Wil je EAX en A3D: DMX XFire.
Simpel.
DMX XFire is (misschien) iets minder goed in EAX, maar je krijgt er wel A3D bij
Persoonlijk zou ik dus voor de XFire gaan.
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
De Terratec heeft een Crystal chipset
Al gekeken naar de Guillemot Maxi Sound Fortissimo ? (deze heeft een Yamaha chipset)
Murphy was an optimist
Maar ik heb verder geen ervaring met A3D/EAX van andere kaarten, dus ik kan niet vergelijken.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..
Verwijderd
greetz
en idd, de meeste MD-recorders hebben een optische SPDIF-ingang..
Verwijderd
Heeft de Xfire dan geen OPTICAL OUT??? dat zal toch wel?Op maandag 30 oktober 2000 15:24 schreef Eegee het volgende:
Zo'n live heeft (d8 ik ook) een coaxiale digital out, terwijl je meestal een optical out moet hebben voor Minidisc.
en hoe zit het dan met DIGITAL OUT? dat zal zeker vast wel.
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
De Xfire heeft zeker een optical out. Tis een uitstekende kaart. Ik zou hem aan iedereen aanbevelen. Er is meer dan alleen Soundblaster. Niet dat die niet goed zijn, maar ik vindt de Terratec een completere kaart, en hij is heel scherp geprijsd.Op woensdag 13 juni 2001 19:12 schreef Hu9o het volgende:
[..]
Heeft de Xfire dan geen OPTICAL OUT??? dat zal toch wel?
SB Live:
- schone uitgang met weinig storing in signaal
- weinig ruis
- hoger uitgangsniveau dan de XFire (in win2k tenminste, kan softwareprobleem zijn)
- de effecten klinken beter
- betere support voor muziektoepassingen
- goeie windows 2000 support
XFire:
- heeft wat storing op de uitgang
- ruist wat meer omdat (in windows 2000) het signaal minder sterk is
- wat zwakke effecten, klinken een beetje cheap
- slechte windows 2000 support: alles werkt, maar het zijn de reference drivers van de chipset fabrikant.
- voor midi toepassingen echt
- standaard een optical digital output
Op de Live heb ik zelf een digitale uitgang gemaakt, en beide kaarten werken perfect met m'n mindisc walkman.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
20*350ZO45°
Verwijderd
De software van de live is beter. de kaart zelf vind ik de terratec beter. geluid ligt heel dicht bij elkaar toch vind ik de terratec iets beter (voller tegen wat blikkiger geluid van de live).
Vergeet niet dat Creative van oorsprong en nog steeds z'n spullen vanuit de game optiek ontwerpt en dat dan optimaliseerd naar geluidskwaliteit. Terratec is altijd een studiomerk geweest die vanuit de kwaliteit nu richting games e.d. beweegt.
Ze lijken dus veel op elkaar, zijn voor hetzelfde marktsegment maar hebben dus op enkele gebieden kleine verschillen.
Ik heb nog de hele oude SB Live met een apart bordje voor coax digital I/O. Dat bordje gebruik ik niet meer, maar ik heb er dus zelf een optical out aan gemaakt. Kost 15 piek ofzo, en werkt perfectOp woensdag 13 juni 2001 19:24 schreef GambitRS het volgende:
dat gele uitgangetje is toch digitaal bij de sblive? Wat heb je dan precies gemaakt?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Hebben jullie x-fire bezitters daar geen last van???
maar ik raad toch iedereen een Hercules Fortissimo2 aan.
Tech specs:
- CD and Pro Audio quality
- 20-bit quad output and 18-bit dual stereo input codec
- up to 48kHz sampling rate
- Sensaura based 3D positional Audio with support for Microsoft DirectSound 3D, EAX 1.0, EAX 2.0 , A3D 1.0, I3DL2 , MacroFX , MultiDrive , ZoomFX , EnvironmentFX
- Legacy audio support for older DOS games
- Microsoft® DirectSound & DirectMusic
- Dolby Surround
- Dolby Digital (Via S/PDIF output using PowerDVD )
- DSP accelerated engine for unlimited number of voices (64-voice hardware)
- 8MB General MIDI/GS sample set
- DLS 1.0 compatible
- GM(General Midi) and Yamaha XG compatible
- Yamaha S-YXG50 :
* 676 instrument sounds and 21 drum kits
* Effects : reverb, chorus, variation
- Analog din with: mic in, headphones, front and rear speakers
- Line in
- Digital S/PDIF in ( optical)
- Digital S/PDIF out (optical)
- MIDI / Game port (MPU 401 compatible)
- CD-in
- Aux-in
- PC Beep
PS: Ik geloof dat ik mijn SB Live ga verkopen voor dit kaartje
5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080
VET !Op donderdag 14 juni 2001 11:10 schreef Reiko het volgende:
- PC Beep
Ik ben er erg blij mee
niet tochOp donderdag 14 juni 2001 15:46 schreef GambitRS het volgende:
a3d is best wel leuk, ik hoor meteen of iemand boven of onder me loopt(met koptelefoon op dan). Khad eerder moeten weten dat SBLive ook A3D ondersteund
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
Je had 'em niet moeten verplaatsen, maar gelijk op slot moeten zetten!Op donderdag 14 juni 2001 19:39 schreef Bulldog het volgende:
>> [url="http:///listtopics.php/9"]Audio, Video & HiFi Forum[/url]
Kijk effe naar de begindatum van dit topic...
Het is natuurlijk hartstikke leuk dat iedereen de 'search' gebruikt, maar er worden alleen maar oude topics omhoog gehaald die al lang niet meer relevant zijn.
De Xfire is geniaal, optical out, en EAX/A3D.
Maar de live! is beter voor muziek. Mooier ook..
Regel: Game je veel en hebje een MD-recorder --> Xfire! Luister je veel muziek op je PC --> Live!
Wat nou terratec heeft een optische uitgang dus zonder kwaliteitsverlies, dan ben je die digitale uitgang niet nodigOp maandag 30 oktober 2000 14:59 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Beide getest maar de SBLIVE heeft veel extra software. en wij hebben de A3D nog niet goed draaiend gehad met spellen. ook heeft de DMX Xfire weinig/geen vermogen op de uitgang (koptelefoon). En zit de digitale uitgang "vast" op 48Khz (DAT dus geen MiniDisc).
Wat nou terratec heeft een optische uitgang dus zonder kwaliteitsverlies, dan ben je die digitale uitgang niet nodig
De Terratec heeft een Crystal chipset
Al gekeken naar de Guillemot Maxi Sound Fortissimo ? (deze heeft een Yamaha chipset)
Verwijderd
dan moet je ff het controlepanel trug openen en dan is het geluid weer goed..
Maar nu ben ik aant twijfelen..
deze dmx x-fire of een Sb Live!5.1