Streamen via webserver

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 23:57
Ik ben een beetje aan het experimenteren met WebCamXP en vind de streaming functie erg leuk. WebCamXP fungeert dan als webserver zodat mensen via mijn IP adres mij kunnen zien zwaaien. Echter, ik heb met mijn ADSL basic maar capaciteit voor 1 kijker tegelijk, en ik wil natuurlijk voor het gehele volk beschikbaar zijn (ahum)...

Is het mogelijk om te streamen vanaf mijn PC naar een externe webserver (die ik huur) zodat mensen via die webserver mij kunnen zien?

Dus: Mijn computer -> Externe webserver -> heleboel mensen.

Op die manier zou ik maar 1 keer moeten streamen waarmee ik mijn verbinding dus ontlast.

Overigens weet ik niet zeker of dit in het goede forum staat, het kan bij video, networking en internet & telefonie volgens mij

omniscale.nl

Verwijderd

Ja dat kan, er zijn diverse tools die dit doen. Alleen is dit niet goedkoop aangezien het, zeker als je veel mensen hebt die gaan streamen, een hoop verkeer zal kosten.

• posttoast
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 00:20:
Ja dat kan, er zijn diverse tools die dit doen. Alleen is dit niet goedkoop aangezien het, zeker als je veel mensen hebt die gaan streamen, een hoop verkeer zal kosten.
Het zal waarschijnlijk niet om veel mensen gaan hoor, hoogstens 3 tegelijk áls ik mijn cam al aan heb staan.

Het gaat ook eigenlijk meer om het 'experiment' dan om het resultaat. Ik ben gewoon benieuwd of en hoe het kan.

omniscale.nl

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb hier:
[rml][ Airwolf] in "Shoutcast server opzetten ?"[/rml]
Een reply getypt voor iemand die hetzelfde van plan was (tot mijn reply) om het zelfde te doen met muziek.

Deze is ook wel van toepassing voor jou, alleen dan moet je nog meer rekenen omdat het om video gaat.
[Airwolf] schreef op 14 oktober 2002 @ 16:48:
Ik denk niet dat je zo snel een hostingprovider zal vinden die voor jou al relay wilt spelen, aangezien het draaien van een relay veel constante datatraffic kost. Het makkelijkste is dus om een aantal hosting bedrijven te mailen en vragen of hun die dienst leveren, want het is niet iets waar ze groot mee zullen adverteren.

Je zegt zelf al van ik wil voor 25 users, hierbij ga ik er vanuit dat je een 128kbit mp3 streampje wil draaien dit is dus 16kb/s x 25 = 400kb/s. Dit kost je dus al bijna 1,5gb per 1 uur muziek draaien.

Dus als jij een hoster vind die eventueel als relay wil spelen dan kost je dit alleen al een hoop geld aan datatraffic, dus hou maar wat geld apart.

Daarbij komt nog het feit dat mp3's streamen niet legaal is tenzij je de muziek rechten ervoor heb.

• posttoast
[Airwolf] schreef op 22 oktober 2002 @ 00:30:
Ik heb hier:
[rml][ Airwolf] in "Shoutcast server opzetten ?"[/rml]
Een reply getypt voor iemand die hetzelfde van plan was (tot mijn reply) om het zelfde te doen met muziek.

Deze is ook wel van toepassing voor jou, alleen dan moet je nog meer rekenen omdat het om video gaat.

[...]
Ik denk niet dat video in mijn geval meer is dan audio hoor, ik kom aan de 64kbp/s voor 1 stream.

Maar: WebCamXP doet niet écht streamen, hij maakt een Flash object dat elke seconde 'smooth' ververst. Dus in principe moet er vanaf mijn camera 1x per seconde een beeldje naar de server verstuurd worden, en stuurt die server weer 1x per seconde een beeldje naar de gebruikers...

Klinkt allemaal leuk, maar hoe doe ik dat?

omniscale.nl

Verwijderd

VincentB schreef op 22 oktober 2002 @ 00:33:
[...]

Ik denk niet dat video in mijn geval meer is dan audio hoor, ik kom aan de 64kbp/s voor 1 stream.

Maar: WebCamXP doet niet écht streamen, hij maakt een Flash object dat elke seconde 'smooth' ververst. Dus in principe moet er vanaf mijn camera 1x per seconde een beeldje naar de server verstuurd worden, en stuurt die server weer 1x per seconde een beeldje naar de gebruikers...

Klinkt allemaal leuk, maar hoe doe ik dat?
Een scriptje dat 1x per seconde een beeldje upload, en een javascriptje op de server die 1x per seconde het beeldje ververst. Zijn prima tools voor te vinden, zoek eens op http://www.download.com/.

• posttoast
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 00:43:
[...]

Een scriptje dat 1x per seconde een beeldje upload, en een javascriptje op de server die 1x per seconde het beeldje ververst. Zijn prima tools voor te vinden, zoek eens op http://www.download.com/.
Ja, die tooltjes ken ik wel, ik heb ook een tijdje WebCam32 gebruikt. Maar die tooltjes werken allemaal met FTP. Is het wel handig om via FTP 1x per seconde een beeldje te uploaden?

omniscale.nl

Verwijderd

VincentB schreef op 22 oktober 2002 @ 11:49:
[...]

Ja, die tooltjes ken ik wel, ik heb ook een tijdje WebCam32 gebruikt. Maar die tooltjes werken allemaal met FTP. Is het wel handig om via FTP 1x per seconde een beeldje te uploaden?
Waarom niet?

• posttoast
Lijkt me vrij traag...?

Is onzin dus begrijp ik uit jouw reactie? :)

omniscale.nl

Pagina: 1