Toon posts:

medion laptop / nokia6310 op IR = no go

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wil mijn nokia 6310i als modem gebruiken op mijn laptop (medion 2ghz ding)
Nu wil dat dus echt niet lukken en heb denk ik alle topic's hier wel over gelezen maar het wil maar niet werken.

Als ik mijn laptop bij mijn gewone pc houd dan heeft die binnen no time verbinding, zelfde geld voor mijn foon. (IR poorten doen het dus)
Maar mijn foon op mijn laptop werkt niet (teminste heeft het wel ff gedaan). Probleem is dat die hem niet eens ziet.
Het gaat om windows 2000 en heb al die ircomm update van MS gedownload. Ook staat de nokia software / modem drivers er op maar werken ho maar. Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd maar krijg het niet werkend. Wie helpt me.

btw. toen die het wel ff had gedaan had ik wel een nokia 8210 ofzo er eerst voor gehouden en die zag die wel, daarna mijn foon ook

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je al geprobeerd om de snelheid waarop de IR poort staat ingesteld te verlagen?

Verwijderd

Topicstarter
Jep mischien een paar snelheden niet maar dat kan het niet zijn lijkt me.
Wat ik nog meer in kan stellen is de infrared transceiver A en B. Mischien iemand die weet waar die op moeten staan. Heb wel wat geprobeerd maar alle mogelijkheden is onmogelijk :)

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 13:01
de snelheid staat standaard op 4 mbps bij een fast infrared port.
Om verbinding te maken met je gsm moet hij maximaal op 115.200 staan.
Dit was bij mij vaak het probleem. Nadat ik de snelheid verlaagd had kon ik wel goed verbinding maken. Dus check die instelling maar ff!

;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik ook al geprobeerd ... zelfs op 9600 :P maar het werkt nog niet :(

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Das een simpele ff in bios de compoort uitschakelen..

Verwijderd

Topicstarter
TNX DUKE !!!!
Werkt inderdaad :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik weet het... wen er maar aan, ik heb altijd gelijk.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
DukeBox schreef op 22 oktober 2002 @ 11:44:
B)

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DukeBox schreef op 22 oktober 2002 @ 11:44:
Das mooi, dan zul je het altijd met mij eens zijn :p

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het heeeeel wazig is maar hij heeft het ff gedaan en nu is het weer over. Nog iemand een idee wat het kan zijn ??

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog even zitten klooien en ben tot de volgende ondekking gekomen:
Als mijn notebook aan zijn addaptor hangt dan doet mijn IR het NIET met mijn foon, met mijn pc krijgt die dan wel verbinding (heeft wel een beetje moeite mee)
Op het moment dat die niet aan de addaptor hangt doet die het perfect. Telefoon word binnen seconde herkent, pc werkt ook goed.
Ik draai windows 2000 (weet niet of het daar mee te maken heeft lijkt me niet maar zeg het nog maar ff)

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 23:17
Verwijderd schreef op 23 oktober 2002 @ 19:30:
Heb nog even zitten klooien en ben tot de volgende ondekking gekomen:
Als mijn notebook aan zijn addaptor hangt dan doet mijn IR het NIET met mijn foon, met mijn pc krijgt die dan wel verbinding (heeft wel een beetje moeite mee)
Op het moment dat die niet aan de addaptor hangt doet die het perfect. Telefoon word binnen seconde herkent, pc werkt ook goed.
Ik draai windows 2000 (weet niet of het daar mee te maken heeft lijkt me niet maar zeg het nog maar ff)
had ik ook ff in het begin maar is nu wonderbaarlijk vanzelf verdwenen. specs: Nokia 6310 met een Promedion 2,6 Ghz

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

Ik moest de poort op 9600 zetten na dit gedaan te hebben ging alles zoals het zou moeten.

Dit ook onder Windows 2000 en een Siemens Lifebook C series
Pagina: 1