1 output, meerdere versterkers

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:53
Idee is simpel: Ik heb 1 geluidsbron (computer met soundcard), en wil hier meerdere (3) versterkers op aansluiten tbv een feestje (2x voor "zaal" en 1x voor mezelf)

Maar hoe krijg ik het signaal op alle versterkers?? Line out doorlussen telkens kan wel, maar niet elke versterker heeft een line-out...

Kan ik gewoon een splittertje solderen zodat mn geluidskaart naar de 3 versterkers gaat??

Volgens mij gaat dat dus niet, je krijgt dan beste impedantie verschillen.

Maar hoe fix ik zoiets dan?? Iemand suggesties, of schema's desnoods (dan soldeer ik t wel)

Ik kan prima met soldeerbout overweg, maar moet wel ff schematje hebben dan ;)

Edit:
http://www.colomar.com/Shavano/construction.html

Daar staan diverse dingetjes, gebaseerd op een simpel opampje.. Op zich zou dat het dus moeten zijn.. nu nog een kant-en-klaar schema vinden, en juiste opamp erbij. (beetje fatsoenlijk freq.bereik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoezo heeft niet elke versterker een LINE OUT?

Vrijwel alle versterkers hebben de mogelijkheid om een "ouderwetse" cassette-recorder aan te sluiten: PLAY en REC. Waarempel daar heb je je LINE OUT al! De REC (OUT) is namelijk een ordinaire LINE OUT!!!

En of t lukt? Jazeker!!! Heb hier mijn computertje aangesloten op mijn surroundsysteempje, via de REC OUT doorverbonden naar een losse versterker en via de REC OUT van die versterker doorgelust naar een volgende versterker...
Bij gebrek aan speakers en versterkers eindigt het lijntje daar! :9~ :9~ :9~

Wat knutselen met een "oud" mengpaneeltje wil ook wel werken hoor :o)

Heb zo ff geen schemaatjes voor je :+ Maar heb eigenlijk ook niet t idee dat je er perse voor moet gaan solderen. Geef even de SPECS (qua uitgangen/ingangen) van je versterkers. Dat gaat vele malen sneller, en aangezien het allemaal LINE OUT/IN is, kun je alle versterkers apart regelen. Ben je bovendien niet gebonden aan de locatie van de versterkers/boxen. (tenminste... als je de boel niet zachter hoeft te zetten!)
Ben zelf dr voorstander van om tussen de PC en de eerste versterker een mengpaneeltje te plaatsen... Hoeft maar eenvoudig te zijn hoor! Of anders tussen de eerste en tweede versterker, als die eerste die ene is die bij jou staat. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajoh, het zullen niet zoveel verstekers zijn, dus gewoon doorlussen die hap!