar dat boeit me ook niet zo. Optische uitgang vind ik ee serieus voordeel t.o.v. de live 1024.

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

a3d is best wel leuk, ik hoor meteen of iemand boven of onder me loopt >:) (met koptelefoon op dan). Khad eerder moeten weten dat SBLive ook A3D ondersteund >:)

MechWarrior || Monsters Game

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
>> [url="/listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] ;)

• FreakR
  • Laatst online: 17-08 15:54
Op donderdag 14 juni 2001 15:46 schreef GambitRS het volgende:
a3d is best wel leuk, ik hoor meteen of iemand boven of onder me loopt >:) (met koptelefoon op dan). Khad eerder moeten weten dat SBLive ook A3D ondersteund >:)
niet toch :?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 juni 2001 19:39 schreef Bulldog het volgende:
>> [url="http:///listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url] ;)
Je had 'em niet moeten verplaatsen, maar gelijk op slot moeten zetten! >:)
Kijk effe naar de begindatum van dit topic... |:(
Het is natuurlijk hartstikke leuk dat iedereen de 'search' gebruikt, maar er worden alleen maar oude topics omhoog gehaald die al lang niet meer relevant zijn.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik heb een live! en een Xfire..
De Xfire is geniaal, optical out, en EAX/A3D.

Maar de live! is beter voor muziek. Mooier ook..

Regel: Game je veel en hebje een MD-recorder --> Xfire! Luister je veel muziek op je PC --> Live!

• Memendo
  • Laatst online: 18:22

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 30 oktober 2000 14:59 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Beide getest maar de SBLIVE heeft veel extra software. en wij hebben de A3D nog niet goed draaiend gehad met spellen. ook heeft de DMX Xfire weinig/geen vermogen op de uitgang (koptelefoon). En zit de digitale uitgang "vast" op 48Khz (DAT dus geen MiniDisc).
Wat nou terratec heeft een optische uitgang dus zonder kwaliteitsverlies, dan ben je die digitale uitgang niet nodig

De Terratec heeft een Crystal chipset
Al gekeken naar de Guillemot Maxi Sound Fortissimo ? (deze heeft een Yamaha chipset)
Wat nou terratec heeft een optische uitgang dus zonder kwaliteitsverlies, dan ben je die digitale uitgang niet nodig

Verwijderd

Tja ik weet alleen dat de DMX nogal wel es bij het opstarten van winamp compleet fucked-up klinkt..
dan moet je ff het controlepanel trug openen en dan is het geluid weer goed..

Maar nu ben ik aant twijfelen..
deze dmx x-fire of een Sb Live!5.1
Pagina: 1