[TV] Scart naar COAX

Pagina: 1
Acties:
  • 410 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
ik heb een ouwe crap tv :9

waar alleen een coaxiale (antenne) ingang op zit...

kan ik hier op de eeb of andere manier scart op aansluiten? via mn vcr is et niet gelukt, dus bestaan er convertors oid en zijn die prijzig?

Verwijderd

Volgens mij kun je voor het zelfde geld (voor een HF modulator coax->scart) een lg video kopen van 98 euro

• G33rt
maar ik wil juist scart --> coax....

en wat is een lg video?

Verwijderd

Je vind wat je zoekt op http://www.velleman.be/kits/k4601.htm

Is wel mono audio, maar je oude crappy tv zal dat ook wel zijn.
(en je moet nog een scart -> cvbs plugje kopen, overal te koop)

... of je koopt een nieuwe tv voor deze prijs....

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01
Waar ga je het voor gebruiken??? Je videocamera, een spelcomputer??? Soms zijn er heel simpele oplossingen verkrijgbaar...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
G33RT schreef op 22 oktober 2002 @ 11:31:
maar ik wil juist scart --> coax....

en wat is een lg video?
Een goedkope video van het merk LG.

Maar hoezo werkte je video niet? Je plugt de scart in de video, zet de video op AV1 of AV2 (ligt aan je aantal scart ingangen) en je TV op het videokanaal >> zo moet ie het doen. (je video wel aan laten staan, niet op standby)

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Maar hoezo werkte je video niet? Je plugt de scart in de video, zet de video op AV1 of AV2 (ligt aan je aantal scart ingangen) en je TV op het videokanaal >> zo moet ie het doen. (je video wel aan laten staan, niet op standby)
Dat werkt in ieder geval al niet want je hebt dus geen scart op je tv.
Waar ga je het voor gebruiken??? Je videocamera, een spelcomputer??? Soms zijn er heel simpele oplossingen verkrijgbaar...
Het is inderdaad makkelijker als je even duidelijk maakt wat je wilt.

Als het gaat om het aansluiten van je video op je tv dan zou dat geen probleem moeten zijn. Zover ik weet kan elke video zijn signaal ook over coax weergeven. Gewoon even een voorbespeelde videoband erin leggen zodat je weet waar je naar op zoek bent en dan op de tv (bv kanaal 0) door het spectrum zoeken naar het beeld van de video.

Verwijderd

die videorecorder gaat dus wel! Je bron in je vcr, dan je coax van je video naar je tv!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:25
Verwijderd schreef op 22 oktober 2002 @ 11:55:
die videorecorder gaat dus wel! Je bron in je vcr, dan je coax van je video naar je tv!
ondersteunt niet elke video.

wat je trouwens niet moet vergeten, is de video scart configgen als ingang. standaart is het een uitgang.
sjek je manual!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
sharkzor schreef op 22 oktober 2002 @ 12:01:
[...]

ondersteunt niet elke video.

wat je trouwens niet moet vergeten, is de video scart configgen als ingang. standaart is het een uitgang.
sjek je manual!
Meestu vcr's hebbe da wel tegunwoordug. As u de video opAV1 zet, of AV2 dan zou et allumaal goet moeten gaa.

[ Voor 0% gewijzigd door koffercomputer op 22-10-2002 12:14 . Reden: Somaar ]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 20:09

MARTIJN_

<<---^|^--->>

Je moet op je tv wel het video kanaal (kanaal 0) goed hebben staan. anders zie je ook niks dan ruis :)

PGEQRZEM

Verwijderd

vaak zien video's er op een oude tv zowiezo niet uit...die tv's "trekken" dat gewoon weg niet..

• G33rt
goed hij doet et dus niet, ik had doorlussen al geprobeerd. ik krijg alleen zwart/wit beeld.

ik probeer een dreamcast aan te sluiten btw

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44
zwart wit beeld komt vaak doordat je een svid kabeltje aansluit op een vcr die daar niet mee overweg kan. mocht je idd een svid kabel gebruiken dan zou ik het eens proberen met een svid->composite connector , die dan weer op de scart van de video aansluiten en dan zou het toch echt moeten werken.

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:31

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

G33RT schreef op 22 oktober 2002 @ 18:13:
goed hij doet et dus niet, ik had doorlussen al geprobeerd. ik krijg alleen zwart/wit beeld.

ik probeer een dreamcast aan te sluiten btw
Zijn daar geen RF snoertjes voor? Ze bestaan vast en zeker maar zullen ongelofelijk moeilijk te krijgen zijn.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Het enige dat ik kan bedenken is het gebruik van een videorecorder. Dan de scart in de video, en vervolgens de coax-out naar de TV.

Misschien zijn er ook wel kleinere/goedkoperen apparaatjes die dit doen.. Ik weet het niet
Pagina: 1