[Debian] Winex2.2 wazige error

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:54
Net weer een verse install van Debian Sid op mijn pc'tje
Na alles fijn en snel draaiend te hebben ging ik ook w eereens winex proberen.
Alles gelukt alleen als ik nu iets met winex probeer op te starten krijg ik deze error:

Invoking /usr/bin/wine.bin /mnt/games/Soldier of Fortune II - Double Helix/SoF2MP.exe ...
/usr/bin/wine.bin: relocation error: /usr/bin/../lib/libntdll.dll.so: symbol __libc_fork, version GLIBC_2.1.2 not defined in file libc.so.6 with link time reference

en dat was het.
Ik kan hier nou niet uit opmaken of ik iets moet linken ofzo??

(ik zag dat er wel een wine2,0 toppic was als ik hem daar in meot posten kan deze dicht mijn excuses dan)

Verwijderd

ik dacht dat ik ergens in het winex2 topic had gelezen dat SOF2 het helemaal niet deet met winex
is een dll error probeer eens van een windows back die ndll is te copieren
(heb je wel je reg geinstalled ?? maw doen andere spellen het wel ??)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nou, dit heeft als ik het zo zie vrij weinig te maken met het al dan niet supporten van SOF2 (bovendien draait SOF2 hier in WineX2.1)... wat ik in eerste instantie zou zeggen is: recompile en kijk of het dan werkt... maar dat gaat zo lastig met die proprietary zooi 8)7 . Pas geleden nog libc6 geupgrade soms? (of: werkt ie met een oude libc6 wel? Debian Testing met WineX2.1 gaat iig wel goed)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• GeeMoney
Jotti schreef op 22 oktober 2002 @ 07:52:
Nou, dit heeft als ik het zo zie vrij weinig te maken met het al dan niet supporten van SOF2 (bovendien draait SOF2 hier in WineX2.1)... wat ik in eerste instantie zou zeggen is: recompile en kijk of het dan werkt... maar dat gaat zo lastig met die proprietary zooi 8)7 . Pas geleden nog libc6 geupgrade soms? (of: werkt ie met een oude libc6 wel? Debian Testing met WineX2.1 gaat iig wel goed)
Net een verse install van debian met kde 3.0.3 volgens mij dus ook een nieuwe libc6 ?
Heb hem al een paar keer geinstalled, misschien is winex2.1 de enigste oplossing voor nu?

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Die werkt wel?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• GeeMoney
Zal ik vanmiddag even proberen, zit nu namelijk op school maar wineX2.1 werkte wel op me oude debian install.

ohja die error heb ik dus bij alles wat ik probeer te starten met wineX

en SoF2 werkte prima hoor metwinex2,1 :)

Verwijderd

Ook de gewone Wine die van de Debian-ftps te apt-getten is, houdt niet van libc6 2.3.x. Ik deed namelijk een paar dagen terug een update en toen wilde Wine niet meer starten. Ik kreeg dezelfde error als jij. Zelf compileren van Wine loste het probleem op - maar Kazaa werkt nu niet meer, en dat is de enige reden dat ik Wine draai. Toevallig heb ik ook nog WineX uit de cvs geprobeerd gisteren, die werkte ook gewoon goed. Ik wist alleen niet dat die geen support voor InstallShield heeft.

Maar even wachten op een update van Wine, dus.

• GeeMoney
datis wel een beetje jammer dan:(
Mag ik weten met welke opties jij hem gecompiled hebt voor een goede werking?
winex heb ik namelijk echt nodig voor de games die ik speel :)
dan trek ik hem wel uit de cvs.

Verwijderd

The_Dart schreef op 22 oktober 2002 @ 11:08:
datis wel een beetje jammer dan:(
Mag ik weten met welke opties jij hem gecompiled hebt voor een goede werking?
winex heb ik namelijk echt nodig voor de games die ik speel :)
dan trek ik hem wel uit de cvs.
Mijn vorige post was een beetje onduidelijk, sorry. Wat ik bedoelde is dat die Wine-packages waarschijnlijk op een computer zijn gecompileerd die een oudere libc6 versie heeft. Als Debian (of Transgaming) nieuwe packages beschikbaar maakt, zullen die waarschijnlijk met de nieuwe libc6 zijn gecompileerd en dan ook gewoon werken.

Voor het compileren van WineX heb ik geen bijzondere opties gebruikt. Kijk hier voor een korte HOWTO.

Succes verder.

• GeeMoney
Probleem is opgelost dankzij _JGC_

Downlaod de Libc6 van debian.org pak de TESTING versie van libc6 en libc6-dev
installeer die beiden tegelijk

dpkg -i libc6_2.2.5-14.3_i386.deb libc6-dev_2.2.5-14.3_i386.deb

en dan WineX installeren (2.2 dus) en werken :)
Pagina: 1