Iedere keer als ik mijn PC opstart kom ik direct in de BIOS en moet mijn CPU instellen. Keuze uit manual op 1466Mhz (XP1700+). Ik heb de batterij vervangen maar het lijkt wel of de BIOS steeds zijn settings voor de CPU kwijt is. Enig idee?
Neen, deze staat goed. Maar ik zal um es ff omzetten. Kijken of dit verbetering geeft, je weet nooit ........
Ik heb dit probleem ook met hetzelfde moederbord. Heb net even op de site van Asus gezocht maar kan niks vinden over dit probleem.
Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl
BalusC schreef op 21 oktober 2002 @ 23:26:
Staat de CMOS clear jumper niet verkeerd?
Ken het probleem...
Zet de FSB op 100/33 en dan kun je het aantal Mhz (Multiplier) op 14x zetten, als je dan reboot zal je zien dat je BIOS hem gewoon ziet als een XP1700+ als dit een 1600+ is moet je mischien naar 15x gaan. De XP processoren draaien namelijk niet als je de FSB op 133 zet (x2 bij jou wordt dus 266).
De BIOS geeft ook aan dat er een fout was bij de instellingen van je CPU of je geheugen en dat je die moet nakijken, dat is dus ook het probleem, je CPU instellingen staan verkeerd.
Zet de FSB op 100/33 en dan kun je het aantal Mhz (Multiplier) op 14x zetten, als je dan reboot zal je zien dat je BIOS hem gewoon ziet als een XP1700+ als dit een 1600+ is moet je mischien naar 15x gaan. De XP processoren draaien namelijk niet als je de FSB op 133 zet (x2 bij jou wordt dus 266).
De BIOS geeft ook aan dat er een fout was bij de instellingen van je CPU of je geheugen en dat je die moet nakijken, dat is dus ook het probleem, je CPU instellingen staan verkeerd.
My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties
Verwijderd
Helaas, geen verbetering.
Ik heb de FSB op 100/33 gezet en de Multiplier op 14x maar dan reboot ie niet goed meer en moet ik opnieuw mijn instellingen doen in de BIOS. Het rare is wel als je de BIOS goed hebt ingesteld start ie ok op, na het uitzetten, met wel de voedingsspanning op de voeding, blijft alles goed. Echter als de stekker eruit is geweest (in dit geval een schakelaar van een scheidingsfilter) dan moet de BIOS volledig opnieuw ingesteld worden en is ie compleet gereset. Het lijkt erop dat de batterij, die nieuw is, zijn gegevens niet vast houd.
Ik heb de FSB op 100/33 gezet en de Multiplier op 14x maar dan reboot ie niet goed meer en moet ik opnieuw mijn instellingen doen in de BIOS. Het rare is wel als je de BIOS goed hebt ingesteld start ie ok op, na het uitzetten, met wel de voedingsspanning op de voeding, blijft alles goed. Echter als de stekker eruit is geweest (in dit geval een schakelaar van een scheidingsfilter) dan moet de BIOS volledig opnieuw ingesteld worden en is ie compleet gereset. Het lijkt erop dat de batterij, die nieuw is, zijn gegevens niet vast houd.
Zelfde prob hier...ook Asus mobo (A7V333). Bij mij kan de netspanning wel ff uit de voeding (max 5 minuten).
Bij mij is het probleem ontstaan nadat een of andere slimmerik tijdens campzone een natte stekker in de paddo duwde. Het schijnt dat dat dus niet aan de batterij ligt maar aan een ander onderdeel. Wie helpt ons?
Bij mij is het probleem ontstaan nadat een of andere slimmerik tijdens campzone een natte stekker in de paddo duwde. Het schijnt dat dat dus niet aan de batterij ligt maar aan een ander onderdeel. Wie helpt ons?
[ Voor 0% gewijzigd door Dol_Fijn op 26-10-2002 13:24 . Reden: typo ]
Eigenlijk heb ik geen idee. Maar waarschijnlijk hebben jullie al wel eens een bios update gedaan? Of het baterijtje alwel vervangen?
Ik ben benieuwd!
Ik ben benieuwd!
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Topicstarter is geband en Jimmy71 is een kloontje..
Het is niet de bedoeling om als een kloon door te blijven posten
Check anders www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl
Het is niet de bedoeling om als een kloon door te blijven posten
Check anders www.beginnersweb.nl of www.iksnaphetniet.nl
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()